Köpings-åka

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
känner mig sliten från helgen så jag bangar idag :rolleyes:

Ha ha..rookie, har tittat för djupt ner i banjovattnet:va:tummenupp:D

ring mig på 0707515590 om vi ska samåka mot köping, sticka runt kvart över 5, halv sex? Jag hämtar hojen vid hälla, om det passar att mötas där, eller efter vägen nånstans /robban


hur är vädret i köping nu då? Ser halvdant ut i vås, men verkar bli bättre. Ingen risk för ösregn och att de blir inställt som de verkar nu eller?

Förutom blåsigt, så mest sol och lite moln runikring, kom en liten skur vid 13 idag och några stänk på em på rutan på bilen
 
Last edited:

JackDaniels

Medlem?
Gick med
4 Jul 2006
Ort
Västerås
Hoj
XVSbobber, zx636r, 990SD, GSXR1000, 1098, TT600, R1, T595, DB125, 650GTn, 660smc, 125sx, crf450R HM, cr125, EC300, R6.
Vi blir minst 2 som kommer från vås iaf..
 

Sebbsa

Plastrakets förare
Gick med
7 Jun 2009
Ort
Västerås
Hoj
Suzuki Gsx-r
ring mig på 0707515590 om vi ska samåka mot köping, sticka runt kvart över 5, halv sex? Jag hämtar hojen vid hälla, om det passar att mötas där, eller efter vägen nånstans /robban


hur är vädret i köping nu då? Ser halvdant ut i vås, men verkar bli bättre. Ingen risk för ösregn och att de blir inställt som de verkar nu eller?

Jag fegar ur idag ändå. Blir sen från jobbet och ser ut att vara storm ute? :(
 

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Kul att möta er på returen över bakvägarna mot Medåker, anade nästan att ni skulle ta den vägen (var i Fellingsbro och fyndade mxmc-stövlar), vägen såg fin ut nästan hela vägen, bara sista biten innan Medåker som var lite sådär...
 

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Kul att möta er på returen över bakvägarna mot Medåker, anade nästan att ni skulle ta den vägen (var i Fellingsbro och fyndade mxmc-stövlar), vägen såg fin ut nästan hela vägen, bara sista biten innan Medåker som var lite sådär...

Mycket blåsig tu, Norrby svängen var bedrövlig ibörjan, sen blev det allt bättre, men man får passa upp då det är grus i många svängar, likaså Käglan som var NYSNABLAD för dagen, man skulle rapportera till trafikverket observatör som man är..och grus i många kurvor.

Så det var inte så mycket rullnöje idag:va, 15 mil fick man ihop. Trevligt gäng som var med, kort laddas upp vid annat tillfälle.
 

aelm

Östgötaskräcken
Gick med
26 Sep 2006
Ort
Kungsh.
Hoj
GSX-R1070 plus moms & Honda FTW500
Mycket blåsig tu, Norrby svängen var bedrövlig ibörjan, sen blev det allt bättre, men man får passa upp då det är grus i många svängar, likaså Käglan som var NYSNABLAD för dagen, man skulle rapportera till trafikverket observatör som man är..och grus i många kurvor.

Så det var inte så mycket rullnöje idag:va, 15 mil fick man ihop. Trevligt gäng som var med, kort laddas upp vid annat tillfälle.

Körde käglan i söndags, då var den huur fin som helst! INGET att klaga på. Men visst, snabla måste dom göra på alla FINA vägar :rolleyes:
 

FuzzFuzz

Ny medlem
Gick med
6 Aug 2010
Ort
Surahammar
Hoj
suzuki sv650s -04 Vespa Sprint 150cc -73
Mycket blåsig tu, Norrby svängen var bedrövlig ibörjan, sen blev det allt bättre, men man får passa upp då det är grus i många svängar, likaså Käglan som var NYSNABLAD för dagen, man skulle rapportera till trafikverket observatör som man är..och grus i många kurvor.

Så det var inte så mycket rullnöje idag:va, 15 mil fick man ihop. Trevligt gäng som var med, kort laddas upp vid annat tillfälle.

jo, man börjar tröttna på snablar då de verkar gått loss på väldigt många vägar nu.
kan bidra med lite halvtaskiga bilder från förrförra veckan så länge :tummenupp
ett par till kommer imorgon när jag orkar kladda bort regskyltarna.

IMAG0258.jpg
IMAG0260.jpg
IMAG0262.jpg
 
Last edited:

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Kort

Här kommer lite bilder från 24 Maj
 

Bifogat

  • take of.jpg
    take of.jpg
    244.6 KB · Visningar: 66
  • samling4.jpg
    samling4.jpg
    235.5 KB · Visningar: 62
  • samling3.jpg
    samling3.jpg
    214.5 KB · Visningar: 64
  • samling 2.jpg
    samling 2.jpg
    217.7 KB · Visningar: 66
  • Samling.jpg
    Samling.jpg
    229.4 KB · Visningar: 66

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Mera kort från kvällen

Kommer här
 

Bifogat

  • Er6or.jpg
    Er6or.jpg
    245.3 KB · Visningar: 57
  • fortpelles.jpg
    fortpelles.jpg
    232.3 KB · Visningar: 61
  • Käglan.jpg
    Käglan.jpg
    235.5 KB · Visningar: 60
  • Käglan2.jpg
    Käglan2.jpg
    243 KB · Visningar: 70
  • käglan3.jpg
    käglan3.jpg
    242.1 KB · Visningar: 66

Crecken

Ny medlem
Gick med
19 Nov 2006
Ort
Västerås
Hoj
R6 -05
Jag har äntligen fått en tisdagskväll ledig så jag och SpecopsNinja tänkte då ansluta till tisdagsbrummat ikväll - om det blir något...
Är det någon från Vås som passerar Dingtuna på vägen slår vi gärna följe!
 

FuzzFuzz

Ny medlem
Gick med
6 Aug 2010
Ort
Surahammar
Hoj
suzuki sv650s -04 Vespa Sprint 150cc -73
jag dyker inte upp idag då jag vilar stjärten och hojen tills imorgon då det blir av mot Göteborg och en lång omväg hem med ej faställt mål än :)
 

Gabby

Ny medlem
Gick med
11 Aug 2010
Ort
Västerås
Hoj
Er-6n -07
Jag har äntligen fått en tisdagskväll ledig så jag och SpecopsNinja tänkte då ansluta till tisdagsbrummat ikväll - om det blir något...
Är det någon från Vås som passerar Dingtuna på vägen slår vi gärna följe!

Jag och sambon åker från Västerås runt 17.20 via Dingtuna.. om ni vill sammanstråla, var i så fall?

Mvh Helena
 

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Jag kommer ner och fotar en stund, innan jag skall vidare på uppdrag i jobbets tecken, hoppas att någon tar tag och styr upp idag:tummenupp

Får mig en kort mc tur ikväll då det skall packas lite hoj inför morgondagens Bankörning på Mantorp Park.:tummenupp
 
Nyheter
2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Top