Köpa slipon i USA?

Lemon

,,,,,,
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Uppsala, Sunnersta
Hoj
Suzuki GSX-R 750 -08
Skulle behöva köpa nåt ljudligare än original slutburk till min GSXR600-02.

Päronen är nere i florida just nu och dollarn står lågt, kan man göra ett klipp och spara lite pengar genom att handla i usa? Nåt man bör tänka på?

Är riktigt dålig på att hitta återförsäljare/mc-butiker i området dom är i och skulle även vilja veta ungefärligt pris på diverse slipon.

Dom är i Port Charlotte, Florida, nån som är villig att leta upp en återförsäljare/mc-butik i närheten? gärna en länk, är totalt värdelös på data :huvet

hoppas tråden ligger i rätt forumdel, annars ber jag om ursäkt.
 

bordsvatten

GubbaHoj..
Gick med
16 Jul 2007
Ort
varberg
Hoj
såld och/eller kraschad.. BMW 1250 GS Adventure
tror du åker på tull och moms eller nått sånt.. gjorde jag med kläder beställda från usa... men vet ej säkert..
 

Kolle

Medlem
Gick med
17 Feb 2006
Ort
Göteborg
Hoj
900RR & R1 -07 race
När du letar butiker ska du söka på den lokala Zip-koden (deras postnummer) då hittar du butiker som ligger i närheten till där de vistas.

Köper du där kommer du spara många sköna slantar. De anger inte deras moms som är på ungefär 8% på de angivna priserna i listorna. Men som turist så behöver man inte betala den skatten på ca 8%, kan vara bra o veta. Bara säga att man är turist när man handlar.
 

Lemon

,,,,,,
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Uppsala, Sunnersta
Hoj
Suzuki GSX-R 750 -08
tror du åker på tull och moms eller nått sånt.. gjorde jag med kläder beställda från usa... men vet ej säkert..

även fast man tar det som väska, alltså jag kommer inte beställa eller skicka nåt utan isånnfall tar dom grejjerna som handbagage/packning eller vad man ska säga.

Nån som vet hur det funkar?

Dom har tagit hem fruktansvärt mkt mc-grejjer tidigare utan problem men har det blivit några ändringar senaste åren att man måste betala moms å tull?
 

Lemon

,,,,,,
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Uppsala, Sunnersta
Hoj
Suzuki GSX-R 750 -08
tack för länken ska spåna lite där :)

verkar vara ungefär halva priset mot här, har bara kollat snabbt nu.
 

Kolle

Medlem
Gick med
17 Feb 2006
Ort
Göteborg
Hoj
900RR & R1 -07 race
även fast man tar det som väska, alltså jag kommer inte beställa eller skicka nåt utan isånnfall tar dom grejjerna som handbagage/packning eller vad man ska säga.

Nån som vet hur det funkar?

Dom har tagit hem fruktansvärt mkt mc-grejjer tidigare utan problem men har det blivit några ändringar senaste åren att man måste betala moms å tull?

När man skickar in något från Usa så åker man oftast på att betala tull o allt det. Har man det i sitt bagage och går in med det genom tullen, ska man tulla för de varor man för in i landet, enligt boken.
Om man inte tullar de varor man för in i landet med sitt bagage tror jag det kallas för smuggling, kan ha fel där.
Har bekanta som har flugit mycket till USA, de har sagt att det är sällan man ser några som jobbar i tullen när man kommer tillbaka...
 
Nyheter
2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Top