köpa skinn jacka i usa?

Biffen_86

Emil
Gick med
26 Jan 2004
Ort
Vagnhärad
Hoj
2007 Kawasaki ER6N
Tjena!

jag och några polare är påväg till USA nu i september då tänkte jag inhandla en skinn jacka, rätta mig om jag har fel men visst är det billigare där en här hemma i sverige?

Eller kör dom knappt med skinnkläder i the states?

Tänkte att man kunde slå till på en ovalig som ingen annan har och kanske även en riktigt billig nu när dollarn är så låg.

Vi ska besöka städer som San Francisco, Los Angeles & Las vegas.

Kan man kanske få lite tips på schyssta butiker?


MVH/ Emil
 

Kalleman1

Ängel trots allt
Gick med
16 Feb 2008
Ort
Stenungsund
Hoj
Ducce SS-S - 17, Eldstorm -02
Vad är det för typ av skinn du ska inhandla, och är det en kolv ju ska jacka?
 

blacktriple

Har två Aprilior!
Gick med
18 Mar 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Aprilia RSV R Factory & Aprilia RS 250
har ingen aning av vad för typ av skinn jag vill ha(är riktigt nybörjare på sånt här, kolv?

hade nog tänkt mig en hel svart jacka.

Särskrivning ger ganska kul felskrivningar ibland... :)


För att hålla oss till ämnet; ja, dollarn gör att inköp i USA blir billiga.
 

Explosive

Medlem
Gick med
18 Jul 2005
Ort
Hemma
Hoj
Kawasaki Z 1000 utbytt mot Ktm 690 Superretard, Aprilia RS 250 SP samt en grussprättar Qvarna
Jag har inte någon specifik butik att rekomendera.
Men när jag var där 06 så stannade vi till vid några outlet mall mellan Los angeles och Vegas, där fanns en hög med märkesbutiker med hyffsade priser.
Annars kan jag väll rekomendera att strosa runt i Santa Monica och leta, finns ett stort utbud med butiker du lär hitta det du letar!:)


/Mattias
 

Valen

Pull Me Under
Gick med
7 Mar 2003
Ort
E-tuna
Hoj
Hayabusa K4
Jag har inte någon specifik butik att rekomendera.
Men när jag var där 06 så stannade vi till vid några outlet mall mellan Los angeles och Vegas, där fanns en hög med märkesbutiker med hyffsade priser.
Annars kan jag väll rekomendera att strosa runt i Santa Monica och leta, finns ett stort utbud med butiker du lär hitta det du letar!:)

/Mattias

Nevada har lägre moms så det kan löna sig ännu mer att handla där. Finns outlets precis utanför Vegas som håller riktigt bra priser. Och i LA är det som du säger, Santa Monica och Venice Beach med alla (skumma) butiker som har hyggliga priser.
 

LCF

Medlem
Gick med
20 Jul 2005
Ort
Lapplands Sydport
Hoj
2018 Yamaha Tracer 900 GT 2003 Yamaha BT1100 Bulldog
Om du hittar några bra affärer under din resa så skriv upp dom i den här tråden.

Jag ska nämligen på samma ställen nästa år och tar gärna i mot alla tips på vad man bör se och göra. :tummenupp
 

ft

Flygnörd
Gick med
15 May 2004
Ort
Nkpg
Hoj
Bandit 600, Hva258, KLR600
Finns en gata i LA där de har alla stadens MC-affärer, ungefär. Inklusive världens största HD-affär. Den är stor. Synd det är bortslösat på HD... :)

Edit: Ligger ovanför Venice Beach och heter Lincoln Blvd. Jag skrev helt fel först.

Här är Harleyaffären i alla fall, komplett med länk till karta.

http://www.bartelsharley.com/

Alla affärer för riktiga hojar och tillbehör ligger sedan längs samma gata.

Tyckte f ö det var rätt dåligt med kläder. Märks att den normala skyddsutrustningen är t-shirt och sandaler...
 
Last edited:

Dan_the_man

Reno Raines
Gick med
10 Jan 2008
Ort
Partille
Hoj
Honda CBR 1000 F
Hur har du tänkt resa runt i usa? hoj?
Ska själv dit nästa sommar, blir LA och förhoppningsvis att hoja över till Frisco på PCH =).

Måste kolla in den där biker gatan :D Kommer göra av med hela semesterkassan haha, får la köpa tält till slut eller nåt :p
 

jeppe79

Fan va snabbt det går ibland....
Gick med
23 Jun 2007
Ort
Borås
Hoj
R1-07...R1-98 streetfighterbygge
Halloj!

För att ge dig ett humm om hur förbannat billigt det är over there....köpte lite Alpinestar prylar när jag var över i April. Octanestället, supertech R stövlarna och GP-handskarna! Totalsumma 7800 Swedish crownes:)...Hade jag åkt 500 meter från hemmet till den lokala A-star återförsäljaren hade jag fått ge 17000...man börjar ju undra vad det är vi betalar för här hemma i Svedala:confused: :va ! Summa sumarum...det hade varit billigare att köpa en tur/retur biljett till staterna, köpa skiten å flyga hem! Än att åka 500 meter å handla! Mitt råd...handla på dig så mycket du kan bära å kräng hemma:tummenupp !!!

Mvh Jeppe<<:)
 

Loccone

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Mar 2008
Ort
Sthlm
Hoj
Honda
Angående särskrivningar... Måste man vara både gnällkärring och svenskalärare för att anmärka på sådana, eller räcker det med antingen eller?
 

Biffen_86

Emil
Gick med
26 Jan 2004
Ort
Vagnhärad
Hoj
2007 Kawasaki ER6N
härligt!

vi sticker i september, flyger från arlanda och slutdestination är San fransisco, där ifrån blir det bil till los angeles óch las vegas sen så kör vi tillbaka samma väg och flyger hem ifrån san fransisco.



Hur har du tänkt resa runt i usa? hoj?
Ska själv dit nästa sommar, blir LA och förhoppningsvis att hoja över till Frisco på PCH =).

Måste kolla in den där biker gatan :D Kommer göra av med hela semesterkassan haha, får la köpa tält till slut eller nåt :p
 
Nyheter
2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Top