Köpa HVLP-spruta, vart?

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
Ska strax flytta till hus som ska storrenoveras och att pensla lister/rolla tak känns inte så lockande :död
Sitter och letar efter vettig spruta att använda mig av då jag vet av erfarenhet att kompressorsprutor går bort.
Hitta DENNA sida men den är ju till för de där förbannade jävla grodätarna och de envisas ju med att vara icke-internationella så det enda som framgår på den sidan är att de är dumma i huvudet. Annars var priserna bra, och att hitta en spruta i Sverige verkar ju vara totalt omöjligt.

Så, har ni några tips? Har ni en sån spruta och kan säga vad jag ska akta mig för osv?

Följdfrågor; Vart kan jag köpa golvsocklar/taklister/foder till bra priser på nätet? Lokala bygghandeln har dåligt utbud och är svindyra, Bauhaus var dyra och Cheapy vill jag inte gå in på. Byggmax har inget vidare utbud heller har jag för mig.
Ska byta alla i hela huset och det blir ju många meter så priset är intressant...
 

Långa farbron

Yster tokfrans
Gick med
4 Mar 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Trehjuling
Wager eller Graco har väl,eller så letar du upp ett färgtryckfat.

Men skall du en spruta till att måla tak osv så kostar det nog en 10 till 20 000.

Takfärg är tungpumpat,mycket pigment och fyllnadsmedel som skall med upp,speciellt matta takfärger där man vill ha maximal täckning och där jobbar för att få så hög torrhalt som möjligt.

Du skulle ju kunna späda ut den ,men då tappar du täckförmåga och ökar dammet dvs det går nästan mer färg då.

Men personligen så tycker jag du är ute och snurrar ,rolla dina tak gör du på en förmiddag med en roller för 39:- och med mindre färgåtgång.
 

Mr.Asp

Avstängd
Gick med
21 Mar 2008
Ort
Arboga
Hoj
Geggmoppe KTM 250exc
Intressant. blev ett husköp för min del med. så nu är det bara bunkra upp med hus-renoverings länkar.

Så ös på med några bra.
 

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.

Badger

Nemo saltat sobrius
Gick med
24 Jan 2005
Ort
Byhåla
Hoj
Black editions
Utnytttja ROT för fasiken. Sitt med paraplydrink och var arbetsledare istället!
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
Wager eller Graco har väl,eller så letar du upp ett färgtryckfat.

Men skall du en spruta till att måla tak osv så kostar det nog en 10 till 20 000.

Takfärg är tungpumpat,mycket pigment och fyllnadsmedel som skall med upp,speciellt matta takfärger där man vill ha maximal täckning och där jobbar för att få så hög torrhalt som möjligt.

Du skulle ju kunna späda ut den ,men då tappar du täckförmåga och ökar dammet dvs det går nästan mer färg då.

Men personligen så tycker jag du är ute och snurrar ,rolla dina tak gör du på en förmiddag med en roller för 39:- och med mindre färgåtgång.

Jag skrev iofs att jag ville slippa rolla taken men när jag tänker efter så är det ju först och främst lister/foder/socklar som jag vill sprutmåla.
Jag har jobbat som sprutmålare och kört med Gracogrejer men jag vill mer ha en elektrisk spruta för lekman med ungefär 1ltr-kapacitet.
Taken kan "jag" rolla *läs: Sambo* men jag står fan inte och penslar flera hundra meter med lister och skit :brinnerup


För dyra grejer :näsblod

Utnytttja ROT för fasiken. Sitt med paraplydrink och var arbetsledare istället!

Icke, som nolltaxerare blir det svårt :D Nejdå, men jag skulle aldrig använda mig av hantverkare i mitt egna hem. Fy fan, jävla sluskar är vad de är :mad:
 
Last edited:
Nyheter
Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

Top