Köpa skinnställ på ebay?

husabergrobin

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2004
Ort
meken
Hoj
speed triple 955,minicross 4hjuling can am outlander 800 r xtp ,minmoto
:vanågon som har erfarenhet av att köpa skinnställ på ebay?
finns ju i varierande märken och storlek,ganska bra priser men verkar vara väldigt små storlekar överlag.
2500 kr för ett flång nytt hem till dörrn är ju inget ockerpris,men frågan om det är något att ha?
finns från både usa och australien,någon som testat?:va
 

Chess

För feg för knäskrap
Gick med
24 Apr 2014
Ort
Karlstad
Hoj
Triumph Speed Twin, BSA A65 Lightning
Det bästa är väl att prova googla "fabrikaten" som anges i annonsen:tummenupp. Ofta kan man hitta ngn recension på youtube eller liknande. Bara för att inte vi känner till fabrikatet så behöver det ju inte vara dåligt! Misstänker att det inte är jättemånga i australien/usa som känner till Lindstrandstället!:Bugar
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Man skall bara se till att det är originalet och inte kinakopia. Jag ser ingen anledning att handla annat än från fc-moto, där finns nästan alltid något på REA och man får originalprodukten samt det går att skicka tillbaka om det inte passar.
 

husabergrobin

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2004
Ort
meken
Hoj
speed triple 955,minicross 4hjuling can am outlander 800 r xtp ,minmoto
det duger med ett begagnat ställ åt mig då det jag har är lite stort kollar jag annonser på blocket,men tyvärr är jag inte så sugen att åka 25 mil enkel för att prova,men det dyker väl upp nåt till slut,slökollade på ebay för skojs skull och som sagt det finns hur många ställ som helst,vara bara nyfiken om någon här köpt något dyligt.
som sagt det är ju inga jättepengar men det är ju det med storleken.:confused:
 

Schnell

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Jan 2015
Ort
Hbg
Hoj
FJR1300AE-14. FZ1N-07. Sålda: R1250GS-20, YZF1000R, ER-6N och NSR 125.

husabergrobin

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2004
Ort
meken
Hoj
speed triple 955,minicross 4hjuling can am outlander 800 r xtp ,minmoto
jo jag är bekväm att handla på ebay men skillnad på att köpa fiskegrejor och skinnställ,skulle kunna tänka mig att beställa ett men då gäller det verkligen att mäta kroppen ordentligt så att man får rätt storlek.
har faktiskt inte kollat på firmorna i sverige vad dom tar,men de har säkert begagnade att sälja
 

Chess

För feg för knäskrap
Gick med
24 Apr 2014
Ort
Karlstad
Hoj
Triumph Speed Twin, BSA A65 Lightning
Måste säga att jag tycker att jag känner igen det stället! Låg det inte en BMW reklam på sidan med en kille(tjej?) med ett liknande ställ på sig??
 

husabergrobin

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2004
Ort
meken
Hoj
speed triple 955,minicross 4hjuling can am outlander 800 r xtp ,minmoto
har ingen aning,ser bra ut men vad det är för märke står inte vad jag kan se
 

husabergrobin

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2004
Ort
meken
Hoj
speed triple 955,minicross 4hjuling can am outlander 800 r xtp ,minmoto
iof kan jag väl maila en fråga vilket företag som gjort dom och vart,men bara för det är tillverkat i kina behöver det ju inte vara dåligt,det beror lite på vad det är för produkt.
 

Schnell

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Jan 2015
Ort
Hbg
Hoj
FJR1300AE-14. FZ1N-07. Sålda: R1250GS-20, YZF1000R, ER-6N och NSR 125.
jo jag är bekväm att handla på ebay men skillnad på att köpa fiskegrejor och skinnställ,skulle kunna tänka mig att beställa ett men då gäller det verkligen att mäta kroppen ordentligt så att man får rätt storlek.
har faktiskt inte kollat på firmorna i sverige vad dom tar,men de har säkert begagnade att sälja

Tvivlar på att de säljer begagnade ställ på svenska firmor då får du söka på blocket. Som tidigare nämnts, ska du handla på nätet från utlandet så är väl i så fall FC moto nere i Tyskland ett bra val. De har det mesta och till billiga priser.

Skit i allt som har med Kina och göra. Jag själv litar inte ett dugg på deras produkter och tyvärr löper du stor risk att köpa ett ställ som några stackars hundar fått sätta livet till så att du ska känna dig säker på hojen.

Kan du så hosta upp 2 tusen till så har du ett alpinestars motegi för 4600 på FC moto! Bra erkända grejor och du slipper ha den där känslan i knoppen om du köpt bra & säkra saker!

http://www.fc-moto.de/epages/fcm.sf/sv_SE/?ObjectPath=/Shops/10207048/Products/Alpinestars-Motegi-1PC-Leather-Suit/SubProducts/Alpinestars-Motegi-1PC-Leather-Suit-0057
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
iof kan jag väl maila en fråga vilket företag som gjort dom och vart,men bara för det är tillverkat i kina behöver det ju inte vara dåligt,det beror lite på vad det är för produkt.

Det generellt största problemet med okända märken från kina är den totala avsaknaden av kvalitétskontroll. Man kan få nåt som duger utmärkt, eller nåt som skyddar som en silkespyjamas.
 

Timjoh

Ny medlem
Gick med
2 Sep 2011
Ort
Halmstad
Hoj
ingen
Litet trådlyft.

Med sneglat lite på eBay.

På kände märken alpinstar och daines eller hur det stavas. Alla ställen har varit får England och är äkta.
Bör väl bara va att testa ett likadant i Sverige sen beställa från England?

Sparar ju ändå några 1000kr på samma ställ.

Och en del kan man skicka tbx på med då det är
Mc affärer i England och inga privatpersoner som annonserar på eBay.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Litet trådlyft.

Med sneglat lite på eBay.

På kände märken alpinstar och daines eller hur det stavas. Alla ställen har varit får England och är äkta.
Bör väl bara va att testa ett likadant i Sverige sen beställa från England?

Sparar ju ändå några 1000kr på samma ställ.

Och en del kan man skicka tbx på med då det är
Mc affärer i England och inga privatpersoner som annonserar på eBay.

Fast såhär års har ju de flesta större handlare rea på saker så det är inte nödvändigtvis billigare att köpa på nätet.
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
det duger med ett begagnat ställ åt mig då det jag har är lite stort kollar jag annonser på blocket,men tyvärr är jag inte så sugen att åka 25 mil enkel för att prova,men det dyker väl upp nåt till slut,slökollade på ebay för skojs skull och som sagt det finns hur många ställ som helst,vara bara nyfiken om någon här köpt något dyligt.
som sagt det är ju inga jättepengar men det är ju det med storleken.:confused:

Talat med en dam som beställt ett raceställ. Trots alla mått hon lämnade var stället när det kom för stort.
 

Egon-67

Ny medlem
Gick med
6 Aug 2015
Ort
Storebro
Hoj
Husqvarna 118cc-48, H-D FXR -89, KTM Duke 690 Cup -12 Banhoj

Dessa ställ påstås säljas från Australien, Canada etc. men kommer ifrån och tillverkas i Pakistan. Handskarna de säljer är kanon. Ställen är OK. Stövlar är OK. Kan fås med helt egen design. Men då måste man skicka bilder med rätt design. Sedan måste man vara noggrann vid mätningen. Mitt passade bra och jag blev nöjd. Kvaliten på skinnet är OK, men ej toppklass. Sömmar OK. Hade det tvivelaktiga nöjet att testa mitt i och med en high sider i ca 100 km/h. Landade hårt på huvud och axel och därefter höft. Hjälmen sprack, samt ca 2 dm av sömmen vid höften sprack också. Kanske inte toppklass men OK skydd som jag bedömer det.
 

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Ort
På rätt sida älven
Hoj
Looking...
Förstår inte riktigt problemet med storlekar alla har?

Efter sådär en tio år med flertalet nya ställ så kan jag konstatera att:

Stl: 52 funkar för den normale svenske mannen 180 +-5cm och 80 +-5kg. Detta gäller ffa astars, Lindstrand, bks(42 uk) mfl. Undantagen är dainese, spidi, spada, berik som generellt är små. Spyke funkar för dom som ätit lite mer gröt än andra och har överdriva bröst/armmått.
Med dom här reglerna har jag inte haft några problem att köpa över nätet.

Det riktigt svåra är att köpa handskar/hjälm som passar utan att prova.
 
Nyheter
Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top