Köpa ny (begagnad) hoj, sportbil

Mjölnaren75

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Aug 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Sym 200 Yoyride
Hej vet inte riktigt varför jag startar denna tråd, hellst vill jag ha en hoj gratis:tuttar

Har crashat R1án lite så kommer inte kunna hinna reparera den innan semestern är slut. Funderar då alltså på att köpa en ny så jag inte är hojlös. Har även gått och funderat på att prova en sportbil istället (i så fall en Corvette C6). Vad göra??? bilen är ju betydligt dyrare så jag vet inte.

Har ni någon hoj att sälja (billigt och bra skick maskinellt så klart:))

Är återigen lite sugen på twin på motorkaraktären är så jäkla bra. lite surt att de egentligen bara är Rc8 som har ordentligt med pulver! Även nyare Aprilia mille 2006- skulle ju funka ok. Köper jag motard kommer jag antagligen krasha igen direkt så det skippar jag:). Kromsläde går också bort fullständigt. Kanske streetfigheter kan vara något men troligen vill jag nog prova en sport touring om det inte blir ny sporthoj. Hayabusa är ju manlig om man ser till effekten i alla fall:)
 

Gearbox

Träffar apex med slumpmässig precision
Gick med
24 Feb 2010
Ort
Petersberg
Hoj
ZX10R
Jag kör Corvette, dock en C5:a. C6:an är en fantastisk kärra som är väl värd sina slantar men jag har bara ett enda råd att ge dig: Köp hojen först, det är fan så mycket roligare. Sen jobbar du som satan och köper din C6:a :hej:hej
 

Mjölnaren75

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Aug 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Sym 200 Yoyride
Jag kör Corvette, dock en C5:a. C6:an är en fantastisk kärra som är väl värd sina slantar men jag har bara ett enda råd att ge dig: Köp hojen först, det är fan så mycket roligare. Sen jobbar du som satan och köper din C6:a :hej:hej

Jo det är väl så men jag har alltid sagt att jag helst bara vill ha en av dem samtidigt. Jag blir ju fattig:) tycker priserna står still på c6 från 2006- hur mycket ska man ge egentligen för en targa med dryga 5000 mil hyfsat utrustad?
 

Gearbox

Träffar apex med slumpmässig precision
Gick med
24 Feb 2010
Ort
Petersberg
Hoj
ZX10R
J hur mycket ska man ge egentligen för en targa med dryga 5000 mil hyfsat utrustad?

Oj, det här med prissättningen på Corvetter är svårt. Du kan säkert hitta bilar för lite över 200.000 men för att få en riktigt fin så närmar vi oss 300. Skicket varierar nåt oerhört på bilarna. Själv skulle jag inte tveka en sekund att betala runt 300 för rätt exemplar. Otroligt mycket bil för pengarna och dom håller ihop riktigt bra. Väghållningen på C5:an är inte så tokig tills man sätter sig i en C6:a, herregud vilken skillnad.
 

Mjölnaren75

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Aug 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Sym 200 Yoyride
Mm nä det blir nog ingen av ovan. Sport eller sport/touring, antagligen sport. Men fa.... Vad corvette sugen jag är.
 

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Bil kan man köra när man blitt så gammal och stel att man inte kommer upp på hojen längre! :fakta . . . . . om man inte tjackar porsche och dubbdäck då, det skulle nog va kul. . . .
 

TL1000R

Fartglad med förståndet i behåll
Gick med
20 Jun 2009
Ort
Nyköping
Hoj
1998 Suzuki TL1000R
Till TS !
Om du tror att corvetten ska funka som substitut för mc,n så är du fel ute !
Jag provade, nu står jag med en corvette i garaget och en hoj igen :D !
Bilfan kan aldrig ersätta känslan som du har på hojen :)!
Bara min synpunkt på det hela !
 

Mjölnaren75

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Aug 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Sym 200 Yoyride
Bil kan man köra när man blitt så gammal och stel att man inte kommer upp på hojen längre! :fakta . . . . . om man inte tjackar porsche och dubbdäck då, det skulle nog va kul. . . .

Ja inte har jag blivit smidigare med åren i alla fall men ett tag till ska man väl kunna härda ut:)
 

Mjölnaren75

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Aug 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Sym 200 Yoyride
Till TS !
Om du tror att corvetten ska funka som substitut för mc,n så är du fel ute !
Jag provade, nu står jag med en corvette i garaget och en hoj igen :D !
Bilfan kan aldrig ersätta känslan som du har på hojen :)!
Bara min synpunkt på det hela !

Nä jag är lite osäker där med faktiskt! vilken Corvette har du?
Saken är att jag precis sålt min gamla bil så jag har inte ett enda fordon föt tillfället. Ärr inte i behov av någon praktisk bil nu så det känns verkligen som ett bra tillfäle att prova.
 

Mjölnaren75

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Aug 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Sym 200 Yoyride
Lite uppdatering av tråden. Köpte mig en Aprila RSV 1000 r -2007 igår. Riktigt cool hoj med lite karaktär.
 
Nyheter
Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top