Köra motard långt?

WebGringo

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 May 2006
Ort
Söderut
Hoj
En skitig rackare och en motorcyklarnas version av volvo 740
Antalet timmar på mätaren?

:va

WR, CR, EXC och dyliga maskiner räknar du inte service på mil, utan mot antal gångtimmar. 20-50h mellan småservice, och större jobb som väntar mellan 100-200 timmar. Bör stå i manualen till dem vad som förväntas och när.
 

Buddah

Speedster #46
Gick med
17 Jul 2009
Ort
Västervik
Hoj
2006 KTM Superduke 1982 Yamaha XS400 1981 Yamaha SR 250
Ähh 690 har ju rena touringkomforten om man jämför med exc-r 450 motard som jag dragit 30mils repor på... inga problem att åka långt på en 690 av valfri modell skulle jag säga :fakta
 
Last edited:

Syra_BErit

Ny medlem
Gick med
21 May 2013
Ort
Solna
Hoj
2003 KTM ADV-S och bobbern
Jag körde till oslo och tillbaka via småvägar med en lagomt trimmad KTM 640 och det gick utmärkt. Med den lilla tanken så får man pausa ofta för att skvätta i soppa och får då sträcka på benen på samma gång. Dock började jag fundera på självmord sista biten motorväg från slöddertälje upp till staden....motorväg är inte vad man ska köra med motard helt enkelt. Så ska du köra Goblinburg-Lindköping så borde du reka lite fina småvägar du kan leka fram på. Då tar 40 mil slut fortare än man kan tro.

Fast om jag ska vara helt ärlig så var jag bortdomnad från midjan och nedåt efter dom 78 milen jag drog på ett svep med KTM'en Var jäkligt intressant känsla att sätta sig på muggen när man väl kom hem :näsblod
Men visst fan går det att köra långt om man vill. Man vill ju inte skaffa en bmw-autobahnkryssare och erkänna sig pensionär innan det är absolut nödvändigt
 

tukkla

Sporthojsnörd
Gick med
27 May 2008
Ort
jöttebårj
Hoj
SD 1290
Kört 20-30mil aktiv körning på en dag och det är väl ungefär vad jag tycker funkar bra med en 660.
Personligen tycker jag att går motorvägskörning >4-5mil bort med den hojen.

Sedan är det en fråga om dessa 40mil är ren transport bara för att man måste och då är det väl ok om man tar många raster och hittar mindre vägar.
Köra 40mil motorväg bara för att det är kul, nä inte direkt.
 
Gick med
12 Apr 2003
Ort
.
Hoj
Ducati 996 biposto -01
Körde runt 60 mil en dag när jag hade min 625a, det gjorde jag aldrig om, hade sår på insidan av låren efter den turen...
 

MartinB

Absolut skitlångsammast
Gick med
23 Feb 2004
Ort
Alingsås
Hoj
R6zz. No more crossplejn.
Ähh 690 har ju rena touringkomforten om man jämför med exc-r 450 motard som jag dragit 30mils repor på... inga problem att åka långt på en 690 av valfri modell skulle jag säga :zpy:fakta

Jag har en sådan också.
Tio mil i taget, sedan är hela mellanvästern avdomnat.
 

Holmquin

Ny medlem
Gick med
23 Jan 2014
Ort
Kungsbacka
Hoj
2002, KTM 400 EXC (540cc)
Motorväg 5mil med KTM 540 =
- Vindblåst som att stå bakom en landande jumbojet
- Rumpkomfort som på barbacka-tur på en skenande tjur av trä

Kul leksak, men inget transportfordon. Min hoj får som transportmedel endast 1 av 5 möjliga brödrostar.
P.s. Jag skall bygga om sadeln, så jag ber att få återkomma på ämnet! :lol
 

roffe.l

Ny medlem
Gick med
17 Mar 2012
Ort
STÄUDD
Hoj
XR650L-94- BMW R 1200 GS 05, Kawasaki Ninja Zx-636r
Jag och min grabb var med Hellrediket på invasion Åland jag på min Tiger 955i och Thom på KTM EXC 530 med motard däck och det blev 60 mil den dagen och det kändes enligt Thom.:yoparty
 

Zinik

Kaizen
Gick med
29 Apr 2009
Ort
Trollhättan
Hoj
GSX-R med tankväska K6 & ZX12-R 2002
Så länge du inte provar något annat går det säkert... bra. Med åldern kommer bekvämligheterna. :)

Jag tror ju ex att min gixxer 1000 är tusen gånger bättre/effektivare för det ändamålet men efter 10 mil motorväg är det BARA TRÅKIGT och då kryssar ja i din toppfart på en motard.. Mc är för mig ett nöje, inte transport. Kör man en dag på gixxern så är kroppen trött, huvudet segt och bilen är rena semestern.

Fan.. Ändå är man 26:confused:
 

vegetarian

Ny medlem
Gick med
17 Mar 2014
Ort
Mellan sjöarna
Hoj
Inte än
Att döma av inläggen i den här tråden fordras sålunda ytterligare ett tvåhjuligt motorfordon ämnat för längre transporturer :fakta
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Allt hänger på hur liten penis du har.
Från 0-5cm BMW r 1200 gs
6-12 guldvinge
13- 19 hoj xt 660 tenere osv
20-25 motard
26- moped

Har man riktigt stor är det dessutom fördel att välja en plastpulka så att penis kan ligga ner i fotbrunnen utan risk. :tummenupp
 

vill ha

Dysleksiker
Gick med
14 Aug 2007
Ort
Inte där jag vill
Hoj
KTM 950SM No Pimp Edition
Jag hade en Yamaha XT 600 som enda mc under en lång period. Pendlade sommarhalvåren ca:1 gång i veckan tor Stockholm -Delsbo. Något år hade jag grovmönster på däcken..??!!
Dödstråkigt med motorväg men jag hade bara min XT så det var bara att gilla läget.
Fanns det tid och jag inte var "stressad" att hinna dit eller hem så blev det landsvägar.
Av någon anledning får jag inte ont i arslet på mindre vägar...

Slutsats: Funkar hur bra som helst men skulle idag inte göra om det. Semestra med en XT skulle jag gärna bara man tar det lugnt och undviker stora vägar .
 
Nyheter
Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Top