Kaffebryggare

Diezel

Nu på banan!
Gick med
29 Jun 2008
Ort
Skurup
Hoj
ZX10R & Snart ihop-plockad Café Racer
Jag har en Siemens, i borstad aluminium som brygger ner i en termoskanna. Har nog haft den i 10 år. Helnöjd. Kollade lite snabbt och den verkar ha utgått på flera ställen men om du hittar den kan jag rekommendera den.

Om min skulle gå sönder och jag inte hittar en likadan skulle jag nog köpa en moccamaster.

View attachment 371367

View attachment 371368

Har den översta jag med. Helt fantastisk kvalité. Brosarn retade mig som fan när jag köpte den för dyra penningar. Under de 10 år jag har haft den har han nog gått igenom 10 ÖoB bryggare. Sen är det ju fint att det är Porsche design med. :banana
 

dMaN24

En sån där utlänning..
Gick med
8 Feb 2010
Ort
Manila, Philippines
Hoj
Vi får se.
Näe, alltså Presso-bryggare(ibland kallade Bodum-bryggare) är en sån däringa glasburk som man pressar ner kaffet i botten i med handkraft...
Jag mal eget kaffe vilket blir riktigt gott. Det går utmärkt att använda vanligt bryggkaffe.
Jag har inte plats för en stor bryggare i köket och då det bara är jag som dricker kaffe är presso-bryggaren perfekt eftersom den står i sitt skåp på dagarna.

Jag har en Nespressomaskin som jag använder när jag behöver koffein lite kvickt. Pressobryggaren använder jag oftast på helgerna och gör en termos kaffe eller när jag har gäster.


ImageTransformer.ashx

Caffetiere kan dom kallas också.
Har en själv. :)

Har man cashen... :banana
http://www.techhive.com/article/201...-the-coffee-of-the-future.html#tk.nl_geektech
 

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Ort
Landskrona
Hoj
Tillsvidare hojlös
Jag har en 500 kr-Melitta som jag fick i 20 års-present (den torde alltså vara närmare nio år gammal) som gör mycket godare kaffe än samtliga mina bekantas Moccamasters. Jag har konstaterat att handlaget gör mycket mer än bryggaren. Därmed inte sagt att jag inte skulle köpa en Moccamaster när jag väl hamnar i den situationen att jag behöver köpa ny bryggare.
 

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Skogen
Hoj
Tillfällligt utan
Har kört moccamaster senaste 7 åren, skulle aldrig köpa nått annat! :tummenupp
 

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
får la testa den där moccamästaren:smasha
 

Noyah

posör!
Gick med
1 Jun 2005
Ort
Tyresö
Hoj
KTM 790 AdvR
Jag har en Siemens, i borstad aluminium som brygger ner i en termoskanna. Har nog haft den i 10 år. Helnöjd. Kollade lite snabbt och den verkar ha utgått på flera ställen men om du hittar den kan jag rekommendera den.

Om min skulle gå sönder och jag inte hittar en likadan skulle jag nog köpa en moccamaster.

View attachment 371367

View attachment 371368

]

Du som är van vid fin-kaffe kommer inte tycka om moccamaster, skräp.
 

blacktriple

Har två Aprilior!
Gick med
18 Mar 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Aprilia RSV R Factory & Aprilia RS 250
]

Du som är van vid fin-kaffe kommer inte tycka om moccamaster, skräp.

Lyckligtvis funkar Siemensbryggaren fortfarande kanon även om min fru är den som dricker mest från den. Personligen dricker jag mest espresso från min Gaggia titanium. Maken till gott espresso får man leta efter. Fast, nu handlade tråden om bryggkaffe.

Sent from my AK47 using tapatalk 3
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
...mal kaffet själv när du skall använda det. Det kommer göra större skillnad än vad två bryggare kan göra.
 

crashtestdummy

Ompa ompa.
Gick med
7 Mar 2005
Ort
Örebro
Hoj
Husa 650.
Har plöjt igenom några bryggare de sista 10 åren, från 250-1500kr. Alla har pajat och/eller gjort halvrisigt kaffe. Men nu har jag hittat hem. Pappa dricker numera kaffe i en Moccamaster. Se bara till att köpa en med auto.off-funktion så du slipper hugga ur gammalt fastbrännt kaffe ur kannan innan varje kokning. 10års garanti gör ju inte saken sämre.
:banana
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Korvis har rätt.

Färskmalet kaffe i kombination med en press ger oslagbart kaffe.

Kokkaffe är det näst bästa på listan. Svårt att mala rätt på egen hand så här föredrar jag färdigmalet kaffe.

En god trea på listan är kaffeperkulator, helst med färskmalet kaffe då, alternativt bistromalet kaffe i andra hand.

Sen kan ni lista era kaffebryggare bäst ni vill men den dom hamnar efter dessa oavsett.
 

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Trumvirvel, det blev en moccamaster KB741 black clubline, 888:- på elgigantens mellandagsrea, känns som ett riktigt bra pris:tummenupp siba vill ha 1390:- på rean för samma bryggare:näsblod

Strax blir det blåbärspaj och en nybryggd kanna kaffe, tack alla som tipsat:)
 

Lillsven

Sporthojsnörd
Gick med
6 Aug 2009
Ort
Lidköping
Hoj
Yamaha FZS 600 Fazer
Jag använder en moccamaster och det är i alla fall den bästa bryggen jag provat. Blir riktigt gott kaffe och garantin är bra.
 

nicotin

Back Again
Gick med
20 Jul 2010
Ort
sthlm
Hoj
Jag saknar begräsningar i trafiken
Jura alla dagar i veckan...nymalet vid en knapptryckning..och förbaskat gött..
 

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Skogen
Hoj
Tillfällligt utan
Kan rekommendera mollbergsblandning som böna. Lite godare men ändå samma pris som för ett vardagskaffe :tummenupp
 
Nyheter
KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Top