Körning - eftersnack

E.Bulén

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Jul 2008
Ort
kraftfullt
Hoj
brittisk trepip
Har du Pirelli Rosso fram också? De är inte nåt vidare...

Det sitter ett 5år gammalt rosso fram. Jag kände att det började hasa och kännas som det var nära ett par gånger när asfalten kanske inte var optimal. Bakdäcket däremot hade väl 50%kvar att ge enligt responsen därifrån. Annars så var det inga konstigheter som jag inte var med på. Nytt framdäck ser jag fram emot! :)

Sitter och flinar fortfarande efter rundan igår
 

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Så vilka var ner till Torpet och hur gick de för er ? Var inte så mycket nederbörd i stan eller i Norrahammar, antar de var liknande förhållande där ute ?!
 

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
Biddarn, Goffe och jag åkte ner. Det var halvtorrt när vi kom, hann nätt o jämnt bli helblött sen torkade det upp och blev riktigt roligt. En bra kväll för de flesta inblandade. Tre sekunder från personbästa trots att det var blött på långa rakan hela kvällen, inkl bromsningen.
 

Biddarn

Störst går först
Gick med
15 May 2008
Ort
Jönköping
Hoj
Ktm Exc500
Fy faan vad kul det va :yoparty
Garanterat mycket roligare än cross :banana

Idag har jag lärt mig följande:

Att köra sporthoj på bana är det roligaste jag gjort.
Det är kul när det går fort.
Världens sämsta väder finns i Sverige.
Det är trångt med 3 hojjar på en kärra :)
 

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
Kollade GPS Laps-appens historik igår kväll och bästa varvet var 1:51.6 trots blöt raka och fläckar i slutet av karusellen som man gled lite över... :eek: :banana

Men jag är mör i benen idag! Uppvärmning? Stretching? Pah... Köra hoj är väl inte fysiskt? Eller...? :D

Av resan från högern/slutet långa rakan till depån minns jag inget. Det var en rätt bra kväll igår!
Och på det varvet tog det dig ganska lång tid att ta dig den sträckan. Det är en lång minneslucka... ;) Du hade ett fantastiskt humör ändå och väldigt nobelt bemötande mot din medåkare! :Bugar

Fasen... kom på en kameravinkel jag hade velat ha igår. Får ta den nästa säsong :(
 
Last edited:

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Oh såg ut som en mindre kul avslutning men mad tanke på de du säger själv så verkar de gått bra med dig. Låter som de var liten batalj där med tanke på K-mans kommentar. :va
 

Goffen

Med lem
Gick med
18 Jun 2008
Ort
Vaggeryd
Hoj
MT-10 2022 R6 2007
Goffe avslutar säsongen som han brukar... Skönt att det inte blev några personskador! Hoppas du gick omkull på ett roligt ställe !

"Allvarliga personskader skulle det nog stått"
 
Last edited:

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
Tycker riktigt synd om Goffe. Han blev troligtvis torpederad bakifrån av en R6'a i slutet av långa rakan. Goffe körde om hojen i fråga lite mer än ett varv tidigare och hjälten försökte väl bromsa sig om literklubban, på blött underlag :va

Med tanke på skillnaden i skador på både hojar och förare så har R6'an haft mycket högre fart när 90'-kurvan kom. Kanske fått framhjulssläpp, släppt bromsen och försökt ta om. Synd att man då inte kan sikta bredvid framförvarande bara. Banan är bred.

Yamaha-Piloten tog dock på sig skulden och bad om ursäkt. Bara att hoppas att han kommer ihåg detta när han kommer ut från sjukhuset....

Jäkligt bra gjort av Goffe att erbjuda 'torpeden' hjälp att köra hem hans bil, släp och hoj trots detta :Bugar
Jag hade INTE varit så storsint i det läget.
 
Last edited:

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
Tror Goffe sa att han var från Olofström så det blev inget med skjutshjälp. Torpedens fru var redan på väg.

Goffe är inne på röntgen för kontroll av tre ryggkotor nu :( Krya på dig mannen! :krama
 

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
ja de var storsint av Goffe, kan tänka mig själv hur "pissed off" man hade blivit. Oh får hoppas de inte är nått allvarligt med ryggen... :krama
 

Danne

Medlem i PickenOutlaws
Gick med
29 Jun 2008
Ort
Vaggeryd
Hoj
Yamaha R1 -16 KTM SX-F 250 -13
Kanske samma idiot på R6a som var med då jag o Goffen körde sist?
Den vi nog Vit och blå tror jag.. Prejade en annan kille framför mig när han inte kunde ta start/mål kurvan..

Ja ja.. idioter finns överallt.

Hoppas att allt är väl med Goffe.
 
Nyheter
Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Top