köpa motorcykel av privatperson

MartinB

Absolut skitlångsammast
Gick med
23 Feb 2004
Ort
Alingsås
Hoj
R6zz. No more crossplejn.
Fishy.
TS anger bara streck som bostadsort, berättar inte var hojen eller han själv finns, inte ens ett avstånd.
Pratar prisklass men inget belopp.

I min värld är antingen köpet, säljet eller båda asskumt, i synnerhet med tanke på hur mycket fynd som finns på Blocket, här och hos handlarna just nu.
 

Häggis

Gubbe i övre tonåren 40+
Gick med
2 Oct 2010
Ort
Asarum
Hoj
Monark med 1 gk (gubbkraft)
Vi var förra veckan och hämtade hoj till grabben 194 mil t/r, jobbigt och kostade några spänn men ett litet äventyr i sig och vi visste vad vi betalade för på ett helt annat sätt än över telefon.
Av mina 3 senaste så har den närmaste varit 60+ mil bort, kostar ett par tusenlappar och en helg att hämta men det känns så mycket tryggare att titta, klämma och provköra innan man ger bort sina pengar. Detta lät som något helt annat :tuttar men jag försäkrar att det var mc`n jag tittade, klämde och körde. :)

Några mil är inga problem när man investerar i sin livskvalité, köper man obesett så kan det mycket väl bli en massa oönskade garagetimmar och en massa rep. pengar istället för kunna köra din med din hoj.
Lycka till
 

NeoNode

Ny medlem
Gick med
28 May 2012
Ort
Borås
Hoj
Ducati Monster S4RS, 2007
Jag sålde själv hojen privat för 1,5 månader sen för 60k, köparen åkte runt 100 mil t&r.
Vad för summa pengar planerar du på hojen och vart geografiskt finns den?

Det finns många här som gärna hjälper dig att kolla/provköra om du själv inte kan. Men att köpa den osedd är inte att rekommendera.
 

NoRegrets

BadKharma
Gick med
24 Feb 2006
Ort
Älta
Hoj
Just nu 3 St Ducati: 1199S Panigale 2013 Hypermotard 1100S 08 Streetfighter 1100S 10 Snöskoter: Yamaha RX1
BAD fucking idea...folk ber om att få bli blåsta ser jag...Det finns SÅ MYCKET hoj på den här trötta marknaden att det går att hitta nästan vad som helst och ställa krav på köparens villkor...
 

Probotector

Piratiserad
Gick med
20 Apr 2006
Ort
Tågstationen
Hoj
Zebraröd Honda Eldblad
Fishy.
TS anger bara streck som bostadsort, berättar inte var hojen eller han själv finns, inte ens ett avstånd.
Pratar prisklass men inget belopp.

I min värld är antingen köpet, säljet eller båda asskumt, i synnerhet med tanke på hur mycket fynd som finns på Blocket, här och hos handlarna just nu.

Han kanske är skraj för att vi ska stjäla hans "kap" :gnissla :gnissla
 

Portland

Sporthojsnörd
Gick med
17 Jun 2010
Ort
Nej.
Hoj
BMW R1200GS -16
Egentligen rätt irrelevant, men eftersom ni pratar om avstånd som körts för att handla hoj måste jag ju berätta om de galna norrmännen som kom och köpte en hoj av mig för något år sedan...
De kom i en rostig Vito, och hade sträckkört från Vardö!
Det är i Norge men ligger norr om Finland.
242 mil.
Enkel resa...
:död
 

SwedeStrom

Ny medlem
Gick med
24 May 2012
Ort
Hurva
Hoj
Suzuki V-Strom 1000
Nuförtiden kan man göra ägarbyte via transportstyrelsens mobilapp också om man har regbeviset och körkortet från både köpare och säljare.
Har inte hunnit testa själv än men ska byta bil snart så då kanske...

//Pelle
 

Mr. Burton

Trasig
Gick med
16 Jun 2009
Ort
Norra B (Norsborg)
Hoj
Skrotad- Hoj pensionerad
NEJ!
Är man så kåt på hoj bör man nog runka och sen titta på bilderna igen, då brukar inte bilderna vara så intressanta längre.:banana:crash
 

Portland

Sporthojsnörd
Gick med
17 Jun 2010
Ort
Nej.
Hoj
BMW R1200GS -16
De som står nya i bilhallarna är ju rätt rostfria... :7peta

Tydligen var komfort och styrrespons osv lite si och så där i den där bilen, för på hemvägen gängade sig alla hjulbultarna ur, så vänster framhjul glappade några centimeter utan att de märkte det...
Precis innan de två sista bultarna lossade helt noterade de saken och ringde mig (den enda de "kände" i Sverige ju) så fick asa upp domkraft osv till pojkarna...
De urgängade hjulbultarna hade gnagt sönder aluminiumfälgen så pass att det låg minst ett hekto aluspån inne i fälgen, och bulthålen var nu STORA.
Jo, liiite vingligt hade bilen gått påstod de då...

Skruvade fast hjulet med de två enda bultarna som var kvar och tog min domkraft och åkte hem... vilka lirare.

Och ja, de kom fram till Vardö nåt dygn senare, självklart hade de sträckkört även den biten.
 
Nyheter
Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Top