Kalla fakta - Granskar polisjakt, 18/4 21:30 TV4

Status
Ej öppen för fler svar.

Incognito

Ny medlem
Gick med
12 Dec 2010
Ort
Salt lake-Boo
Hoj
Speed Triple -06
Båda gjorde fel och fan vad kass snutäcklet var på att övertyga om att DEM gjort rätt under intervjun i slutet :tummenupp
 

monno

Dakotapilot!
Gick med
3 May 2008
Ort
Ö-vik
Hoj
Trampcykel...
Han har fortfarande ett val!! När han blåste förbi polisen då de stod still, hetsa de honom då oxå!? Redan där var hans hjärna potatismos.

Nu går ja fan ut med hundarna innan jag blir bannad för ja vräker ut mig för mycket ilska!


Lugn nu, luugn:fyllisar
 

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Ort
Värmdö
Hoj
S1000RR
Det mesta är nog sagt redan. Familjen har själv valt att göra jakten och tragedin till en offentlig debatt och därför tycker jag vi här kan tycka o tänka rätt fritt om alla inblandade också. Men jag ber er att respektera samtliga inblandade och inte uttrycka er vårdslöst.

Det äckligaste alla kategorier i denna historia är TV4:s sätt att tjäna pengar genom att göra detta till en dokusåpa. De kommer aldrig kunna lura mig o säga att detta är i allmänhetens intresse. Det finns det andra instanser som kan göra.
TV4 gör det endast för att tjäna pengar via höga tittarsiffror och reklamintäkter.
 

NoRegrets

BadKharma
Gick med
24 Feb 2006
Ort
Älta
Hoj
Just nu 3 St Ducati: 1199S Panigale 2013 Hypermotard 1100S 08 Streetfighter 1100S 10 Snöskoter: Yamaha RX1
Han har fortfarande ett val!! När han blåste förbi polisen då de stod still, hetsa de honom då oxå!? Redan där var hans hjärna potatismos.

Nu går ja fan ut med hundarna innan jag blir bannad för ja vräker ut mig för mycket ilska!

Han har inge val..du hörde väl hans chey, det var ju hon som ville ut och busa och inte han, hur mycke till val har man då ??? Vill man busa sen på kvällen får man ställa upp och vrida på rullen lite extra när cheyen kräver det ...annars blirre "ont i huve" som ett brev på posten...
 
Last edited:

mojja83

Guest
Dubbel moralen haglar på detta forum, När man tittar i bild och film delen av detta forum så hejar man och gastar om vad coola dom stora grabbarna är som åker på slangen i 200 knyck och drar repor på bulten som får rossi att rodna.

Sedan går samma folk in i denna tråd och fördömmer och idiotförklarar en avliden människa, Vart fan är respekten för en annan människas liv?

Hur djävla skenheliga är ni inte själva?

Som jag innan skrivit så har jag i min ungdom kört bra mycket värre än vad gossen som fick sätta livet till gjort enda skillnaden mellan honom och mig är att jag inte blivit jagad av en helikopter + 23 andra patruller.
 

zaitoon

Ny medlem
Gick med
22 Jan 2012
Ort
skövde
Hoj
honda cbr600rr 2008
men hallå vakna upp nu.. jag säger inte att polisen jorde fel utan att han hadde en passagerare som satt med o om dom inte fick stop på han efter första 10 min så borde dom förståt att den här killen inte kommer stanna. det visa han ju rätt så fort med fingret! Dom utsatte inte bara passageraren utan både polisen o motorcycklisten utsatte andra trafikanter för fara. Hur j__la mycket fel han än jorde så jorde polisen mer fel som igentligen ska veta bättre. o köra utan blå ljus i 200+?? kom igen nu.. begge har jort fel emn polisen borde vetat bättre med mer erfarenhet av sånna här situtioner.
 

Richo

Ny medlem
Gick med
29 Jun 2004
Ort
Göteborg / Hisingen
Hoj
GSX-750R 96 RIP, 2004, 2005. Fz750 1988 RIP. Cbr600 1989. Aprilia 1L 99/06
Största brottet har ju föraren gjort. Det tycker nog de flesta av oss. Men har fått sitt straff. 30 ggr om.
Problemet är ju att polisen inte följer sina regler. De skulle avbrutit.
Jag säger inte att de mördat föraren. Allt är inte svart eller vitt. Ljusgrått i det här fallet.
 

dainesebiker

Medlem
Gick med
9 Jun 2004
Ort
Falkenberg
Hoj
Yamaha XT660X -11
Jag försvarar inte alls grabbens körning för han skulle lagt av för länge sedan med denna idiotkörning som drar ner oss mc-åkare som värsta busar. Men även om polisen hade slutat jaga han så var han nog så full av andrenalin och hade känslan av att han fortfarande var jagad av polisen även om dom dragit ner all jakt. Trist slut på denna historien men det var han själv som tog ett beslut att vrida på rullen.
 

Ketzer

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hed@red
Hoj
KTM SD 1290 GT -17
Så förbannad o ledsen att se hur polisen är vållande till att släcka en ung människas liv utan att ta ansvar för det. Ja, killen gjorde 100% fel men polisen skall vara professionella när de utövar sitt arbete som de har all utbildning för. Var ju bara en grabb o de har vi alla varit som inte är tjejer då.

Fy....
 

eviln

Missade apex
Gick med
10 Aug 2009
Ort
Södermalm
Hoj
Suler Duke 1290 GT 2022
Om jag fattat rätt så anser vi att om man inte vill bli tagen så ska man riskera sitt och andras liv?

Borde det inte vara den som smiter som borde vara åtminstone delansvarig för att andra blir utsatta för fara?
 

Cleanstream

Living on a razorblade
Gick med
20 Oct 2003
Ort
China Mainland
Hoj
2x gixxer turbo
Visst killen hade inte ett skit på hojjen att göra då han inte hade körkort! Han körde fort med skjuts och riskerade även andras liv när han försökte komma ifrån polisen! MEN tur att alla här är sånna änglar som inte kör för fort,aldrig varit unga och dumma, dom stannar dessutom för polisen alla gånger och har aldrig haft en hoj ställd på föräldrarna.

Tycker personligen att polisen borde släppt förföljandet tidigare än vad dom gjorde och JA jag stannar inte för polisen om det kan finnas en väg ut när jag vet att det är kört om man blir stoppad:krama

/kille utan dubbelmoral
 

KaliZ

One of a kind...
Gick med
8 Mar 2004
Ort
Småland
Hoj
Tillfälligt utan!
Jag som gillar onödig fakta. Spekulera i att svensk polis hade gripit Anders Breivik på Utöya... hur många hade man skickat då? 5 000 man?

Ledsen om jag lajjar lite, men det går bara inte försvara mc förarens beteende... men polisen SKA ta mig f-n veta bättre!!! Varför kan polisen inte erkänna att dem blev provocerade och hade minst lika dåligt omdömme som mc-föraren! Tack Polismyndigheten för att ni använder mina skattepengar på ett vettigt sätt. :dummer
 

NoRegrets

BadKharma
Gick med
24 Feb 2006
Ort
Älta
Hoj
Just nu 3 St Ducati: 1199S Panigale 2013 Hypermotard 1100S 08 Streetfighter 1100S 10 Snöskoter: Yamaha RX1
Dubbel moralen haglar på detta forum, När man tittar i bild och film delen av detta forum så hejar man och gastar om vad coola dom stora grabbarna är som åker på slangen i 200 knyck och drar repor på bulten som får rossi att rodna.

Sedan går samma folk in i denna tråd och fördömmer och idiotförklarar en avliden människa, Vart fan är respekten för en annan människas liv?

Hur djävla skenheliga är ni inte själva?

Som jag innan skrivit så har jag i min ungdom kört bra mycket värre än vad gossen som fick sätta livet till gjort enda skillnaden mellan honom och mig är att jag inte blivit jagad av en helikopter + 23 andra patruller.

Finns en grundläggande skillnad...De som kör drar bombarrepor på bulten eller vart det nu är och kanske druttar omkull gnäller inte sen och försöker lägga skulden på polisen. Ingen hade sågat den där snubben om inte hans mor hade gått ut och försökt att skuldbelägga polisen för att hennes son ville impa på cheyen och körde ihjäl sig på en hoj som....vi fortfarande inte vet vem som ägde.
 

stecktech

Har bara kraschat en gång än så länge!
Gick med
2 Apr 2011
Ort
Malmö
Hoj
Bandit -09
Polisen har rätt att jaga förare som gör brott. Men de uttrycker sig sjukt dumt vid flera tillfällen. "Äh men vi tar honom i vägräcket", "Flytta på dig ditt mäfä", "Avbryta?"

Många gånger kör de också väldigt fort utan varken blåljus eller sirener, en ouppmärksam förare hade kunnat svänga ut utan en chans för polisen att stanna..
 

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Ort
Stockholm/Tyresö
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
Läser man kommentarerna på Kalla Faktas eget debattforum så inser man ju ganska snabbt vilken sida allmänheten står på och vad de tycker om programmet. Den skiljer sig iaf en del från vissa personers åsikt här i gökboet.
 

Richo

Ny medlem
Gick med
29 Jun 2004
Ort
Göteborg / Hisingen
Hoj
GSX-750R 96 RIP, 2004, 2005. Fz750 1988 RIP. Cbr600 1989. Aprilia 1L 99/06
men hallå vakna upp nu.. jag säger inte att polisen jorde fel utan att han hadde en passagerare som satt med o om dom inte fick stop på han efter första 10 min så borde dom förståt att den här killen inte kommer stanna. det visa han ju rätt så fort med fingret! Dom utsatte inte bara passageraren utan både polisen o motorcycklisten utsatte andra trafikanter för fara. Hur j__la mycket fel han än jorde så jorde polisen mer fel som igentligen ska veta bättre. o köra utan blå ljus i 200+?? kom igen nu.. begge har jort fel emn polisen borde vetat bättre med mer erfarenhet av sånna här situtioner.

What he said efter rättstavning :)
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Top