Kan en dag börja bättre?

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Roligare racehelg med barn och fru i släptåg?

:confused: :galen :3freak

Varför inte? :) Jag kan inte se att det skulle bli tråkigare? Delad glädje är dubbel glädje jue! Lättare att dra alla roliga och knasiga historier sen när dom har lite koll på diverse tokigt folk som finns i depån. :tungan

Finns ju förare tom i MotoGP som har fru och barn med sig ibland på racen.
 

sandstream

Guest
Vet inte riktigt vad du gnäller om? Dom enda jag kan komma på nu är kanske 3st utlänska team på EM:et som inte visste om att man hade något som heter depåtystnad.
Det var dem jag menade. Jag gnäller inte, jag skrev bara att jag tycker att man ska respektera depåtystnaden i möjligaste mån men det var tydligen som att svära i kyrkan...

Roligare racehelg med barn och fru i släptåg?
:confused: :galen :3freak
Om du inte förstår det så tycker jag faktiskt lite synd om dig.
Varför inte? :) Jag kan inte se att det skulle bli tråkigare? Delad glädje är dubbel glädje jue! Lättare att dra alla roliga och knasiga historier sen när dom har lite koll på diverse tokigt folk som finns i depån. :tungan
Exakt :tummenupp
 
Last edited:

oscar

lök
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Åkarp
Hoj
Honda SFX
Det var dem jag menade. Jag gnäller inte, jag skrev bara att jag tycker att man ska respektera depåtystnaden i möjligaste mån men det var tydligen som att svära i kyrkan...

Kan ha varit dina första inlägg i tråden som gjorde att det uppfattades så! :)
 

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Det var dem jag menade. Jag gnäller inte, jag skrev bara att jag tycker att man ska respektera depåtystnaden i möjligaste mån men det var tydligen som att svära i kyrkan...
..

En gång är ju ingen gång jue! På dig lät det som att ingen kan följa depåtystnaden. Men det gällde alltså några få på ett EM. :)

Pratade med ett av dom teamen och dom hade missat informationen om att det fanns något som hette depåtystnad här. Så det var inte att dom inte respekterade det utan att dom inte visste om att det fanns något som heter att det ska vara tyst på en racerbana.
 

sandstream

Guest
En gång är ju ingen gång jue! På dig lät det som att ingen kan följa depåtystnaden. Men det gällde alltså några få på ett EM. :)
Jag tycker att depåtystnaden brukar följas rätt bra och jag är inte typen som blir vansinnig när en kompressor går igång klockan 23.

På EM var det inga problem för mina barn att sova, däremot var det andra med små barn som blev förbannade när ett par hojar startades rätt sent på kvällen.

Däremot fick jag nästan ett frispel på Knutstorp när danskarna hade party halva natten och börnade inne på toaletten :mad:
Hoppas det blev en dyr räkning för mattan!
 

sandstream

Guest
På vilket sätt skulle det vara synd om den av arbete och plikterna hemmavid slutkörde småbarnspappa som ser fram mot att tillbringa några av sommarens racehelger utan sällskap av familjen?
Just den personen är det knappast synd om när han väl kommer iväg, däremot är det lite tragiskt i mina ögon att man ser fram emot att få lämna familjen hemma.
 

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
yamaha xt660r
Just den personen är det knappast synd om när han väl kommer iväg, däremot är det lite tragiskt i mina ögon att man ser fram emot att få lämna familjen hemma.

Det här är väl inget att tjafsa om? En del tycker det är skönt att vara iväg från familjen en tid, andra gillar att vara med dem jämt.
För egen del tycker jag det är skönt med egentid oavsett, sen om det är på racehelger, eller när man fixar med polarna, är på jobbet, gymmet eller nånannanstans spelar mindre roll.
Däremot skulle jag krevera om jag aldrig fick vara ifred, likaså min sambo..
 

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bördig från Pålsboda
Hoj
Skeppshult damcykel
...lite tragiskt i mina ögon att man ser fram emot att få lämna familjen hemma.
En småbarnspappa som inte är alltför bekant med begrepp som "integritet", att behöva "ladda batterierna", få lite "egen tid" eller att "bara tänka på sig själv en stund” har jag mkt svårt att föreställa mig.

Vad är du för övrigt för toffelpajas som drar in detta med fru och barn i en tråd som börjar med en dörr som öppnas till tvåtaktsvarmkörning och klarblå himmel?!

:mad:
 

Syster-Tysk

Fullgasförespråkare.
Gick med
3 Jan 2008
Ort
Umeå
Hoj
KTM RC8R -11, BMW S1000RR -10 (såld), BMW HP2 Sport -08 (Skrotad -09), BMW R1200S -06 (Såld), Honda VFR 800 -06 (Såld)

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
"Personerna har ingen relation till sh eller tråden dom e bara underbara på bild"

Tunn blå rök syns där vi blundar .. :hihi
 

Bifogat

  • vazmmtqg51zzz0nrh.jpg
    vazmmtqg51zzz0nrh.jpg
    21 KB · Visningar: 46
  • Roffe_med_moppe.jpg
    Roffe_med_moppe.jpg
    111.8 KB · Visningar: 47
Last edited:

sandstream

Guest
En småbarnspappa som inte är alltför bekant med begrepp som "integritet", att behöva "ladda batterierna", få lite "egen tid" eller att "bara tänka på sig själv en stund” har jag mkt svårt att föreställa mig.
Det är knappast någon överraskning. Du har ju generellt väldigt svårt att sätta dig in i andra människors liv och värderingar ;)
Däremot skulle jag krevera om jag aldrig fick vara ifred, likaså min sambo..
Alla är vi olika. Jag tillhör typen som har svårt att förstå mina kompisar som hela tiden ska göra grabb-grejer tillsammans och där inga sambos, fruar eller barn får vara med.
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Kan vi inte släppa den där diskussionen? Alla är olika och har olika behov. Att sedan en depå inte är ett särskilt barnväbnligt område är det väl ingen tvekan om.
 

#Olsson#

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2004
Ort
WT-hyresrätt
Hoj
RSV1000R Factory
Kan vi inte släppa den där diskussionen?

Äsch, den här tråden hade ju verkligen potential att bli jättekul. Låt NT få göra ett par svar till, snälla! :D


edit: (När jag såhär lyckas sänka mig till spamnivå) så kan jag lika gärna fortsätta: Jag vill se det där (makalösa) klippet när en 500 kör "plockepin" i kurvsektionen full med 4T GP-hojar. Någon som hittar och kan länka?
 
Last edited:

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bördig från Pålsboda
Hoj
Skeppshult damcykel
Last edited:
Nyheter
Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

Top