kjellper
pousseur
Jag sade när jag köpte hoj förra gången att den gången fanns det 2 krav: Insprutning och ABS. Sen gick jag och köpte en hoj utan nåt av dem
Hur som haver så är jag i handlartagen igen och tar gärna emot lite förslag på vad jag ska bocka av på testlistan. Jag är ganska förtjust i Triumphs tripplar och har väl siktat in mig lite på Street Triple R från 2013 och nyare men är öppen för förslag.
Jag kör mest gata men brukar klämma ca 5-8 kursdagar med SMC per år. Köra till jobbet är alltid tråkigt så det gör jag i bil. Jag trivs rätt bra på SVn men det jag saknar är lite mer påkostad fjädring, inte för att jag tänker sätta några banrekord nånstans utan helt enkelt för att det känns väldigt fladdrigt och hoppigt vid kurvtagning så fort det är lite dåligt underlag. Man får helt enkelt inget förtroende och även på bana får jag aldrig känslan av det går "som på räls" genom kurvan. Bra väghållning är kanske vad man skulle kunna säga att jag söker?
Kravspecen i övrigt lyder väl ungefär: Rimlig försäkring, ABS, ganska upprätt körställning, lättsvängd, gärna låg vikt men känslan är viktigare än siffran, mer krut än befintlig knarr.
Andra modeller jag har fnulat på är:
-Ktm Duke 690 från 2012 och nyare
-CB1000RA
-Honda CBR600F från 2011 och nyare.
-MT-09 (fast fjädringen?)
Ren sportis går bort pga körställning och försäkring. Budget max 80000 kr.
Piiiis!
Hur som haver så är jag i handlartagen igen och tar gärna emot lite förslag på vad jag ska bocka av på testlistan. Jag är ganska förtjust i Triumphs tripplar och har väl siktat in mig lite på Street Triple R från 2013 och nyare men är öppen för förslag.
Jag kör mest gata men brukar klämma ca 5-8 kursdagar med SMC per år. Köra till jobbet är alltid tråkigt så det gör jag i bil. Jag trivs rätt bra på SVn men det jag saknar är lite mer påkostad fjädring, inte för att jag tänker sätta några banrekord nånstans utan helt enkelt för att det känns väldigt fladdrigt och hoppigt vid kurvtagning så fort det är lite dåligt underlag. Man får helt enkelt inget förtroende och även på bana får jag aldrig känslan av det går "som på räls" genom kurvan. Bra väghållning är kanske vad man skulle kunna säga att jag söker?
Kravspecen i övrigt lyder väl ungefär: Rimlig försäkring, ABS, ganska upprätt körställning, lättsvängd, gärna låg vikt men känslan är viktigare än siffran, mer krut än befintlig knarr.
Andra modeller jag har fnulat på är:
-Ktm Duke 690 från 2012 och nyare
-CB1000RA
-Honda CBR600F från 2011 och nyare.
-MT-09 (fast fjädringen?)
Ren sportis går bort pga körställning och försäkring. Budget max 80000 kr.
Piiiis!