För mig som är bättre på att köra hoj än på att skruva & meka är det en jävla djungel att köpa riktig banhoj. Vad tusan ska jag kolla på för att hitta ett reko ex?
Jag tänker reg bar, färdigkittad med extra kåpor och regnfälgar, gärna fd SST eller Rookie 600. Första intryck av ägare, hoj och utrustning kan jag utvärdera men sen blir det svårbedömt.
- Hur kontrollerar jag historiken, bör man undvika USA import eller går det att kolla upp en hoj med hjälp av ram nr?
- Hur kollar jag att ramen är rak?
- Är det svårt och dyrt att regga en reg bar men oreggad hoj?
- Hur kollar jag att motor är ok så jag inte åker på att riva allt och bygga om för massa pengar direkt? (Har gjort det dyra misstaget med en banbil en gång, det räcker.)
- Vill köpa 600, helst CBR eller R6 men literhojar är betydligt billigare på Blocket?
Hojen ska jag ha till att ta licens, Speedster cup + track days. Har fattat att reglementet är väldigt fritt, men kör man slicks eller måste däcken vara DOT-märkta?
Jag tänker reg bar, färdigkittad med extra kåpor och regnfälgar, gärna fd SST eller Rookie 600. Första intryck av ägare, hoj och utrustning kan jag utvärdera men sen blir det svårbedömt.
- Hur kontrollerar jag historiken, bör man undvika USA import eller går det att kolla upp en hoj med hjälp av ram nr?
- Hur kollar jag att ramen är rak?
- Är det svårt och dyrt att regga en reg bar men oreggad hoj?
- Hur kollar jag att motor är ok så jag inte åker på att riva allt och bygga om för massa pengar direkt? (Har gjort det dyra misstaget med en banbil en gång, det räcker.)
- Vill köpa 600, helst CBR eller R6 men literhojar är betydligt billigare på Blocket?
Hojen ska jag ha till att ta licens, Speedster cup + track days. Har fattat att reglementet är väldigt fritt, men kör man slicks eller måste däcken vara DOT-märkta?