Körkort 2008

Movie

Ny medlem
Gick med
1 Oct 2007
Ort
Nacka
Hoj
Street Triple R -09
Uppkörning om 2 månader... Fan va lång väntetid =/ Men kan vara bra iom jag bara övningskört några få gånger.. Men allt känns ju så lätt när man kör. Ska snart börja träna lite bana se hur det är. Kör privat och lär köra upp som privatist.

(kommer få gratistips av en mc-lärare på farsans jobb :) )
 

RUNE_86

Ny medlem
Gick med
8 May 2006
Ort
SVEG
Hoj
2013, FZ8-N
Ja f*n vad gött jag klarade skrivningen idag.... Hoppas man kan få en uppkörning så fort som möjligt. 54 rätt
 

FANTEN

Cool
Gick med
26 Aug 2004
Ort
Karlskrona
Hoj
Busa
Jag fick 58p har jag för mig.
52 räcker väl för godkänt va? Det var ett tag sen jag skrev så jag är osäker.
Men är inte 52p av 65p för godkänt väldigt lågt?
 

FANTEN

Cool
Gick med
26 Aug 2004
Ort
Karlskrona
Hoj
Busa
Nej, med tanke på de sjukt svåra frågorna, så borde det räcka med 17 rätt.


Jag tog mitt B-körkort förr när man hade 4 alternativ på varje fråga och där 1, 2, 3 eller alla alternativ kunde vara rätt. Totalt sett fick man ha max 4 fel för att säkert klara sig och man kunde ha upp till 10 fel om man hade dom på "rätt ställen". hehe. Då minns jag att det snackades mycket att det var för svårt och så gjorde dom om det. Men nu kan man plötsligt ha 13 fel. Dvs 80% rätt räcker. Kanske bara för att jag jämför med förr som jag tycker det. Provet är ju defenitivt itne svårt om man redan har Bkörkort. Alla trafikfrågor är ju samam som för bil. :)
 

Gös i agenthatt

Live hard, Paul Young
Gick med
29 Jul 2007
Ort
Götefisk
Hoj
Årsmodell, Märke och modell
Jag tog mitt B-körkort förr när man hade 4 alternativ på varje fråga och där 1, 2, 3 eller alla alternativ kunde vara rätt. Totalt sett fick man ha max 4 fel för att säkert klara sig och man kunde ha upp till 10 fel om man hade dom på "rätt ställen". hehe. Då minns jag att det snackades mycket att det var för svårt och så gjorde dom om det. Men nu kan man plötsligt ha 13 fel. Dvs 80% rätt räcker. Kanske bara för att jag jämför med förr som jag tycker det. Provet är ju defenitivt itne svårt om man redan har Bkörkort. Alla trafikfrågor är ju samam som för bil. :)

Jo, jag minns också den gamla B-kortsteorin. Den var väldigt enkel. Jag satt och råpluggade alla frågor och svar i pärmarna. Sedan var saken biff. Jag tror dock att det är en fördel att läsa teoriboken innan man gör A-provet. Något jag visst glömde.
 

#1725

...alltid retar det någon..
Gick med
13 Feb 2008
Ort
Ekerö
Hoj
HD XR1200, -09
hej hoppas någon kan hjälpa mig med en liten sak. I lågfartsbanan, framförallt den med 4 koner, så har jag "lite" problem i vändningen. Min hoj har nämligen en svängradie på ca 6 m vilket gör att jag får svårt att få plats påvägen tillbaka. Frågan är hur långt åt sidorna man får svänga för VV.

Jag har för mig att det skall finnas begränsningslinjer även i sida....nu är det kanske av akademiskt intresse eftersom djupet och hojens svängradie är det som kommer att tala om var du hamnar i sidled. Givet fullt styrutslag...

Du måste ligga rätt redan i 3 konan för att få till svängen....jag har inte kläm på det ännu så jag provar mig fram.
 

Wolfen

Racer
Gick med
31 Aug 2006
Ort
Vilhelmina
Hoj
Aprilia AF1 125 Sport -90
54 rätt duger gott och väl. (säger bara de för att jag fick inte mer :()
så alla ni som fick/fått mer överdriver bara hehe
 

Jompelito

Livet leker...
Gick med
13 Feb 2008
Ort
Uppsala
Hoj
ZX9R Ninja -98
Vem fan kommer ihåg det... Man va ju så jävla glad när man klarade det så poänge fick man inte med sig:) Men jag tror jag fick 59p..

Fy fan va taggad man e & ta kortet nu då.. Nån mer som e det eller??;)
 

lalle81

Ny medlem
Gick med
4 Apr 2006
Ort
Gve
Hoj
Förhoppningsvis snart
Då var teorin kirrad, en säker 57:a och ett leende på läpparna! :D
 

Harrgen

HejHej
Gick med
10 Oct 2007
Ort
På loftet
Hoj
99 Yamaha R6. 01 Yamaha R6. 02 KTM 640. 02 Yamha YZF 426. 01 Honda CR250R. 03 KTM 660 SMC
Jag har för mig att det skall finnas begränsningslinjer även i sida....nu är det kanske av akademiskt intresse eftersom djupet och hojens svängradie är det som kommer att tala om var du hamnar i sidled. Givet fullt styrutslag...

Du måste ligga rätt redan i 3 konan för att få till svängen....jag har inte kläm på det ännu så jag provar mig fram.

Det finns begränsing både i sidled och i "längd" led...

Jag tog mitt B-körkort förr när man hade 4 alternativ på varje fråga och där 1, 2, 3 eller alla alternativ kunde vara rätt. Totalt sett fick man ha max 4 fel för att säkert klara sig och man kunde ha upp till 10 fel om man hade dom på "rätt ställen". hehe. Då minns jag att det snackades mycket att det var för svårt och så gjorde dom om det. Men nu kan man plötsligt ha 13 fel. Dvs 80% rätt räcker. Kanske bara för att jag jämför med förr som jag tycker det. Provet är ju defenitivt itne svårt om man redan har Bkörkort. Alla trafikfrågor är ju samam som för bil. :)


5st av 65 frågor är prov frågor för komande prov och räknas därför inte in i hela provet. alltså finns det 60 frågor och du kan ha fel på 8 av dom....
 
Last edited:

Gös i agenthatt

Live hard, Paul Young
Gick med
29 Jul 2007
Ort
Götefisk
Hoj
Årsmodell, Märke och modell
Det finns begränsing både i sidled och i "längd" led...




5st av 65 frågor är prov frågor för komande prov och räknas därför inte in i hela provet. alltså finns det 60 frågor och du kan ha fel på 8 av dom....



Fy fan, vad fel du har. Det är 70 frågor, men det är 65 som räknas. Var du full när du skrev? :)
 

Schyffert

-´-`-´-`-´-`-
Gick med
9 Mar 2008
Ort
Bålsta
Hoj
BMW F800S
Det finns begränsing både i sidled och i "längd" led...




5st av 65 frågor är prov frågor för komande prov och räknas därför inte in i hela provet. alltså finns det 60 frågor och du kan ha fel på 8 av dom....

Enligt min körskolelärare finns inte längre någon begränsing i sidled vid krypkörningen.

Teoriprovet består av 70 frågor varav 5 av dessa är testfrågor och inte räknas in i provet. Jag hade 64 av 65 vilket vore svårt att få om endast 60 av frågorna räknades :)
 
Nyheter
Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

Top