Köra GP är KUL!!!

RedBaron

Kör lätt modifierad och aptrimmad GSX1100
Gick med
3 Sep 2004
Ort
Malmö
Hoj
Lätt modifierad GSX1100
Inte för att jag vet det, men en som provat tycker så här:

2005-08-02 Sachsenring GP
Då var vi hemma från vårrt andra deltagande i GP. Sachsenrriing var en mycket svårare bana än Donington så det tog en stund att hitta runt. Första träningen var bara att försöka hitta runt men när det var en kvart kvar sprack ett avgasrör. Slutåkt på den hojen, så jag provade min privata. Den gick runt 10 km/h långsammare och hade dessutom ett dåligt chassie.
Till första kvalet var avgasröret fixat så då kunde man äntligen börrja gasa lite. Gick in i depå närr det var 20 min kvar för nya däck. Ut igen men på första flygande varvet skar hojen. Inte kul alls. Så det blev en dålig tid vilket vara utanför 107 %.
Till lörrdagen var allt fixat och nu började känslan infinna sej. 1.30.0 blev tiden. Var väl inte helt nöjd men kunde jag uppepa det kvalade jag in iaf.
Till kvalet ändrades en del i chassiet som bara blev sämre. Kunde ändå köra 1.29.66. Körde många höga 29 or och låga 30 så det vara ju jämna tider. Men nån sekund fortare hade inte vart fel. Det blev en 29:e plats på gridden. Pole tog De Angelis på 1,24,6. Dom kör ganska fort. Cajback körde 1.30.0 vilket blev 31 tid. Thomas Walther avslutade gridden på 32:a plats. Polzer och Lackerfeldt som jag normalt fajtas med i EM kvalade inte in.

Söndag och Race

Kom i väg dåligt men plockade några dom första varven bl.a kunde jag ta mej förbi Cajback. Låg sen och fajtades med Aschenbenner innan han kraschade med drygt 9 varv kvar. Han hade verkligen fått ordning på grerjorna. Då blev det ganska ensamt med 30 sek upp till Molina och 30 sek bak till Cajback. Målet var att kunna fajtas med Molina men han gjorde en bra start och sedan var det kört. Men jag kom imål på 21: a plats medan Cajback kom in på 22:a! Vann gjorde Pedrosa före De Angelis.

Köra GP är KUL!!!

/ #26 Andreas
Källa
 

oscar

lök
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Åkarp
Hoj
Honda SFX
Ja de måste haft sjukt kul trots en del problem!
Att ens kvala in till ett GP är en grym prestation så jag ger :tummenupp :tummenupp :tummenupp :tummenupp :tummenupp till både Andreas och Niclas!
 
Nyheter
Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Top