Köpa minimoto?

Status
Ej öppen för fler svar.

DaGaz

Snygg
Gick med
11 Jul 2003
Ort
I en idyllisk barrskog
Hoj
Hade en TLR..
Reservlista!!

Det lutar onekligen åt att det blir EN kontainer nu :fakta

Beställningen skall iväg till varje pris så om det visar sig att det bara är en kontainer full vid utsatt brytdatum så tror jag herr K beställer ändå.

Om det inte blir exakt en eller två kontainers vill man ju givetvis fylla upp resterande platser.

Därför går jag händelserna i förväg och ber er som kan och vill betala maila mig på order-adressen som finns på hemsidan. Jag kommer skapa en ny reservlista i den ordning reservplatserna anmäls och lägger ut denna på hemsidan.

Förslaget är följande:

Ni som står på reservlistan kommer eventuellt att få ett mail kvällen den 7'e september OM ni kom med som utfyllnad och vidare information om hur ni skall betala och isåfall sker detta under dagen den 8'e september (inget prut på tiden). Jag förväntar mig också att ni som sätter upp er där verkligen slantar.

Kristoffer får fylla i här om han vill ha det på annat sätt än ovan då det är han som bestämmer. Vi gör reservlista nu iallafall.

Information jag vill ha är:

- Namn
- SH Nick
- Modell (en av de fyra som finns på hemsidan nuläget är endast CIG14E garanterad)
- Färg
- Antal
- Email

Likaså kan det bli aktuellt att byta/stryka uddamodeller, det är endast CIG14E som är garanterade i nuläget. Ni som har dessa udda modeller var beredda på ett mail kvällen den 7'e med information. Ni kommer få alternativet att byta eller avstå och få pengarna tillbaka. Detta pga att vi måste ha minst 5 av varje typ att beställa.

Detta är hängslen & livrem.. det kan ändra sig under veckan då pengarna rullar in.

Väl mött! :tummenupp

http://www.kirres.se/sh2-minimoto
 
Last edited:

Erixzzon

Ny medlem
Gick med
26 Aug 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Honda CB500F -96
KÖP g2or!

Tjingeling! jag har nu beställt betalat 3 st g2or, jag ser även att Ravesmurf har gjort detta. Problemet är att vi bara är 4 och den 5te "lorenz_" har inte betalat än och jag vet inte hur seriös han är. Så till er som måste ändra, köp G2an! :yoparty

Den är ju klart fetast ! :hihi
 

DaGaz

Snygg
Gick med
11 Jul 2003
Ort
I en idyllisk barrskog
Hoj
Hade en TLR..
UrbanTiger skrev:
Kan man få en hint om vad priset är kanske ?

Det är väl ingen superhemlighet, moms & frakt kommer i en separat inbetalning senare. Vi har samma förutsättningar som alla andra gruppköp och har inget vinstintresse i detta:

LY-CIG14E = 170$ - 1360sek
LY-CIG12 = 225$ - 1800sek
LY-083G2 = 220$ - 1760sek
GS307 = 235$ - 1880sek

De extra $ och 8,00 kursen är för valutasäkring / valutaväxlingen.. blir ju ändå billigare och smidigare än att betala till $-konto.
 

Mr Lee

Ny medlem
Gick med
26 Aug 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph
Minimotos

DaGaz skrev:
Du skall ha fått ett mail av Kristoffer (Therudeboy) med information för att kunna betala - när du väl betalat så svarar du på detta mail om du vill skicka kvitto eller fråga/informera om ev verifiering av betalningen. Jag får sedan information av honom efterhand han hinner kontrollera insättningarna och då uppdateras listan på siten.

Jag skall stämma av listan mot mailadresser nu och se om vi missat någon mer.

Jag uppmuntrar alla att kontrollera att uppgifterna på listan stämmer, visade sig vara ett par som lyckats dubbelboka.

Jag kommer senare att sammanställa en masterlista där allt kontrolleras mot betalningarna och uppdateras med personuppgifter. Detta använder vi för att beställa så snälla se till att det är rätt belopp och att det stämmer med beställningsinfon på hemsidan.

Ser ni att det ni har för många cyklar kan detta bero på att ni uppdaterat formuläret och fått in flera rader. Skicka ett mail på adressen som finns på sidan så uppdateras listan.

Den är sorterad på namn och inte på beställningsplats detta för att det ska vara enklare att hitta. Var dock lugn ni som finns på lista är garanterade en plats om bara slantarna rullar in i tid. :)

Mvh
/Daniel


Inget mail här heller skickar ni ? Tack på förhand// Mr Lee
 

iksvo

CIG14E for real?
Gick med
28 Aug 2004
Ort
Jönköping
Hoj
tyskt stål - KHE
DaGaz skrev:
Förslaget är följande:

Ni som står på reservlistan kommer eventuellt att få ett mail kvällen den 7'e september OM ni kom med som utfyllnad och vidare information om hur ni skall betala och isåfall sker detta under dagen den 8'e september (inget prut på tiden). Jag förväntar mig också att ni som sätter upp er där verkligen slantar.
är det inte bättre att de som verkligen vill ha en hoj, ifall det blir nån över eller något ändrat, betalar in redan nu!
så är det klart och vi kan följa den deadline vi redan har. för ska de få ett mail kvällen innan så kan du juh räkna med att någon inte kommer hinna betala in till den 8:e med tanke på överföringsdagarna hos olika banker! då är det juh bäst att de betalar in redan nu och de som redan har betalat in får chansen att också få en hoj... kommer de inte med så äre juh bara till att ge tillbaka respektives summa mot kvitto! :yoparty
 
Last edited:

dj_neo01

DjNeo
Gick med
27 Aug 2004
Ort
Eskilstuna
Hoj
honda + en liten leksak...
Leverans...!

HEj... När tror ni att hojarna kommer til sverige så att man kan hämta dom. Vet att det kommer ta ett tag men kan man inte få ett ungefärligt datum. :confused:
Jag vill Köra runt påden nu.... :yoparty :hihi
 

DaGaz

Snygg
Gick med
11 Jul 2003
Ort
I en idyllisk barrskog
Hoj
Hade en TLR..
iksvo skrev:
är det inte bättre att de som verkligen vill ha en hoj, ifall det blir nån över eller något ändrat, betalar in redan nu!
så är det klart och vi kan följa den deadline vi redan har. för ska de få ett mail kvällen innan så kan du juh räkna med att någon inte kommer hinna betala in till den 8:e med tanke på överföringsdagarna hos olika banker! då är det juh bäst att de betalar in redan nu och de som redan har betalat in får chansen att också få en hoj... kommer de inte med så äre juh bara till att ge tillbaka respektives summa mot kvitto! :yoparty

Nej, det är krångligt att identifiera betalningar som det är redan.

För reservplatser gäller mail den 7'e -- betalning den 8'e och i mailet kommer info hur ni skall bekräfta er betalning. Man får vara beredd att gå till banken eller betala via internetbanken helt enkelt. Dvs vi kommer nöja oss med kopia på betalningen som bekräftelse den 8'e. Pga tidsskillnad kommer ändå inte kineserna kunna ta hand om beställningen förrän den 9'e.

När det gäller beställningen så är det Kristoffers bord och han kan ge mer info senare - han har full koll på detta och det kommer bli av om bara alla hänger på nu :fakta .
:)

Tips: Citera inte så långa inlägg ;)
 

DaGaz

Snygg
Gick med
11 Jul 2003
Ort
I en idyllisk barrskog
Hoj
Hade en TLR..
dj_neo01 skrev:
HEj... När tror ni att hojarna kommer til sverige så att man kan hämta dom. Vet att det kommer ta ett tag men kan man inte få ett ungefärligt datum. :confused:
Jag vill Köra runt påden nu.... :yoparty :hihi

På Zatzy där beställningarna är på rullning så har de fått ett ugefärligt leveransdatum. Kristoffer har säkert mer info.

Detta är en upskattning och som jag har kommit fram till genom att luska runt lite:

4 dagar transaktionstid för första 30%
20 dagar hantering/pack (säkert tilltaget med marginal då de kör ISO9000)
30-50 dagar båtfrakt beroende på antal hamnar, väder mm.
5-10 dagar ditribution/betalning/frakt i sverige.

Man får tydligen någon form av kollinr som man kan spåra en tid efter man motagit sin B/L.
 

ButterCake

Ny medlem
Gick med
27 Aug 2004
Ort
Mellansel
Hoj
N/A
iksvo skrev:
är det inte bättre att de som verkligen vill ha en hoj, ifall det blir nån över eller något ändrat, betalar in redan nu!
så är det klart och vi kan följa den deadline vi redan har. för ska de få ett mail kvällen innan så kan du juh räkna med att någon inte kommer hinna betala in till den 8:e med tanke på överföringsdagarna hos olika banker! då är det juh bäst att de betalar in redan nu och de som redan har betalat in får chansen att också få en hoj... kommer de inte med så äre juh bara till att ge tillbaka respektives summa mot kvitto! :yoparty

Håller med, de som verkligen vill ha hojarna betalar innan den 7:e september. De som inte gjort det stryks.

En fråga, är man garanterad en plats om man betalt men skrev på listan som nr.120+?
 
Last edited:

DaGaz

Snygg
Gick med
11 Jul 2003
Ort
I en idyllisk barrskog
Hoj
Hade en TLR..
ButterCake skrev:
Håller med, de som verkligen vill ha hojarna betalar innan den 7:e september. De som inte gjort det stryks.

Nu blir det missinformation :rolleyes:

Den ordinarie listan kommer alla att strykas som inte kunnat betala in pengarna innan den 7'e (till kontot).

Reservlistan är för att fylla ut så vi håller frakten nere per knarr :)
 
Last edited:

RAVESMURF

Var är min bensindunk?
Gick med
27 Sep 2003
Ort
hemma
Hoj
En norsk DBS med reflexer och dynamo
kan man inte beställa en container direkt när första är fylld, sedan beställer man nr.2 när den är fylld? eller ska alla vänta tills båda containrarna e fyllda? Blir det mycket administrativt strul med att pröjsa 2ggr , en gång för varje container? Det vore grymt att få köra den innan vintern om det hinns med...

PUSS :kär
 

DaGaz

Snygg
Gick med
11 Jul 2003
Ort
I en idyllisk barrskog
Hoj
Hade en TLR..
RAVESMURF skrev:
kan man inte beställa en container direkt när första är fylld, sedan beställer man nr.2 när den är fylld? eller ska alla vänta tills båda containrarna e fyllda? Blir det mycket administrativt strul med att pröjsa 2ggr , en gång för varje container? Det vore grymt att få köra den innan vintern om det hinns med...

PUSS :kär

Det blir vad det blir fram till den 7'e, det är massa gratisjobb att hålla ihop detta så det blir en beställning nu. Om vi är nöjda och inte sönderstressade av alla lyriska pockethoj-bröder så är tanken att vi skall köra ett nytt rejs till våren.
:)
 

Therudeboy

Guest
Dear Kristoffer Bengtsson,

Many thanks for your email and we're glad to learn that you plan to place an order on Sep 08.
Please check the CBM:
LY-CIG14E 181*0.2544=46.05
LY-CIG083G2 5*0.5425=2.72
LY-CIG12 22*0.44=9.68
GS307 7*0.5045=3.54
Total it's about 62CBM.All the bikes can be inserted into a 40'HQ and you can add about extra 5 CBM bikes.
Please confirm and earlier reply!



Så nu kan ni som var oroliga för om det skulle få plats eller inte slappna av och betala in.
 

DaGaz

Snygg
Gick med
11 Jul 2003
Ort
I en idyllisk barrskog
Hoj
Hade en TLR..
Therudeboy skrev:
Dear Kristoffer Bengtsson,

Please check the CBM:

Fan va ballt nu nu har jag massa siffror att sätta in i mitt nu ganska omfattande excel-ark :tomten

Kommer sätta upp lite funktioner för att hålla kolla på när vi närmar oss de olika kontainergränserna ikväll. :)
 

Therudeboy

Guest
DaGaz skrev:
Fan va ballt nu nu har jag massa siffror att sätta in i mitt nu ganska omfattande excel-ark :tomten

Kommer sätta upp lite funktioner för att hålla kolla på när vi närmar oss de olika kontainergränserna ikväll. :)




Och mer siffror blir det, ska stämma av nu och skicka dem sista betalande igår och dagens skörd.
 

Focus

Guest
Therudeboy skrev:
Så nu kan ni som var oroliga för om det skulle få plats eller inte slappna av och betala in.

GÖTT MOS! Nu kommer det rassla in pengar i från mig i afton iallafall!
Wiihhhaaa! :banana
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Top