Köpa nytt skinnställ,när och var?

Halvdan

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Kba
Hoj
Suzuki GSX-R750
Tänkte köpa nytt skinnställ men vet inte ifall man ska invänta nån rea nånstans..?
Så, ni som vet, ungefär när på året brukar handlarna ha rea?
Är det nån idé att vänta eller är det bara udda storlekar och märken som reas ut då? Denna gången vill jag ha ett "riktigt" skinnställ,ev. raceställ,av erkänt bra märke t.ex. Dainese,Alpinestars,Spidi etc.
I den prisklassen är ju en rabatt på 15-25% inget att fnysa åt..

Sen vet jag ungefär vilka ställen som har skinnställ men inte hur servicen är,så lite tips och råd skulle vara välkommet!

Så ni med "riktiga" (nya,ej beg.) skinnställ: När på året köpte ni det? Vad gav ni? Var köpte ni det nånstans?
 

Halvdan

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Kba
Hoj
Suzuki GSX-R750
:FU Får väl parkera nåra kvarter bort...Men tipset är taget! :tummenupp
 

lilltryne

Den modiga lilla grisen...
Gick med
17 Jan 2005
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 250 SXF-06, KTM 525 EXC-05
Bike i trollhättan har haft rea på alla deras berik-ställ. Ja o stortryne gav 4995kr/st för ett varsit. Var där förra helgen o då hade de fortfarande några kvar. De har tydligen rea på alpine stars nu oxå, men kolla blocket innan du åker dit, för det är typ en nisse som lägger ut superrea på blocket o så vet ingen om det i affären om man inte upplyser dem om det.

http://www.blocket.se/vi/8411491.htm?ca=15_s

Edit, fanns fler:
http://www.blocket.se/vi/8158685.htm?ca=15_s
http://www.blocket.se/vi/8411484.htm?ca=15_s
 

Halvdan

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Kba
Hoj
Suzuki GSX-R750
Tack för tipset! :tummenupp
Men det är inga fake-annonser ,eller?
Den där "nissen" jobbar där? Så man inte åker dit i onödan menar jag!
 

Rash

Racing is life
Gick med
10 Feb 2006
Ort
Mölndal
Hoj
R1, YSR 50
fc-moto.de ska vara billigt.. Beställde ett Berik 3214 där igår. Kostar 605 euro = ca 5800kr inklusive frakt.. På Honda MC där jag testade storlek ville de ha 9995kr..
Så vill du ha 42% rabatt så beställ från fc-moto.de :tummenupp
Fast de har ju mycket mer att erbjuda än bara Berik-ställ.. Testa i någon affär och beställ därifrån..

Tydligen snabb service också. Men det märker jag snart.
 

lilltryne

Den modiga lilla grisen...
Gick med
17 Jan 2005
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 250 SXF-06, KTM 525 EXC-05
Halvdan skrev:
2263227 Tack för tipset! :tummenupp
Men det är inga fake-annonser ,eller?
Den där "nissen" jobbar där? Så man inte åker dit i onödan menar jag!
Det är nån som jobbar där. Men komunikationen var tydligen inte helt kanon mellan dem... hehe.. De var rätt sura på honom för att han inte hade sagt till alla i affären eller märkt om ställen...

Rash skrev:
2264253 fc-moto.de ska vara billigt.. Beställde ett Berik 3214 där igår. Kostar 605 euro = ca 5800kr inklusive frakt.. På Honda MC där jag testade storlek ville de ha 9995kr..
Så vill du ha 42% rabatt så beställ från fc-moto.de :tummenupp
Fast de har ju mycket mer att erbjuda än bara Berik-ställ.. Testa i någon affär och beställ därifrån..

Tydligen snabb service också. Men det märker jag snart.
De hade sånna ställ på bike för 4995kr. Tror dock de är slut nu. Stod o drägglade över ett grönt sådant, men det fanns bara i stl 52. :huvet
 

Halvdan

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Kba
Hoj
Suzuki GSX-R750
Ville bara tacka Optimus Prime för tipset om Yamaha Center! :tummenupp
Det blev ett Dainese Kirishima R med 20% rabatt.Tight som satan,men det blir nog bra sen.Funkar bra på hojen,men är nu i början en plåga att gå i...
Beställde också ett nytt underställ (det gamla är för varmt på sommaren).Stället blir ju fastlimmat på kroppen när det är +25 grader!

Hade innan dess varit på Honda och provat ett Arlen Ness,men på det kunde jag inte stänga dragkedjan över mina tjocka vader..
Inga som helst problem med det på Dainese-stället då det har två dragkedjor! :) :tummenupp

Fc-moto.de har inga Dainese,fanns dock på mlol.de men där kostade det 10.980 SEK +frakt.Gav 10.396:- hos Yamaha!

@Skorpan: Blev det några nya stövlar?
 
Nyheter
BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Top