Köp av KTM 640!!

MILKY

NB Racing Developments
Gick med
22 Apr 2004
Ort
Karlshamn
Hoj
BMW K1200S
En 640 duger utan problem!
Jag har haft en ktm 640 och jag vart då väldigt överaskad när jag provade den för första gången. Dom går otroligt bra om man jämför med ex xt 600 ttr 600 el dylikt. Gasade upp den på bakhjulet på 3an med noll teknik och sen kommer den om man står upp även på 5an.... Då kan jag väl också lägga till att jag hade den "slöa" 02an utan highflow toppen så min saknade ju ett par hästar mot nyare....

Du kommer inte bli missnöjd om du köper en 640! Grym cykel på grusvägar och sjukt rolig på asfalt då det gick på 1hjul oftast:D

hahahahah ja den är ju skit potent den cykeln:tummenupp :D

Det är en Buss med två hjul :arsele :)
 

MaG

...
Gick med
12 Oct 2007
Ort
Växjö
Hoj
Husaberg TE 250 -13
hahahahah ja den är ju skit potent den cykeln:tummenupp :D

Det är en Buss med två hjul :arsele :)

är den verkligen så slö som du påstår? Inte riktigt va?
Den är faktiskt rätt potent... byt bara förgasare...då har du ju en 625a, typ...
 

Snowman89

Guest
hahahahah ja den är ju skit potent den cykeln:tummenupp :D

Det är en Buss med två hjul :arsele :)
Isåfall måste jag införskaffa en buss:yoparty
Skitsnack att dom är som bussar, visst är dom tyngre än en enduro/cross men det är då en grymt rolig cykel som håller bra och väger relativt lite!

Jämför med yamaha xt 600 vikt/effekt eller kanske den nyare xt 660.. eller jämför vilken du vill...

Vad åker du för "värsting" då? Rieju? Eller du kanske är en av de som glider förbi "samlingspunkten" där du nu bor på bakhjulet på en k50 med fötterna dinglandes ?

låter ju bra, vet du om de finns till 660 fram till 04a?

borde vara samma, hittade dock inte tråden men jag vet att den finns nånstans på sh iallafall. När jag köpte den fick jag ringa och strula lite för att få med rätt papper men i slutet kostade strypningen typ 150kr med frakt och sen var det bara att åka rakt igenom besiktningen:D
 
Last edited:

HalleHallin

Ny medlem
Gick med
12 May 2008
Ort
Vingåker
Hoj
Streetfighter R6 03
Halloj

ja har haft en 640 lite preppad 05a

skulle råda dig till o köpa en som är trimmad man tröttnar rätt snabbt på att motorn e klen ..660 minst ! sen vibrerar det skapligt i ktms hojjar inget o köra långt med !

byggde en streetfighter av min R6 03 då får man lite nytta av cross styret lite halt o köra på grus bara hehe
 

Snowman89

Guest
ja har haft en 640 lite preppad 05a

skulle råda dig till o köpa en som är trimmad man tröttnar rätt snabbt på att motorn e klen ..660 minst ! sen vibrerar det skapligt i ktms hojjar inget o köra långt med !

byggde en streetfighter av min R6 03 då får man lite nytta av cross styret lite halt o köra på grus bara hehe
Fattar verkligen inte hur folk kan tycka att de var klena i motorn alltså:confused: Vad jag vet så var inte min trimmad och jag tyckte då den gick som fan... fanns hur mycket vrid som helst och över hela registret.. den slutade aldrig att dra i princip:yoparty
 

KiMotard

Ny medlem
Gick med
3 Nov 2007
Ort
södermalm
Hoj
KTM 625 SXC - 05
jag är nöjd med min 625a, går som fan. inte jämfört med vare sig 660 eller 640 så detta inlägget är tämligen värdelöst =)
 

MaG

...
Gick med
12 Oct 2007
Ort
Växjö
Hoj
Husaberg TE 250 -13
jag är nöjd med min 625a, går som fan. inte jämfört med vare sig 660 eller 640 så detta inlägget är tämligen värdelöst =)

Dock är 625an aningen kvickare än 640n. Men det betyder inte att 640n är slö. Det är bra drag i den... men mycket vill ha mer... jag vill ha en flat side-fugge på min 640... vinterprojekt... :tummenupp
 

Honken79

Just a simple man
Gick med
12 Aug 2007
Ort
växjö
Hoj
KTM 640 Duke II
Vet inte om jag är i rätt tråd för denna fråga men, Har tänkt köpa en ktm duke II, Är det något att ha.

Gärna lite ris och ros mest ros hoppas jag:D
Någon som kanske ägt eller äger en, va ska man tänka på när man kollar på dom m.m :confused:

Har kört en komis KTM 640 LC4 SM, och den va ju askul att köra:D
är duken lika rolig???
 

ÅkeVilse

Ny medlem
Gick med
3 May 2008
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 640 SM
Kör 640 -03. Tror allt är original, vad kan man göra för att skrämma upp den lite i ett första steg?
 

MaG

...
Gick med
12 Oct 2007
Ort
Växjö
Hoj
Husaberg TE 250 -13
Kör 640 -03. Tror allt är original, vad kan man göra för att skrämma upp den lite i ett första steg?

Annat avgassystem, öppna luftburken, bestycka förgasaren och plocka strypningarna.
Till att börja med iaf... :tummenupp

Kolla lite i 640-tråden. Där står det en del om detta.

//Magnus
 

kisse87

Capten Awesome
Gick med
18 Jan 2008
Ort
Hölö
Hoj
Sportster 1200c -96(motor ras), KTM 660 -04, HD FXD -95, Yamaha R6 -03, Husqvarna 701 Supermoto -16, Ducati Diavel -12, Suzuki Hayabusa -08
Vad är det för service intervall på 520/525:eek:rna?
 

kisse87

Capten Awesome
Gick med
18 Jan 2008
Ort
Hölö
Hoj
Sportster 1200c -96(motor ras), KTM 660 -04, HD FXD -95, Yamaha R6 -03, Husqvarna 701 Supermoto -16, Ducati Diavel -12, Suzuki Hayabusa -08
Jaha ok, tack.
 
Nyheter
Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

Top