Köpa ny crosshjälm, Airoh aviator

Yelly

Sommarluft i däcken
Gick med
5 Feb 2011
Ort
Norr om Göteborg
Hoj
Gsxr 1000 K6, KTM 450exc motard,
Tjenare! Ska köpa mig en ny crosshjälm och har tänkt mig en airoh aviator, den kostar ca 4600 här i sverige men hittat en engelsk sida där jag kan få den för dryga 3000 med frakt.

Frågan är om det är värt att vänta på mässan "på 2 hjul" som är den 28januari eller om det knappast kommer ner i dessa priser ändå?

Sen undrar jag om någon har en likadan hjälm som kan berätta vilka glasögon de använder till hjälmen, vilka som funkar o vilka som inte funkar :)
 

Hoken78

Ny medlem
Gick med
26 Sep 2009
Ort
gotland
Hoj
2010 Kawasaki Z1000
beställ på nätet, även om du skulle få 20% på mässan vilket jag har för mig att man inte får så kommer du inte ner till dom priserna iafall, tyvärr=/
 

Yelly

Sommarluft i däcken
Gick med
5 Feb 2011
Ort
Norr om Göteborg
Hoj
Gsxr 1000 K6, KTM 450exc motard,
okej, tack så mycket! Då tar jag och beställer en sån hjälm sedan :)

Är det någon som vet vilka glasögon/goggles som passar till hjälmen? Läst att många klämmer på näsan när man använder de glasen man haft på förra hjälmen :/
 

Kawa_Mannen

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Sep 2006
Ort
???
Hoj
KTM 1190 Adventure R -13
Jag har nyss fått hem en Airoh aviator (Venom White/Red) från England, beställde från dirtbikexpress.
Vart har du hittat den för 3000 inkl frakt? När jag beställde för några veckor sedan så gick det på 3585 kr inkl frakt.
Frakttiden låg på 4 arbetsdagar med fedex och sedan hemkörning med posten.

Jag har bara testat med skoter glasögonen än så länge, och dom passa precis.... Dom är av märket "509" modell Sinister och dom passar som sagt exakt i öppningen. Har även ett par "Smith Warp" och ett par Scott glasögon men jag har inte testat med dom än. Men jag tror inte att du kommer han något problem med ett glasögonen klämmer över näsan... iaf inte om du har en "normal stor" näsa :tummenupp
 

Yelly

Sommarluft i däcken
Gick med
5 Feb 2011
Ort
Norr om Göteborg
Hoj
Gsxr 1000 K6, KTM 450exc motard,
Ne bra! :) Jag har rätt liten näsa så de ska nog vara lugnt då :) Har Thor hero goggles o ett par spy som är mindre=)

Ne nu när den räknade om till svenska kr så blev de 3580.. Men verkar som det är 5% på de, så det blir väl runt 3400 :)
Men tänkte beställa ifrån http://www.dirtbikebitz.com
Men det blev ju jädra mycke mer när dom räknade euro som 10,78kr
O den sidan du beställde ifrån Kawa, där fanns ju inte medium, inte på den färgen jag tänkte välja iaf :(
 
Last edited:

Yelly

Sommarluft i däcken
Gick med
5 Feb 2011
Ort
Norr om Göteborg
Hoj
Gsxr 1000 K6, KTM 450exc motard,
ja, men de vill ha 100£ till :(

hmm, kanske kan höra med någon av kusinerna som bor där borta, om dom kan beställa hem den och sen får dom skicka den till mig, kanske blir bra pris=)
Dom har ju gratis frakt till hela Storbritannien, så de blir ju inget extra där :)
 
Last edited:

Krueebbs

rajder
Gick med
10 Jun 2006
Ort
Sandviken
Hoj
Suzuki rm250 -06, Kawasaki Z750,
jävla bra pris i vilket fall som helst känns de som. :)
köpte min direkt när den modellen kom .
har kört me Dragon goggles och de har funkat asbra . sitter skönt som attan och håller tätt och varmt om snoken även på vintern tack vare den skyddande lilla gummibiten . :)


vxnax5.jpg
 
Nyheter
Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top