Kör utan nummerplåt?

Status
Ej öppen för fler svar.

fredda78

Ny medlem
Gick med
25 Jan 2009
Ort
Storfors
Hoj
Fazer 600 -01 micron slip-on
Fyyy Faen...... Va Snygg

ps14.jpg

* Mitt hittills högsta garv so far på något forum, så grymt.
*gapskratt*
 

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Ort
Bra
Hoj
S1000RR
Som Twostroke skrev. Chansen att man drar är förstås stor, har gjort det förut. Samtidigt är det ju onödigt att dra till sig snuthäng pga avsaknad av skylt säg vid tex rödljus. Fast jag funderar dock på att skippa den ändå pga estetiska skäl också.
 

Shropshre

Ny medlem
Gick med
29 Apr 2008
Ort
Borås
Hoj
VFR 800, XJ 550, R1200GS
Hmm.. Jo klart låter ju helgalet att köra lagligt om man har sporthoj. Som att ta två bitar socker till kaffet och inte en.. Det funkar ju bara inte!
 

Tyngsjö

Ny medlem
Gick med
4 Sep 2008
Ort
Bro
Hoj
Honda
...vicken kiosk e re som har plåt, vicken, vicken???


Henrik von Vicken. Eller menar du vilken?... Pajas;)
 

R1 racer

Stick i ögat!
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Pannkakslandskapet
Hoj
En fet en!
SH behöver fler moderatorer ,men det råder väl lite diktatur här.
Hade plockat bort sådana här trådar,det hade på sätt och vis kanske kvävt ninjapuckot och Tyngsjö.
 

Jonny trajja

Medlem
Gick med
10 Sep 2004
Ort
järna
Hoj
Triumph sprint st -10 (svart)
en liten fundering!! varför ta risken att bli jagad?? En god vän till mej blev jagad av polisen i sommras ingen vet varför men en teori är. polisen såg att hans hoj saknade skyt, och la sig bakom. den hände det som inte fick ske!!
Micke kanske blev rädd och körde över sin förmåga:(



min vän Micke blev endast 25 år.
 

Rob Zombie

FEARLESS
Gick med
11 Oct 2006
Ort
Sweden
Hoj
BUELL
Lägg ner tråd helvetet, pöjkvaskern har ju inte ens vett att
mothugga/kommentera sitt briljanta inlägg...
P.s 2009 års bästa bild med råge en så länge:D
 

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Ort
Bra
Hoj
S1000RR
Hmm.. Jo klart låter ju helgalet att köra lagligt om man har sporthoj. Som att ta två bitar socker till kaffet och inte en.. Det funkar ju bara inte!

Hoppas av hela mitt hjärta att du är ironisk.

Hur skulle man kunna hålla hastighetsbegränsningarna med en riktig hoj? För mig framstår det som fullkomligt omöjligt. Då kan man ju lika gärna köra moppe, Virago eller varför inte en åkgräsklippare. Har man bara bågen som en kukförlängare då eller?

Jag gillar fart och bor man inte granne med en bana måste man ju få utlopp för sina lustar nånstans?

Nej nu blir jag så jävla trött på folk som kör snabba, dyra hojar och puttrar runt som några glidartöntar. Vad är det för fel på er? Helvetesatans jävla moralkärringar!
 

R1 racer

Stick i ögat!
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Pannkakslandskapet
Hoj
En fet en!
Hoppas av hela mitt hjärta att du är ironisk.

Hur skulle man kunna hålla hastighetsbegränsningarna med en riktig hoj? För mig framstår det som fullkomligt omöjligt. Då kan man ju lika gärna köra moppe, Virago eller varför inte en åkgräsklippare. Har man bara bågen som en kukförlängare då eller?

Jag gillar fart och bor man inte granne med en bana måste man ju få utlopp för sina lustar nånstans?

Nej nu blir jag så jävla trött på folk som kör snabba, dyra hojar och puttrar runt som några glidartöntar. Vad är det för fel på er? Helvetesatans jävla moralkärringar!

Hm nog inte riktigt det vi bryr oss om.Folk retar upp sig på trådskaparens och många andras uppförande i trafiken jämtemot andra trafikanter.
Alla kör vi för fort om det så är med bil eller hoj.Och jag håller med,det är tjusning och kickar med farten.Inget fel i det men visst där är väl moralpredikare även på det.
Det är med valet vart man kör fort,icke visa hänsyn mot andra medtrafikanter.
Köra skyltlöst och räcka ut fingrar till höger och vänster,tutta för här kommer jag och flytt på dig bil,jag ska om med min hoj som är respektlöst och omoget.
Detta uppförandet gör det ju heller inte att vi blir populärare i trafiken.

Jag har inget emot att köra fort eller en och annan gång försöka lyfta på hjulet och är väl heller inte guds bästa barn men tänker efter vart jag gör det både för min egen och andra medtrafikanters skull.
Ett misstag kan hända så lätt med ödesdiger utgång.
 

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Ort
Bra
Hoj
S1000RR
Hm nog inte riktigt det vi bryr oss om.Folk retar upp sig på trådskaparens och många andras uppförande i trafiken jämtemot andra trafikanter.
Alla kör vi för fort om det så är med bil eller hoj.Och jag håller med,det är tjusning och kickar med farten.Inget fel i det men visst där är väl moralpredikare även på det.
Det är med valet vart man kör fort,icke visa hänsyn mot andra medtrafikanter.
Köra skyltlöst och räcka ut fingrar till höger och vänster,tutta för här kommer jag och flytt på dig bil,jag ska om med min hoj som är respektlöst och omoget.
Detta uppförandet gör det ju heller inte att vi blir populärare i trafiken.

Jag har inget emot att köra fort eller en och annan gång försöka lyfta på hjulet och är väl heller inte guds bästa barn men tänker efter vart jag gör det både för min egen och andra medtrafikanters skull.
Ett misstag kan hända så lätt med ödesdiger utgång.


Nej man ska visa respekt i trafiken såvida inte nån annan inte gör det. För mig kan det tex innebära att någon ligger i 70 på en 90-väg trots klar sikt mm. Jag har i princip alltid bråttom och tänker minsann inte starta en timme tidigare bara för att nån idiot inte kan hålla god fart. Fenomenet florerar som allra värst i Sverige och är otroligt respektlöst mot alla de som faktiskt behöver vara på ett visst ställe en viss tid.

Men för att återgå till skyltproblemet och attityder så är det faktiskt ofta medlemmar här, som innehar r-hojar, som hävdar att de alltid håller laglig fart och som predikar att man ska följa skyltarna. Det är ju löjligt, vad är då tjusningen med MC. Frisk luft eller? Sen ska man självklart inte åka bakhjul utanför ett dagis men det får man ju lita på att folk har vett nog att förstå.
 

changco

Trasig posör.
Gick med
8 Jul 2006
Ort
vägen89
Hoj
jo
Varför ska man hålla på och fjanta sig med tutan och fingret när det är så enkelt att sparka av backspegeln för kärringen som inte flytta sig när jag kommer
 

Nicotin

Guest
Hoppas av hela mitt hjärta att du är ironisk.

Hur skulle man kunna hålla hastighetsbegränsningarna med en riktig hoj? För mig framstår det som fullkomligt omöjligt. Då kan man ju lika gärna köra moppe, Virago eller varför inte en åkgräsklippare. Har man bara bågen som en kukförlängare då eller?

Jag gillar fart och bor man inte granne med en bana måste man ju få utlopp för sina lustar nånstans?

Nej nu blir jag så jävla trött på folk som kör snabba, dyra hojar och puttrar runt som några glidartöntar. Vad är det för fel på er? Helvetesatans jävla moralkärringar!

äntligen ngn som fattat..:tummenupp
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Top