Köra hoj på sommarn...

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Ort
Norrköping
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Jag tror inte shortsen dödade dom, snarare det snabba stoppet in i stålbalkarna.. :rolleyes:
 

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Ort
Piteå
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Smaskens.

:rolleyes:

Man kan inte annat än undra vars sjukvårdare och räddningstjänst är. Gick dom på lunch och lät gamarna fotografera under tiden?

Sen visar du ungefär samma nivå av empati och medlidande som dom som filmade genom att göra den här tråden.
 
Last edited:

Kottsson

Får jag vara här?
Gick med
15 Apr 2010
Ort
Skogen
Hoj
KTM 1090 Adventure R
Men om man åker runt 250 km/h gör det något då om man kraschat och man bara har shorts och flipflopps än fullt skyddsställ? :va
 

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Ort
Norrköping
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Smaskens.

:rolleyes:

Man kan inte annat än undra vars sjukvårdare och räddningstjänst är. Gick dom på lunch och lät gamarna fotografera under tiden?

Frågan är om det inte är brandkåren eller dylikt som filmar platsen? :va
 

Trapphus

Ny medlem
Gick med
18 Apr 2010
Ort
Norrköping
Hoj
På vinterförvaring
Ja, tänk om dem haft kevlarshorts. Då hade killen haft kvar sina armar.. För visst var dem borta ?
 

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Nä det är bra att man har en tunn overall i kängruskinn samt en pvc-gråsugga som sitter fast lite slappt i gummistroppar. Då kan man köra i ttvvåhundrra in i ett betongfundament utan att det gör något. Gränslar man en hoj utan denna evigtlivutstyrsel dör man DiReCkT!
 

lengan

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2009
Ort
Uppsala
Hoj
FZ1 - 08, KX450F -11
Kanske inte den roligaste filmen men det finns ett visst budskap i denna tycker jag och det är väl att man inte är odödlig, med lite mer skyddsutrustning är iaf oddsen att överleva bättre. Måste ha varit en rejäl smäll då det verkar som att hojen har smällt bilen i sidan och krökt den eller jag som kanske har förstått det hela fel...
 

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Ort
Piteå
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Kanske inte den roligaste filmen men det finns ett visst budskap i denna tycker jag och det är väl att man inte är odödlig, med lite mer skyddsutrustning är iaf oddsen att överleva bättre. Måste ha varit en rejäl smäll då det verkar som att hojen har smällt bilen i sidan och krökt den eller jag som kanske har förstått det hela fel...

Du menar att en snuff-film på något sätt skulle ha en tanke eller syfte bakom sig? Anledningen till varför dom filmar vet jag inte, men anledningen till att den ligger ute på nätet är ingen annan än att folk gillar att gotta sig i väldigt grafiska bilder / filmer från olycksplatser.
 

JakobTheOne

Ny medlem
Gick med
24 Nov 2008
Ort
Solna
Hoj
Moto Guzzi Griso 850
Ryssland? Som någon skrev så får man ju sig en tankeställare föraren och passageraren på moppen hade nog tänkt sig en fin dag på stranden...
Allt kan ta slut väldigt fort!
Därför tycker jag att vi ska vara glada att vi har det vi har här hemma i svedala!
jag menar: dom flesta kör med skydd här hemma, kolla in däcken på bilen som ligger på sidan HELT blankslitna! Ser dessutom ut som att MC satt sig i sidan på bilen, vem hade egentligen rätt i den trafiksituationen ...och hur var asfalten? blanksliten, hal?
Här hemma har jag både själv lyckats undvika olyckor aktivt genom att vara uppmärksam, men även blivit räddad för att någon annan "tänker" åt mig. Skulle somsagt inte vilja byta bort vårt svenska sätt att agera i trafiken!
 

barbazoo

adrenaline mc
Gick med
21 Feb 2008
Ort
stockholm
Hoj
Ducati 1098s, Yamaha Xvs1100, Yamaha xv950r Bolt
osmakligt,,varför postar man ngt sådant :va

Känns som man sett tillräckligt av det...
 
Last edited:

Pledians

Älgklyvaren!
Gick med
9 Oct 2009
Ort
Hufvudstan
Hoj
YBR125
Med tanke på att det är i Ryssland så skulle min rekonstruktion av händelseförloppet vara att motorcyklisten såg att trafikljuset precis slog om till rött men tänkte att "nog fan hinner jag över om jag bara gasar lite". Ett vanligt trafikbeteende där, vilket även skulle förklara den kraftiga smällen från sidan som fick bilen att välta.

Det brukar ta en stund innan ryska räddningstjänsten är på plats.
 
Nyheter
Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

Top