Köpa drivpaket med kedja typ BikeMaster bra eller dåligt?

DaPirate

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Mar 2005
Ort
08 söderort
Hoj
GSXR1000-K2 + 2 till
Ska byta drivpaket på en GPZ500, det är ju en enkel SportTouring/Tillochfrånjobbet hoj så jag undrar om drivpaket med kedja av märket BikeMaster eller SwiftChain är något att ha? Dreven är ju JT så det känns bra. Prismässigt så ligger de ju på runt +/- 650:- + frakt men det kanske finns en anledning till det? Fast ibland så kan ju billigare saker vara bra då de inte tar betalt för namnet som en del gör?

På Sporthojar kör jag alltid med kedja typ RK, DID eller motsvarande.
Så vad har ni för tankar kring detta?


http://www.ebay.com/itm/JT-O-Ring-C...Parts_Accessories&hash=item4d19fdef51&vxp=mtr

http://www.ebay.com/itm/Kawasaki-GP...pt=UK_Motorcycle_Parts_13&hash=item1e8ae335d5
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Dåligt.....

Finns ingen anledning att köpa skräp, brusten kedja gör både ont och kostar massor. www.addemoto.se är da shit på drivpaket.
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Jag ser ingen anledning att köpa en budgetkedja made in china från en random ebay ÅF när man kan få en made in japan kedja från en fysisk svensk ÅF som är trevliga och kan sina saker för samma pengar. Hellre en DID/EK/RK icke o-ring än en Shingfeng xyz-ring.

Addemoto:
Icke-oring 598kr
EK O-ring 941kr
Frakt 98kr
 

DaPirate

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Mar 2005
Ort
08 söderort
Hoj
GSXR1000-K2 + 2 till
Dåligt.....

Finns ingen anledning att köpa skräp, brusten kedja gör både ont och kostar massor. www.addemoto.se är da shit på drivpaket.

Okej, vet att Addemoto är bra, har beställt där förut. Tänkte att det kanske var så att nån av kedjorna motsvarade tex EK's kedja. Ungefär som att vissa saker på Biltema kostar hälften av exakt samma sak fast med Biltema etikett.
 

DaPirate

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Mar 2005
Ort
08 söderort
Hoj
GSXR1000-K2 + 2 till
Jag ser ingen anledning att köpa en budgetkedja made in china från en random ebay ÅF när man kan få en made in japan kedja från en fysisk svensk ÅF som är trevliga och kan sina saker för samma pengar. Hellre en DID/EK/RK icke o-ring än en Shingfeng xyz-ring.

Addemoto:
Icke-oring 598kr
EK O-ring 941kr
Frakt 98kr

Håller med, jag köper hellre en kvalitetskedja men då jag inte hade hört talas om Swift så kollar jag här. Svaret kunde ju varit att det är en bra kedja som motsvarar EK etc, men det känns ju inte som att det var så :rolleyes: :banana
 
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top