Köra bakhjul!

Praktikanten

Lär mig nått nytt varje dag
Gick med
1 Jun 2008
Ort
Strängnäs
Hoj
Yamaha YZF600R
nån som har någe bra tips på nån öde ultimal sträcka/plats söder om sthlm att öva bakhjulsåka på? vill först o främst inte utsätta andra för risker medans jag övar. Gärna nån plats där man inte blir avvisad av nån wannabepolis till väktare eller konstapel blå för den delen.

almnäs gammalt militär område, mellan södertälje och nykvarn. stor parkering.
 

druid

CLASSIFIED
Gick med
19 May 2005
Ort
08
Hoj
Ducati 916 -98, Ducati 899 Panigale -14
nån som har någe bra tips på nån öde ultimal sträcka/plats söder om sthlm att öva bakhjulsåka på? vill först o främst inte utsätta andra för risker medans jag övar. Gärna nån plats där man inte blir avvisad av nån wannabepolis till väktare eller konstapel blå för den delen.

Jordbro industriområde
 

Alelale

Ny medlem
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Gävle
Hoj
Kawasaki Z800
Nån som vet något roligt ställe runt Gävle som man kan träna på ? :)
Gärna runt Hagaström där :)
 
Last edited:

Larse

Ny medlem
Gick med
3 Apr 2009
Ort
Hofors
Hoj
Gsxr 600 K7 stunt
Nån som vet något roligt ställe runt Gävle ? :)
Gärna runt Hagaström där :)
Valbo köpcentrum, fast lite mycket bilar där under dagen. :gnissla
Hagsta, fast skulle tydligen vara guppig asfalt där..
parkeringen vid biltema/ica maxi i hemlingby.

fast beror lite på om du ska träna stunt eller pow-pow wheelies, för de sistnämda så kanske vägen förbi rörberg motorstadion bättre :rolleyes:
 

Alelale

Ny medlem
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Gävle
Hoj
Kawasaki Z800
Valbo köpcentrum, fast lite mycket bilar där under dagen. :gnissla
Hagsta, fast skulle tydligen vara guppig asfalt där..
parkeringen vid biltema/ica maxi i hemlingby.

fast beror lite på om du ska träna stunt eller pow-pow wheelies, för de sistnämda så kanske vägen förbi rörberg motorstadion bättre :rolleyes:

Okej tack jo jag visste om dom ställena men jag undrade om ni hade något nytt ;)
 

Larse

Ny medlem
Gick med
3 Apr 2009
Ort
Hofors
Hoj
Gsxr 600 K7 stunt
Okej tack jo jag visste om dom ställena men jag undrade om ni hade något nytt ;)
varsegod även om de inte hjälpte så mycke då :tungan

ska du träna stunt (slow wheelies, ringar eller nåt sånt) så finns det ett grymt bra ställe nära falun. men de kanske är lite långt bort ;)
 

Alelale

Ny medlem
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Gävle
Hoj
Kawasaki Z800
Åk och kolla mitt emot värmeverket (bortanför biltema), nyasfalterad väg med en vändplan mitt i skogen utan byggnader bredvid.

Jaså det låter intresant :tummenupp
Ska åka och kolla där lite senare om det blir lite varmare annars får jag skriva upp det så jag kan åka dit i vår ;)
 

Alelale

Ny medlem
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Gävle
Hoj
Kawasaki Z800
Grusbågarna ;)
Ska kanske testa brorsans ktm 250 med motard hjul om det är kul så kanske jag fixar motard hjul ;)
 

Petrol Head

Ny medlem
Gick med
25 Jul 2009
Ort
Gävle
Hoj
R1 -09, KTM 450 EXC -07, Honda CBR 600 Fs
Jaså det låter intresant :tummenupp
Ska åka och kolla där lite senare om det blir lite varmare annars får jag skriva upp det så jag kan åka dit i vår ;)

Ja vid panaxia heter de har jag för mig. Inte så brett men de är rätt så bra och ny asfalt... frågan är bara hur länge... kommer säkerligen fler nybyggen där.
 

empo021

Bannad
Gick med
29 Mar 2009
Ort
eskilstuna
Hoj
kawaskaki kx250
koppling, gasa lite, släpp koppling, vart beredd på bromsen och kopplingen.

det är grunderna, sen äre bara att öva! lyckas jag köra på bakan med en ettrig 2taktare borde vem som helst klara att köra på bakan.
 

Mr. Burton

Trasig
Gick med
16 Jun 2009
Ort
Norra B (Norsborg)
Hoj
Skrotad- Hoj pensionerad
Om inte någon har länkat till det förr så kommer det lite tips här, med Ernie Vigil och Nick Apex.
Tyckte det var bra.

Del 1:
[YOUTUBE-ID]_HKpXBHIXkk[/YOUTUBE-ID]


Del 2:
[YOUTUBE-ID]X85DKaRrtkM[/YOUTUBE-ID]
 

Micke™

La costen krokodil
Gick med
13 May 2010
Ort
Bra
Hoj
bilringar och hängröv
Om inte någon har länkat till det förr så kommer det lite tips här, med Ernie Vigil och Nick Apex.
Tyckte det var bra.

Del 1:
_HKpXBHIXkk


Del 2:
X85DKaRrtkM

Yup sett dem båda... tyvärr efter att jag skaffat hoj och säsongen var över. blir till att återuppta. kan väl inte vara så himla svårt att få upp cykeln, iaf inte efter vad folk beskriver. time will tell :D bra filmer för övrigt.
 

creare

Guest
Om inte någon har länkat till det förr så kommer det lite tips här, med Ernie Vigil och Nick Apex.
Tyckte det var bra.

Del 1:
[YOUTUBE-ID]_HKpXBHIXkk[/YOUTUBE-ID]


Del 2:
[YOUTUBE-ID]X85DKaRrtkM[/YOUTUBE-ID]

Tack för klippen, fan va lugna o sansade dem var med att förklara.

Stjäl tråden lite för stunden och efterlyser lära-sig-wheela-kompísar i stockholms-området som vill träffas nån gång i veckan o nöta tills det sitter :)
 

Wheelieboy90

Ny medlem
Gick med
3 Aug 2010
Ort
Trelleborg
Hoj
XT660X - 06
Tack för klippen, fan va lugna o sansade dem var med att förklara.

Stjäl tråden lite för stunden och efterlyser lära-sig-wheela-kompísar i stockholms-området som vill träffas nån gång i veckan o nöta tills det sitter :)

Såg att du har en fz6-n,:tummenupp jag testade en sådan i somras o det var den lättaste bågen o få upp på slangen, testa ta första växeln och ligg runt 3000varv och dra på fult samtidigt som du kopplar, precis när du fått upp hjulet så högt som du vill ha det, släpp av gasen nästan fult och börja sen mixtra med hur mycket du drar på,(pröva använda bakbromsen för att se hur mycket kraft du behöver för att få ner den igen) väldigt lätt hoj att få upp, och otroligt rolig o busa med:yoparty
 

creare

Guest
Såg att du har en fz6-n,:tummenupp jag testade en sådan i somras o det var den lättaste bågen o få upp på slangen, testa ta första växeln och ligg runt 3000varv och dra på fult samtidigt som du kopplar, precis när du fått upp hjulet så högt som du vill ha det, släpp av gasen nästan fult och börja sen mixtra med hur mycket du drar på,(pröva använda bakbromsen för att se hur mycket kraft du behöver för att få ner den igen) väldigt lätt hoj att få upp, och otroligt rolig o busa med:yoparty

:tummenupp:tummenupp
Tack för tipsen! Jo, den är grym hehe. Lär kännas ännu grymmare när man kan slanga med den också :D
 
Nyheter
Sherco 2025 – Första intrycket.

Fotograf: Dan Gustavsson (G...

Shercos nya enduroprogram för 2025!

Igår kväll presenterades Sh...

Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Top