Köpa minimoto?

Status
Ej öppen för fler svar.

Therudeboy

Guest
Ådén skrev:
Har ett problem, jag har betalat och skickat iväg mailet, men jag kan inte skicka kvittot, har ingen scanner o ingen digitalkamera, blir det problem?

Mvh Micke



Faxa, skicka med post eller likande.
 

dj_neo01

DjNeo
Gick med
27 Aug 2004
Ort
Eskilstuna
Hoj
honda + en liten leksak...
Köra var?

Tja alla mini moto fans.... tänkte höra om nån vet någon bra bana i stockholms området man kan hyra när man har sin egna lilla moto. Nån kanske har gjort det också och vet vad det kostar....?
 

ManOwaR

Hell On Wheels
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Sthlm
Hoj
R6XZ -00 Project Fighter
dj_neo01 skrev:
Tja alla mini moto fans.... tänkte höra om nån vet någon bra bana i stockholms området man kan hyra när man har sin egna lilla moto. Nån kanske har gjort det också och vet vad det kostar....?


www.sporthoj.com --> Forumet ---> Välj Forum ----> Ny Tråd :hördu
 

Therudeboy

Guest
dj_neo01 skrev:
Tja alla mini moto fans.... tänkte höra om nån vet någon bra bana i stockholms området man kan hyra när man har sin egna lilla moto. Nån kanske har gjort det också och vet vad det kostar....?



www.pocketbikeracing.com



Edit, kanske fel länk men det finns ett ställe i tullinge tror jag.
 

RAVESMURF

Var är min bensindunk?
Gick med
27 Sep 2003
Ort
hemma
Hoj
En norsk DBS med reflexer och dynamo
jag tror det kostar 50:- för att köra heldag i tullinge, men då får du kliva åt sidan när dom kör GP och dyl.

Om du är medlem kostar det 20:- / dag med samma förutsättningar....

kommer inte ihåg vad det kostar att bli medlem, men det är ett par hundringar eller så.....

Det finns nog andra banor också, har inte kollat racetown, men dom verkar ha lite "glatt" underlag men det kanske går att köra där också....

Annars har du i södertälje en stor bana där du kan köra både utomhus och inomhus, kostar nån 50-lapp där oxo om jag inte minns fel. Det är en av europas största har jag för mig...
 

glemmy

Med lem
Gick med
23 Aug 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Yamaha MT-09 -14
Therudeboy skrev:
Bilder kommer upp på hemsidan imorgon troligen, fick dem idag nämligen.

Dekaler kommer med skulle jag tippa på då alternativen är svart, röd, blå osv.

tjena, skulle vara schysst att få se bilderna.

undrar lite om min betalning verifierats än också.
 

Therudeboy

Guest
glemmy skrev:
tjena, skulle vara schysst att få se bilderna.

undrar lite om min betalning verifierats än också.





Blir inga bilder idag, men ska försöka få upp den imorgon. Nu blir det :fyllisar
 

DaGaz

Snygg
Gick med
11 Jul 2003
Ort
I en idyllisk barrskog
Hoj
Hade en TLR..
Uppdatering..

Sådär då var dagens skörd avverkad :tungan Listan är uppdaterad, börjar se ganska hyffs ut. Jag skall snart lägga upp lite grafik på hur läget med kontainerplatsen ser ut och vad det innebär.

Vi har nu 116 bekräftade hojjar på ordinarie listan.

Betalningarna finns det fortfarande en del luckor i;

För tillfället finns det 8st som endast "Insättning" är angivet som meddelande-text på. Vänligen rapportera datum, belopp, kopia på överföring till mig på: minimoto@n-son.net

5 har kontonummer eller personnummer angivet men jag saknar information på dessa personer.

Så kolla om ni är gula eller ljusblå i listan men har betalat / skickat info. Isåfall hör av er. Ni skall bli ljusblå samma kväll/natt som ni skickat mailet som ni fick med betalinfon. Isåfall skicka om detta till: minimoto@n-son.net
Ta då med belopp, tid, kontonummer och ev skärmdump/kvitto så jag säkert kan identifiera er.

--------------------

Vi ligger nu på ca 34 CBM för ordinarie listan och 13,4 för utfyllnad/reservlistan. Dvs det finns gott hopp fortfarande. :)

Mvh /Daniel "DaGaz"
 

DaGaz

Snygg
Gick med
11 Jul 2003
Ort
I en idyllisk barrskog
Hoj
Hade en TLR..
Nu kan ni kolla fyllnadsgraden grafiskt på hemsidan för att se hur mycket plats det är över.. Vi siktar just nu mot en 40GP känns det som men vi behöver få in fler ändå.

Dvs _just-nu_ är ni som sitter på revervlistan safe.

http://www.kirres.se/sh2-minimoto/

Någon som redan betalat andra hojjar (=status grön) som är sugen på att utöka sin beställning med GS307? Hör av er isåfall så får ni extra platser (känns säkrast med er som bevisat förmåga att betala smidigt).

Samma sak gäller för LY-CIG083G2. Har en G2 som kan plockas upp direkt från reservlistan och då är vi hemma med 5st. Denna kommer lösa sig i vilket fall men vi tar gärna en extra order på denna för att tillgodose önskemål.

LY-CIG14E och LY-CIG12 är hemma redan!

Dvs gott hopp om att alla fyra modeller kommer med :tummenupp
 

Dukem

Ny medlem
Gick med
27 Aug 2004
Ort
Tyresö
Hoj
DukeII
bike skrev:
Här kommer lite fler bilder med bättre upplösning på LY-GS307 med sportdäck på.
Hittade även en sida i England som säljer liknande/samma hoj?

Tyckte väl att den såg lite muppig ut, verkar som om de vänt gaffeln rätt i England
 
Last edited:

Alper

Ny medlem
Gick med
4 Sep 2004
Ort
dedu
Hoj
no
Hej

Hej!
Kommer det bli nå nya tillfällen där ni importerar in minimotos, så man kan hänga på?? Verkar fortfarande vara folk som vill ha :hihi

:Bugar Hör gärna av er...

Mvh/Alper
 

nasholm82

Ny medlem
Gick med
11 Aug 2004
Ort
Lycksele
Hoj
Suzuki DL1000 V-strom
Gs307

Hej Jag kan ta en GS307. :banana
Hör av dig om det går att fixa och skriv hur mycket som jag ska sätta in.
Mvh /kristoffer Näsholm



DaGaz skrev:
Nu kan ni kolla fyllnadsgraden grafiskt på hemsidan för att se hur mycket plats det är över.. Vi siktar just nu mot en 40GP känns det som men vi behöver få in fler ändå.

Dvs _just-nu_ är ni som sitter på revervlistan safe.

http://www.kirres.se/sh2-minimoto/

Någon som redan betalat andra hojjar (=status grön) som är sugen på att utöka sin beställning med GS307? Hör av er isåfall så får ni extra platser (känns säkrast med er som bevisat förmåga att betala smidigt).

Samma sak gäller för LY-CIG083G2. Har en G2 som kan plockas upp direkt från reservlistan och då är vi hemma med 5st. Denna kommer lösa sig i vilket fall men vi tar gärna en extra order på denna för att tillgodose önskemål.

LY-CIG14E och LY-CIG12 är hemma redan!

Dvs gott hopp om att alla fyra modeller kommer med :tummenupp
 

ManOwaR

Hell On Wheels
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Sthlm
Hoj
R6XZ -00 Project Fighter
God supar kväll!

Vet inte om jag missat infon om GS307, men kan man beställa den med motard däck eller är det nåt man måste sätta på efteråt? :drool
 

Launcher

Man börjar med en skrothoj så får vi se.
Gick med
21 Jul 2004
Ort
1skede
Hoj
Skramlaha FZ 750-85
Alper skrev:
Hej!
Kommer det bli nå nya tillfällen där ni importerar in minimotos, så man kan hänga på?? Verkar fortfarande vara folk som vill ha :hihi

:Bugar Hör gärna av er...

Mvh/Alper
Om inte annat så skulle Therudeboy ta in en sändning i vår oxå
:tummenupp :tomten
 

Majestic XII

Ny medlem
Gick med
4 Sep 2004
Ort
Lerum/Göteborg
Hoj
LY-CIG14E och LY-083G2
"Dvs _just-nu_ är ni som sitter på revervlistan safe."

Så det betyder att om jag är i position 22, hoj nr 43-44 så är jag med? Trevligt :)
 

DaGaz

Snygg
Gick med
11 Jul 2003
Ort
I en idyllisk barrskog
Hoj
Hade en TLR..
Majestic XII skrev:
"Dvs _just-nu_ är ni som sitter på revervlistan safe."

Så det betyder att om jag är i position 22, hoj nr 43-44 så är jag med? Trevligt :)

Nu är sidan uppdaterad med dagens skörd, fortfarande en del anonyma inbetalningar :va

Japp! :tummenupp Du kan se fyllnadsgraden på:
http://www.kirres.se/sh2-minimoto

Nu vet jag att en del är på väg att pynta på måndag så stapeln kommer troligen att flytta sig en del men visst finns det gott hopp om att få in allt i en 40'GP kontainer, vi har ju också möjligheten att gå på en 40'HQ. Se hemsidan så ser ni hur det ser ut. Alla bekräftade beställda och reserver visas i diagrammet.

Nåväl vi får försöka överlägga lite imorgon så får vi se hur vi skall göra betalningarna smärtfriast för alla parter om vi vill utnyttja buffert för att fylla ut.

Stay tuned :)
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top