Körkort 2005

JMF

rookie
Gick med
10 Feb 2005
Ort
märsta
Hoj
zx7r
Får ta och gratulera till dom som klarat själv har jag uppkörningen den 4/5
e nervös som bara den. har inte ens fått ihop hojen helt än men innan onsdag(imorrn) ska den vara hel och klar. Sen hur man ska ta sig till uppkörningen med den e ju en annan femma.funderar på att skriva in sig på en trafikskola och ta en lektion eller 2 och fråga om inte man kan hyra deras hoj eller nåt sånt samt att ta en lektion på vägen till uppkörningen. satan va nervös man är.
 

ft

Flygnörd
Gick med
15 May 2004
Ort
Nkpg
Hoj
Bandit 600, Hva258, KLR600
DrZeus skrev:
:D :banana :D :banana :D

(övers. "Jag klarade uppkörningen!")

Grattis som fan! Och tack för redogörelsen.

Fasen, vill ut och öva konbanor tills kopplingshanden blöder nu men det är ju inte det lättaste att arrangera... :huvet
 

#78#

Ny medlem
Gick med
18 Jun 2004
Ort
Blekinge
Hoj
Blade
Ett stort grattis till er som klarat eran uppkörning i år. Själv sitter jag och väntar på att den 11 Maj ska infalla då det är min tur. Och till er som kuggat i år, bara stå på er. Ni klarar det säkert nästa gång, eller nästa igen.
 

Sad Glad

Kolestrolet som täpper till dina artärer
Gick med
1 Feb 2005
Ort
Lund
Hoj
Ducati Multistrada 1000DS, Bimota DB2
Grattis grattis!!

Hade körlektion idag och övade både krypkörning, slalom, landsväg och 70- och 90-inbromsningar. Nemas problemas! Allt satt klockrent och det känns verkligen som att jag kan det jag skall nu!

Dock fick jag min uppkörning uppskjuten till 18/5 pga strul med VV...
 

tvålen

Sporthojsnörd
Gick med
15 Nov 2004
Hoj
ZZR
#78# skrev:
Ett stort grattis till er som klarat eran uppkörning i år. Själv sitter jag och väntar på att den 11 Maj ska infalla då det är min tur. Och till er som kuggat i år, bara stå på er. Ni klarar det säkert nästa gång, eller nästa igen.

Väntar också på den 11 Maj :tungan Måtte det bli vår dag :gnissla
 

Sad Glad

Kolestrolet som täpper till dina artärer
Gick med
1 Feb 2005
Ort
Lund
Hoj
Ducati Multistrada 1000DS, Bimota DB2
tjockisbulle skrev:
Kanon !

Grattis!!

Fy så skönt det måsste vara att ha det avklarat..

:tummenupp

Ja hur går det med ditt körkort egentligen? Hur långt har du kommit? :)
 

Yadis

Ny medlem
Gick med
26 Apr 2005
Ort
Örebro
Hoj
Yamaha TDM 850
Nu har jag läst hela denna tråd och fick NERVSPEL! :gnissla
Har uppkörning den 4 maj och känner mig inte alls säker på krypkörningen. Men har bokat in 3 lektioner till(kört 4 innan) innan den fruktade 4 Maj infinner sig! Jag FÅR INTE missa uppkörningen, har ingen lust att vänta tills mitten av juni på nästa försök. Måtte gudarna vara goda i Maj månad...!
 

Sad Glad

Kolestrolet som täpper till dina artärer
Gick med
1 Feb 2005
Ort
Lund
Hoj
Ducati Multistrada 1000DS, Bimota DB2
Yadis skrev:
Nu har jag läst hela denna tråd och fick NERVSPEL! :gnissla
Har uppkörning den 4 maj och känner mig inte alls säker på krypkörningen. Men har bokat in 3 lektioner till(kört 4 innan) innan den fruktade 4 Maj infinner sig! Jag FÅR INTE missa uppkörningen, har ingen lust att vänta tills mitten av juni på nästa försök. Måtte gudarna vara goda i Maj månad...!

Var inte orolig, rätt som det är så lossnar det bara. Jag körde ju min femte idag och det var först idag som det började gå riktigt bra. Det tror jag du också kommer märka under de närmaste lektionerna. :)
 

SolitudE

R.I.P Brorsan!
Gick med
23 May 2003
Ort
Mullsjö (Jönköping)
Hoj
NSR:en såld! Nu hojlös!
Jag klarade det!!! :banana

Har kört hela eftermiddagen nu... :)


Redogörelse:
Vi var 3 st, jag fick köra som 2:a.
Började med säkerhetskontroll, gick galant.
Sen körde jag krypkonbanan utan stopp. Hans kommentar var då: "Alltid ska någon köra långsamast" :yoparty

Sen var det konbanan med bara slalom på tillbakavägen. Och sen bromsning, allt gick skitbra, förutom att jag bara kom upp i 80 :hihi Men det vet ju inte han...

Jag och en till klarade manöverbanorna, den sista var skitkass. Så han fick åka hem igen.
Så körde den andra killen först i trafiken medan jag och farsan åkte ner till vägverket. Sen kom de tillbaka och han hade klarat det.

Min tur, körde lite i stan först, sen grusväg, sen 90 väg och sist 70 väg.
Gick hur bra som helst.
Och när vi körde tillbaka sa han inget, och jag vågade inte fråga. Så efter en minut när vi stannat sa han: "Just det, skulle ju säga att körningen är godkänd också". Jag stog och hoppade lite av lycka. :banana

Sen bar det av hemmåt och som sagt har jag åkt hela kvällen.

Lycka till alla små hojåkare. Det är lättare än man tror, så uppfattade jag provet.

/Glenn
 

larza

Ny medlem
Gick med
27 Apr 2005
Ort
Sundsvall
Hoj
Ingen ännu
Ny på forumet.

Tja, allihopa här kommer en nykomling till forumet som håller på med kortet.
Har uppkörning 16 Maj och håller för närvarande på att träna krypkörningen (privat).
Vad tror ni som redan kört upp, vad är dom petigast på att man råka sätta ner en fot eller att man håller en riktigt låg hastighet???

En annan sak som är lite surt är att jag övningskör med en vulcan 800, inte så jävla lättmanövrerad :tungan . Men om jag övar mkt med den hojen så ska väl det inte vara några problem sedan, hoppas jag i alla fall :gnissla

Såg ju i alla fall i krypkörningsfilm 1 att han fixade det galant med en sådan typ av hoj.
 

RoLLER

Monsieur Sub Cinq™
Gick med
28 Jun 2003
Ort
RoCKHoLM
Hoj
Yamaha FZ8-n
/puttisnutt mode on/

Fasen va kul! :banana

Puttisnuttstumpigull! :)

Jäkligt kul.
/puttisnutt mode off/


/RoLLER mode on/
Hur går det för er looserdjävlar? Kommer ni leverera nå bombskit i sommar?
/RoLLER mode off/
 

Hurricane600

Förnuftets röst i idioternas näste-PSG90
Gick med
22 Jul 2004
Ort
.
Hoj
no more :(
RoLLER skrev:
/RoLLER mode on/
Hur går det för er looserdjävlar? Kommer ni leverera nå bombskit i sommar?
/RoLLER mode off/

Vafan, har dom redan gett tillbaks ditt körkort??
De som i länstyrelsen,polisen.vägverket.

Vi och dem.

:näsblod
 

MadClaire

Det är bättre att vara bäst än sämst
Gick med
23 Jan 2005
Ort
västerås med eget garage =)
Hoj
1 fin 748:a och 1/2, nedmonterad, 916
SolitudE skrev:
Jag klarade det!!! :banana

Har kört hela eftermiddagen nu... :)

......

Lycka till alla små hojåkare. Det är lättare än man tror, så uppfattade jag provet.

/Glenn


Grattis, grattis!!!
Men det är ju lätt att säga att provet är lätt när man klarat det.. :tungan
Själv har jag ett tag kvar att öva.. fast det närmar sig med stormsteg... :4skrika
 

slippy

med lem
Gick med
2 Feb 2004
Ort
Västerort
Hoj
såld
Sad Glad skrev:
Ja hur går det med ditt körkort egentligen? Hur långt har du kommit? :)


äääh det går saaaakta frammåt...

har nu kört 7st lektioner på gården och övat allt utom 90 broms och undanmanöverna. Igår hade jag min första trafiklektion, gick rätt bra tycker jag. Körde landsväg, villaområden, och grus.

Har bokat 2st trafiklektioner till, efter dom måste jag köra undanmanöverbanorna. Sen måste det börja ordna upp sig!

Det börjar bli dyrt nu :huvet

:hihi

SolitudE skrev:
Jag klarade det!!!

Grattis!!
:tummenupp
 

Ossman

Den förlorade brodern
Gick med
16 Aug 2003
Ort
Norrköping
Hoj
Ducati Monster 796 -12
larza skrev:
Tja, allihopa här kommer en nykomling till forumet som håller på med kortet.
Har uppkörning 16 Maj och håller för närvarande på att träna krypkörningen (privat).
Vad tror ni som redan kört upp, vad är dom petigast på att man råka sätta ner en fot eller att man håller en riktigt låg hastighet???

Fot är nog värre. Men det är inte hela världen det heller. De vill se att du har koll på reglagen. T.ex. att du kan räta upp hojen genom att släppa upp kopplingen. Hastigheten ska bara vara så låg att du inte kan puttra rund på tomgång, dvs. du måste använda kopplingen.
 

ft

Flygnörd
Gick med
15 May 2004
Ort
Nkpg
Hoj
Bandit 600, Hva258, KLR600
Superbee skrev:
Vafan, har dom redan gett tillbaks ditt körkort??
De som i länstyrelsen,polisen.vägverket.

De har insett att somliga är oförbätterliga och därför infört ett specialprov för Roller. Samtliga konbanor på bakhjulet! Filmen kommer våren 2008... :banana

;)
 
Nyheter
Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Top