Kabel sticker ut

PeterDeleter

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Jun 2015
Ort
Tyresö
Hoj
Suzuki GSX-S1000F
Tjena :tummenupp

Orkar inte söka på olika fora lat som jag är och tror mig veta att någon här på rak arm kan ge svar...

Köpte en hoj med denna kabel stickandes ut. Gissar den är till för att underhållsladda batteriet? Men då kan man ju koppla in lite "gadgets" också var min tanke. Någon här som då vet var man kan få tag på kontakter till detta uttag? :va

Evigt tacksam (10 sekunder) för svar :tungan

uttag2.jpg
 

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Ort
i skogen
Hoj
YZF1000R
Tänk bara på att ett mc batteri har väldigt lite effekt att tillgå utan motorn igång. Din brödrost och våffeljärn kanske även kaffebryggaren kommer obönhörligen att tömma ditt batteri och har du insprutning får du troligen inte igång hojen när kaffet,våfflan o brödet är klart.
 

PeterDeleter

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Jun 2015
Ort
Tyresö
Hoj
Suzuki GSX-S1000F
Tänk bara på att ett mc batteri har väldigt lite effekt att tillgå utan motorn igång. Din brödrost och våffeljärn kanske även kaffebryggaren kommer obönhörligen att tömma ditt batteri och har du insprutning får du troligen inte igång hojen när kaffet,våfflan o brödet är klart.
CW0mE6fWUAANerG.jpg
 

irish

Full gas spar tid
Gick med
21 Jul 2008
Ort
Pinegrove, Scania
Hoj
Husqvarna FE501, Skramlaha R1
Det löses enkelt: Du får helt sonika montera en köks-ö på hojen, där allt sedan bultas fast! Är du riktigt hard-core så fixar du även gummi-upphängning på det hela, så det inte vibrerar sönder..
Sen lagar du frukost/lunch/kvällsmat medans du kör. :crash
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Det löses enkelt: Du får helt sonika montera en köks-ö på hojen, där allt sedan bultas fast! Är du riktigt hard-core så fixar du även gummi-upphängning på det hela, så det inte vibrerar sönder..
Sen lagar du frukost/lunch/kvällsmat medans du kör. :crash

Är inte det standard på GoldWing, det kanske går att titta på hur dom har gjort....

Jag skulle inte plocka ut många Amperé ur den klena kabeln, mobilladdare/gps möjligen.
(eventuellt går det inte att plocka ut något alls, det kan sitta en diod i den så att det bara funkar att skicka in ström)
På brorsans HD installerade jag ett riktigt Cigtändaruttag i ena sadelväskan istället, hans sambo tittade genast efter 12V hårtork...
 

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Ort
Sigtuna
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
En sån här med ett el-verk på så klarar du dig på en dags-safari, koppla in alla gadgets :banana
iu
 

PeterDeleter

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Jun 2015
Ort
Tyresö
Hoj
Suzuki GSX-S1000F
Känner en som har en sån svart "batterilåda". Alltid undrat hur man ens kan tänka tanken införskaffa en dylik tingest :)
 
Nyheter
Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top