Köp av klocka/armbandsur

Richo

Ny medlem
Gick med
29 Jun 2004
Ort
Göteborg / Hisingen
Hoj
GSX-750R 96 RIP, 2004, 2005. Fz750 1988 RIP. Cbr600 1989. Aprilia 1L 99/06
Vill bara slå ett slag för casios "herrserie" edifice.
Riktigt prisvärda klockor om ni frågar mig.
runt 2500:- i sverige men på ebay 6-700kr Kommer med europagaranti ock äkthetsbevis om man köper på rätt ställe.

Finns ju lite ok från gamla g-shock serien med om man gillar lite sportigare look ;)

Jag har själv 529d med lite bronslook på. Ropade in på ebay för 450:-
Funkar kanon. kostar 2900:- på seriösare klockaffärer i sverige.
Såg den dock på ullared för 1400:- :)

1170567_110422160702_Casio_edifice.jpg


CASIO_Edifice_09_EF-539D-1A5V_chronograph_man_s_watch.jpg


CASIO_Edifice_09_F1_EF-540D-7AV_chronograph_man_s_watch.jpg


EF-540D-1AV.jpg


casio-edifice-efe505d-7a.jpg
 
Last edited:

ReoReo

Proud member of Lucius fan club!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bangkok
Hoj
Kawasaki minimotard i Bangkok.
Hmm, dom var ju inte direkt oplottriga....:)
 

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Stockholm
Hoj
4e 690n står i garaget, nu SMC
Kolla på chrono24 och specificera stål och blå urtavla så dyker det upp två stycken, men jag tror att det är frågan om specialbeställning eller att ägarna bytt urtavla och ring på sin klocka. De allra flesta med blå urtavla jag sett har varit guld/stål kombination.

En dum fråga kanske, det står "trusted seller" på flera av annonserna på chrono24, men kan man lita på själva sidan? Alltså om någon är trusted enligt sidan, innebär det då att de faktiskt genomfört korrekta affärer tidigare? Någon som genomfört affärer via sidan?
 

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Kranskommun
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
PRC200 är en helt okej vardagsklocka. Har både en PRS200 och en PRC200 (dock med läderband) som kanske inte är de fetaste/fläskigaste/stekigaste man kan ha, men ändå trevliga att ha för ombyte.

Vidare så blev det ingen Seamaster Planet Ocean XL till mig själv i julklapp. :( Blir att köpa lägenhet istället.
 

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Ducati
En dum fråga kanske, det står "trusted seller" på flera av annonserna på chrono24, men kan man lita på själva sidan? Alltså om någon är trusted enligt sidan, innebär det då att de faktiskt genomfört korrekta affärer tidigare? Någon som genomfört affärer via sidan?

Jag har aldrig köpt en klocka via Chrono24, men har gått in där för att bilda mig en uppfattning vad olika klockor ligger i pris. I somras var jag i Palermo på Italien och gick in till en officiell återförsäljare av Rolex. De hade ett par vintageklockor till salu. De sa att de annonserades ut på Chrono24 där de når en större publik. Vore jag dig skulle jag kontakta en säljare och försöka kontrollera dem så långt det går om de är seriösa.
 

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Ort
Hemma
Hoj
Många
PRC200 är en helt okej vardagsklocka. Har både en PRS200 och en PRC200 (dock med läderband) som kanske inte är de fetaste/fläskigaste/stekigaste man kan ha, men ändå trevliga att ha för ombyte.

Vidare så blev det ingen Seamaster Planet Ocean XL till mig själv i julklapp. :( Blir att köpa lägenhet istället.

Ah, där ser man! :)

Den känns bra att ha på sig och så? Är den glänsande eller mer matt i färgen? På bilden jag la upp ser den mer matt ut men jag kollade lite på youtube och där glänste det som fasen. Finns kanske både och?
 

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Kranskommun
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Ah, där ser man! :)

Den känns bra att ha på sig och så? Är den glänsande eller mer matt i färgen? På bilden jag la upp ser den mer matt ut men jag kollade lite på youtube och där glänste det som fasen. Finns kanske både och?
Båda känns gedigna och bekväma att bära. PRSen, vilken jag har med länk, är ganska blank och rätt känslig för repor och får lätt en tydlig patina. Dock inget jättemärkvärdigt.

prs200svb0n.jpg


PRCn vet jag inte riktigt hur den ser ut "live" med länk då jag har denna:

T17151632.jpg
 

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Stockholm
Hoj
4e 690n står i garaget, nu SMC
Jag har aldrig köpt en klocka via Chrono24, men har gått in där för att bilda mig en uppfattning vad olika klockor ligger i pris. I somras var jag i Palermo på Italien och gick in till en officiell återförsäljare av Rolex. De hade ett par vintageklockor till salu. De sa att de annonserades ut på Chrono24 där de når en större publik. Vore jag dig skulle jag kontakta en säljare och försöka kontrollera dem så långt det går om de är seriösa.
Jo jag får nog ta och efterforska rejält innan jag köper av en specifik säljare.
 

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Ort
Hemma
Hoj
Många
Båda känns gedigna och bekväma att bära. PRSen, vilken jag har med länk, är ganska blank och rätt känslig för repor och får lätt en tydlig patina. Dock inget jättemärkvärdigt.

prs200svb0n.jpg


PRCn vet jag inte riktigt hur den ser ut "live" med länk då jag har denna:

T17151632.jpg

Var och kollade lite på PRC:n igår. Tyckte formen var lagom och den var rätt snygg. Men! Alldeles för blank för min smak, tyckte det gjorde så att den såg lite billig ut. Synd den inte finns i matt finish! :)
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Jag förstår inte riktigt varför många ser det som ett problem att låna till det man vill ha. Med en sund grundekonomi så innebär att låna till leksaker i princip en extra kostnad för att jag skall få det jag vill ha nu istället för när jag har sparat ihop till den. Då får man väga nöjet av att ha den nu mot kostnaden.

Köp en Porsche 50% kontakt 50% lån. Kostnaden för räntan är en piss i nilen jämfört med underhåll,däck,försäkring och då får man sin leksak nu istället för om 5 år.
 

Magnif Bastard

nästan perfekt
Gick med
19 May 2007
Ort
Vasastan
Hoj
Familjepaus
Jag förstår inte riktigt varför många ser det som ett problem att låna till det man vill ha. Med en sund grundekonomi så innebär att låna till leksaker i princip en extra kostnad för att jag skall få det jag vill ha nu istället för när jag har sparat ihop till den. Då får man väga nöjet av att ha den nu mot kostnaden.

Köp en Porsche 50% kontakt 50% lån. Kostnaden för räntan är en piss i nilen jämfört med underhåll,däck,försäkring och då får man sin leksak nu istället för om 5 år.

Jag tror de flesta tycker det är ok när det gäller bil & boende, åtminstone så länge inte lånekostnaden blir en för stor andel av din nettoinkomst.

Jag tycker däremot inte att det är ok med lån när det gäller förbrukningsvaror som kläder, möbler, resor, KLOCKOR etc... Det betalar man rent eller väntar tills man har råd.

Det finns en anledning till att många sitter i en alltför trång ekonomi idag, och det är att det tamme-faan lånas till all möjlig skit, t.o.m. för att gå på krogen. :dummer Ren idioti om du frågar mig :huvet

Nåja, vi får väl ursäkta OT i klockforumet... :gnissla

Jag har förresten INTE lånat för att köpa min TAG Heuer Grand Carrera. När jag tar på mig den vill jag veta att det är jag och inte banken som äger klockan. :)
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Jag förstår inte riktigt varför många ser det som ett problem att låna till det man vill ha. ....

Jag ser det bara som tragikomiskt när folk köper statussymboler med pengar som dom inte äger.

Leksaker, bostad och div andra nöjen kan jag ha förståelse för men när man med lånade pengar målar upp en fasad av att vara rikare än man är så är man snarast sorglig i mina ögon.
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Jag ser det bara som tragikomiskt när folk köper statussymboler med pengar som dom inte äger.

Leksaker, bostad och div andra nöjen kan jag ha förståelse för men när man med lånade pengar målar upp en fasad av att vara rikare än man är så är man snarast sorglig i mina ögon.

Jag gillar motorcyklar och skulle jag vilja ha en Ducati 1199 men inte har tillräcklig buffert för att betala hela cash så skulle jag inte vänta de 2 åren det tar att lägga undan tillräckligt med pengar för en. Vissa människor är lika besatta av klockor som jag är av motorcyklar.

Tack och lov är mitt enda lån 20% av bostaden.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Jag gillar motorcyklar och skulle jag vilja ha en Ducati 1199 men inte har tillräcklig buffert för att betala hela cash så skulle jag inte vänta de 2 åren det tar att lägga undan tillräckligt med pengar för en. Vissa människor är lika besatta av klockor som jag är av motorcyklar.

Tack och lov är mitt enda lån 20% av bostaden.

Det betyder att du har köpt för få motorcyklar!
Skämmes tamejfan.

Det var en sån här jag köpte på torget, fast då stavades Rolex med två l

http://www.blocket.se/uppsala/Rolex_Platina_Day_Date_President_38111765.htm?ca=2&w=3
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
...Rolex med två l...

Jag köpte en Rolex-kopia för många år sedan och förvånande nog höll den i över 5 år. Måste säga att det är lite komiskt hur man kan bli behandlad av människor bara för att dom tror man har en Rolex på sin arm.

Fram med fler Rolex-kopior till folket! Bättre och billigare dörröppnare finns nog inte.
 

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Ducati
Fram med fler Rolex-kopior till folket! Bättre och billigare dörröppnare finns nog inte.

Tycker de allra flesta förutsätter att tjejerna går runt med falska Louis Vuitton väskor och Rolex Daytonas eller Submariners på armen (inne med herrklockor). När det gäller männens Rolex och Breitling klockor förutsätts samma sak. Med så mycket kopior i omlopp är det ingen vidare dörröppnare att ha en exklusiv klocka idag om det nu var tanken med köpet. Det är var mans och kvinnas egendom, äkta vara eller ej idag. Det krävs lite mer än bara klockan och väskan för att dörrarna ska öppnas på vid gavel.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Tycker de allra flesta förutsätter att tjejerna går runt med falska Louis Vuitton väskor och Rolex Daytonas eller Submariners på armen (inne med herrklockor). När det gäller männens Rolex och Breitling klockor förutsätts samma sak.

Alltså även om jag ser och känner igen dyra märken så imponerar det inte alls på mig, i synnerhet inte om det bärs för att visas upp, oavsett om det är äkta eller fejk.

Jag imponeras inte av att en tjej har en handväska för 8-10 tusen, jag tycker snarare att dom är sinnesslöa som lägger dom pengarn på något som ska uppfylla samma krav som en begagnad systemkasse (rymma lite smågrejor och ha handtag så att den går att bära)

Jag säger inget om att dom köper en väska för EN tusenlapp istället för en för trehundra, till och med två tusen kan väl vara okej, men det finn INGET som gör en LV-väska sextusen spänn bättre än en väska för tvåtusen, visst, dom är bättre sydda och håller bättre än kopiorna som säljs för hundringen, men dom är inte hållbarare och bättre än en tusenkronors väska, folk påstår det för att en LV ser bra ut även efter tio år, ja, för den har inte använts dagligen som en tusenkronors väska.

Kvinnors skor är ännu värre, dom där svindyra pjucken dom ska ha när dom ska på bal/bröllopp är totalsllut efter en kväll inomhus, klackarna är nernötta till spiken, har dom dessutom gått ett par hundra meter utomhus med dom så är skinnet på klacken fransigt och inte ens en halvsulning kan rädda dom tusenlapparna.

Herrklockor köps också företrädesvis av dom som känner ett enormt behov av att tala om för alla att dom har råd.
Intresset för klockor är det inte mycket med, dom googlar lite på vad som anses stekigt och drar upp kreditkortet.

Undantag finns förstås, jag har en bekant som samlar på klockor, han har dussintals berömda (inte nödvändigtvis dyra, men några är riktigt dyra) klockor och använder dom omväxlande, men han har dom alltid dolda under kläderna, endast om han ser någon annan med en anmärkningsvärd klocka brukar han börja prata klockor och verkar då den andra personen insatt så kan han visa upp sin, han ser ingen mening med att prata klockor med någon som börjar med "Ja den här kostade..."

Enda anledningen att jag fick reda på att han samlade på klockor var att han behövde hjälp med en displayställning som han har klockorna i, i övrigt är jag inte värd att prata klockor med.
(och om jag hade tänkt på det, han är en av få som alltid tittar på armen istället för på mobilen när man frågar vad klockan är)

Hans vardagsklocka är en ca 2tusen kronors som ser ut som kriget då han har den även när han skruvar.
 
Nyheter
Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top