Hej!
Jag har alltid haft den åsikten att original vacuumförgasare ska användas ihop med original luftburk och -filter.
Nu är det dock så att på min gamla GPX 600 -88 är det satans svårt att de gamla gummina på luftburken att sluta tätt mot förgasarna.
Med tjuvluft blir det fel mottryck och vips så går den cylindern inte som den ska.
Men.. tänkte jag.. och googlade lite.
Tydligen finns det möjlighet att få det att funka med t.ex. K&N-filter.
Mottrycket blir ju fel så ombestyckning måste ju till.
Nu kommer det knepiga.
Åt vilket håll ska man ändra, och ungefär hur mycket?
Finliret kan man ju kanske ta på bromsbänken, men man bör ju få det att funka någotsånär innan?
Jag har alltid haft den åsikten att original vacuumförgasare ska användas ihop med original luftburk och -filter.
Nu är det dock så att på min gamla GPX 600 -88 är det satans svårt att de gamla gummina på luftburken att sluta tätt mot förgasarna.
Med tjuvluft blir det fel mottryck och vips så går den cylindern inte som den ska.
Men.. tänkte jag.. och googlade lite.
Tydligen finns det möjlighet att få det att funka med t.ex. K&N-filter.
Mottrycket blir ju fel så ombestyckning måste ju till.
Nu kommer det knepiga.
Åt vilket håll ska man ändra, och ungefär hur mycket?
Finliret kan man ju kanske ta på bromsbänken, men man bör ju få det att funka någotsånär innan?