Köpa hoj !

Notch

Blitzkrieg mit dem Fleischgewehr
Gick med
28 Dec 2006
Ort
På en gård nånstans
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K3, Suzuki GSX 1100E -81
Köp den hoj DU vill ha. Vad vi muppar säger på ett forum ska inte styra ditt hojval.

Jag rekommenderar dig att ta mc-kortet först, då kan du utan problem provköra dom hojar du är intresserad av.
 

Murmeldjuret

Gudomlig sporthojare
Gick med
21 Mar 2010
Ort
Varberg
Hoj
701 Enduro, KLV1000
Jag skulle rek. en billig hoj med upprätt körställning när du övningskör iaf. Blir genast tråkigt att lägga dyra hojar med fina kåpor även i låga farter.
Sen kan du ju köpa dyrare förstås
 

Neio

Waka Waka
Gick med
2 Feb 2008
Ort
Me Tilda
Hoj
Stunt
Du Köper Självklart Den Hoj Du vill ha...
Å du har juh 2 Grymma hojar på listan där:tummenupp
Nybörjarhoj:dummer??? Va e de?? Lyssna inte på sånt skit å använd skallen.

Övningköra tycker jag e bäst på en skola...

Lycka Till :)
 

Pillo-kun

Medlem
Gick med
12 Jun 2007
Ort
Göteborg
Hoj
<1hk, 76hk i teorin
För alla som börjar köra hoj är vikt/hk påtaglig. Min 3:e övningskörning drog jag tillsammans med 2 andra elever med körlärare om en Porsche turbo vid en större påfart ut på E4:an utan ansträngning med skruttiga körskolehojar. Körläraren vill påvisa hur lite gas som behövs för att knäcka nåt som kostar en halv miljon mer.

Jag känner absolut ingen som börja övningköra i sin farsas Porsche GT3, Nissan GTR, Corvette. Tror du förstår vad jag menar. Och inte blir man bättre i körteknik att börja i den ändan.

Det jag menar är att du kan dra om alla sportbilar i stan med en naken 600. Det är totalt onödigt att ligga och punga ut tusenlappar i försäkringskostnader och möjliga reparationer på en relativt ny sporthoj.

Du märker knappt prestanda skillnader i stadstrafik eller i laglig hastighet. Det är först i hastigheter över laglig hastighet du har nytta av egenskaper som finns i en Daytona 675.

Som exempel drar en GSR600 samma tider på en dragstrip som en Porsche turbo. Det är 25 000 kr vs $$$$$$$$$

Och om man vill ha en snygg hoj köper man Ducati inte Triumph !

Men visst om man vill sprätta pengar i onödan var så god och gör detta.

jag tycker personligen att en datyton 675 är mycket snyggare än en ducce, och den är bättre på alla punkter förutom ren powwa..(fakta)


ang hoj på vägen så håller jag med. men en snabb hoj kan va säkrare har jag upptäckt.. kör en 400cc nu å den är som säg, en bil med 200hk.. du måste med andra ord planera när du ska köra om en bil.. med en 600 eller större e det bara att vrida på lite å så e du uppe i 200 i ett nafs..

men som du säger så behövs inte mycket för att en hoj ska ta en bil å därför har jag nergraderat mig till en 400.

så iaf. trådskapare bör köpa vad som får hans blod att koka, alla hojar e snabba som sagt :)
 

FSN

Sporthojsnörd
Gick med
10 May 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati Monster 696 -10
jag tycker personligen att en datyton 675 är mycket snyggare än en ducce, och den är bättre på alla punkter förutom ren powwa..(fakta)


ang hoj på vägen så håller jag med. men en snabb hoj kan va säkrare har jag upptäckt.. kör en 400cc nu å den är som säg, en bil med 200hk.. du måste med andra ord planera när du ska köra om en bil.. med en 600 eller större e det bara att vrida på lite å så e du uppe i 200 i ett nafs..

men som du säger så behövs inte mycket för att en hoj ska ta en bil å därför har jag nergraderat mig till en 400.

så iaf. trådskapare bör köpa vad som får hans blod att koka, alla hojar e snabba som sagt :)


Bra att veta en Daytona 675 smiskar en Panigale 899 på allt utom powwa, och att det är fakta dessutom.... :tummenuppSkulle vilja påstå att det är tvärtom på alla punkter, inklusive pulver. Duccar brukar dessbättre även piska upp det mesta på pris och servicekostnader.
 

Pillo-kun

Medlem
Gick med
12 Jun 2007
Ort
Göteborg
Hoj
<1hk, 76hk i teorin
alltså, nu e ju panigalen å lill panigalen helt annan typ av hoj. Stor panigalen har ex problem med sitt chassi verkar det som enligt de som e mer experter än vad jag e å säkert många andra här å därför e lillpanigalen en mer välbalanserad hoj än storpanigalen.

Daytonan spöar 848, 1098 å 1198 chassimässigt. e lättare å just bättre än dessa duccarna på allt än just powwa. nu vet jag inte hur många hojar du har kört, men när jag körde storpanigalen så kändes den som en kopia av just daytonan körmässigt å sittmässigt. men shiit, man la in 4an å så drog den som en stucken gris jämfört med den slöa daytonan.


man kan inte prata med en "ductaist" om hojar för de envisas att tro att ducati e bättre än allt även när de äger små klena 696or.

Min lilla 400cc hoj spöade en multistrada 1000 ds s modellen å den va ju 600 cc större så ducati för mig e bara ögon godis. :p

men letar själv efter en fin ducce, men det blir ingen ful panigale även om jag satt som en kung på en..
 
Gick med
16 Oct 2007
Ort
Gustavsberg
Hoj
Honda XL 250s, -81, Pinarello -00, Ridley -06, Specalied -10, Cervelo -12, Canyon -14,, Suzuki TL 1000R -99, KTM 1290 SA -16. Vivace- 19.Husqvarna 300TE -20, KTM 890 Duke R -22
När du har tagit körkortet betyder det inte att du kan köra hoj, bara att du får det .....
Det är nu det börjar :tummenupp
Även om det låter tråkigt så rekommenderar jag att man köper en mindre, billigare och svagare hoj.
När du blir varm i kläderna så VET du vad du vill ha. Antagligen blir även din utvecklingskurva bättre än om köper en " extremare" hoj.
 

FSN

Sporthojsnörd
Gick med
10 May 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati Monster 696 -10
alltså, nu e ju panigalen å lill panigalen helt annan typ av hoj. Stor panigalen har ex problem med sitt chassi verkar det som enligt de som e mer experter än vad jag e å säkert många andra här å därför e lillpanigalen en mer välbalanserad hoj än storpanigalen.

Daytonan spöar 848, 1098 å 1198 chassimässigt. e lättare å just bättre än dessa duccarna på allt än just powwa. nu vet jag inte hur många hojar du har kört, men när jag körde storpanigalen så kändes den som en kopia av just daytonan körmässigt å sittmässigt. men shiit, man la in 4an å så drog den som en stucken gris jämfört med den slöa daytonan.


man kan inte prata med en "ductaist" om hojar för de envisas att tro att ducati e bättre än allt även när de äger små klena 696or.

Min lilla 400cc hoj spöade en multistrada 1000 ds s modellen å den va ju 600 cc större så ducati för mig e bara ögon godis. :p

men letar själv efter en fin ducce, men det blir ingen ful panigale även om jag satt som en kung på en..

Vad kom stor-Panigalen ifrån, jag snackade om 899:an? Nej jag har inte kört många hojar eller mycket. Hyper 916 en period för många år sen och provkört en lill-Panigale i våras annars är det glest med fullkåpade plastraketer. Kör Monster för att den är snygg, skapligt framåtlutad körställning vilket passar mig OCH just för att den saknar kåpor vilket i mitt fall håller farten nere. Har aldrig kört Daytona men skulle inte ha nåt emot att prova, snygga hojar, inte Ducati men ändå helt OK.... :tummenupp
 

Pillo-kun

Medlem
Gick med
12 Jun 2007
Ort
Göteborg
Hoj
<1hk, 76hk i teorin
alltså, jag sade ju att lill å storpanigalen är helt andra ducati cycklar än övriga duccarna. Det gäller trellis duccarna. De e inte lika snabbstyrda då de har långhjulbas å man sitter som en apa med utsträcka armar för att nå styret.. men hade ändå velat ha en sån framför en panigale modell... usch... sicken ful jäkla framkåpa :p
 
Last edited:

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Ort
Värmdö
Hoj
S1000RR
Sticker in ett tips på Yamaha FZ6, ett par år gammal. En av de mest underskattade hojar som finns. Funkar till o från jobbet, på bana, att busa med, att åka långt o en "billig" i inköp o försäkring. Äldre modeller har typ 100 hk. Skitbra hoj för de flesta.
 
Nyheter
Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

Top