Köp av klocka/armbandsur

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Ducati
Jaha.... Man ska inte läsa den här tråden. Hur länge kunde jag hålla mig. En timma? :gnissla

Sprintade ut på stan, det blev en TAG Heuer Grand Carrera till slut. :) Dock ingen Calibre 17 utan en mer normal Calibre 6. Stilren och snygg, det gillar jag, även om Calibre 17 måhända är ÄNNU snyggare - dock med funktioner som jag ändå aldrig kommer att använda, och ett pris därefter. Det fällde avgörandet. Har man måhända blivit klok och eftertänksam på gamla dar? :va


Grattis till en fin klocka.

En kompis till mig köpte re edition 1964 Carrera när de släppte i slutet på 90- talet och Tag Heur började komma tillbaka. Ångrar lite idag att jag inte köpte en själv. De var inte så dyra och har stått sig bra begagnade. Jack Heur edition som de släppte 2005 var också riktigt fin. Här om året tittade jag lite på en Monza och sedan även på Monaco när de släppte Tag Heuer Monaco 40th Anniversary Edition.

En annan fin klocka om man gillar anknytning till motorsport är Tudor Heritage Chrono. Föredrar det strap som ingick i köpet.

Rolex Daytona hypen blev tillslut för stor. Föga oväntat. Det är en gammal "Paul Newman" edition man ska ha eller möjligtvis den som tillverkades fram t om slutet på 90 talet med Zenit urverket (16520). Sedan gick det inflation i Daytona vilket syns på priserna på begagnatmarknaden.
 

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Ort
Öset
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Hittade en seiko som jag diggar rätt hårt... Finns på tradera

http://www.tradera.com/ny-klocka-seiko-snk809k2-snk809-auktion_190204_145770585

MEN, det känns för bra för att vara sant. Jag har inte vidare bra koll på klockpriser, men 450:- för en automat?
Det är inte så att jag tvivlar på modellen i sig, men jag är lite orolig för att det här är en kopia..
Finns det nån här som har bättre koll än mig?
Jag köpte en såndär till min syrra för ett år sedan, och jag tror det var av samma säljare också. På den klockan kunde iaf inte jag hitta något som skrek att det handlade om en uppenbar förfalskning. Inte som den stereotypa billiga Rolexkopian, om det är en piratkopia så är den mycket välgjord. Anledningen till att den är billig är nog för att det är en väldigt enkel klocka. Den är lätt, tunn, har ju ett väldigt billigt armband, är inte särskilt vattentät och så vidare.

Jag har iaf för mig att det är en såndär. De har ju ett par modeller som är väldigt lika varandra. Tidigare i tråden har jag skrivit om den och tror även jag länkade en bild, så där kan man se vilken det var.
 

mr_sundstrom

Firefighter
Gick med
27 Jun 2008
Ort
Aneby
Hoj
SV650S -05
Haha, hoppas din syrra är jävligt maskulin, annars vill ja inte ha klockan längre!

Skämt åsido, så får jag se hur jag gör.. Fick hem min julklapp i fredags, http://luminox.se/watches/3051.BO.htm och är rätt imponerad över vilket jäkla ljus tritiumtuberna ger ifrån sig... Kommer nog bära den ett bra tag innan jag tröttnar och vill ha nått nytt!
 

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Ort
Borlänge
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
Köpte en Rotary Modena klocka 2006 som jag alltid bär. Tror inte rotary är så vanligt eller? Gillar den i alla fall men det fanns visst en hel del fina klockor i denna tråd.
1fc1c1c2db5852e08ffc380475e26336fd39c304223658248ff667f5abaf1a43.gif
 

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Ort
Stockholm
Hoj
CBR1000RA
Haha, hoppas din syrra är jävligt maskulin, annars vill ja inte ha klockan längre!

Skämt åsido, så får jag se hur jag gör.. Fick hem min julklapp i fredags, http://luminox.se/watches/3051.BO.htm och är rätt imponerad över vilket jäkla ljus tritiumtuberna ger ifrån sig... Kommer nog bära den ett bra tag innan jag tröttnar och vill ha nått nytt!

Den där var rätt fräck. :tummenupp
 

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Ducati
Jo jag vet, men drömma kan man alltid... :)

I mitten till slutet på 90- talet kostade en nya stål Daytona strax över 50 000 kr om jag inte minns fel och såldes för ca 15 000- 20 000 mer begagnade på grund av att efterfrågan var större än tillgången. Jag tror inte en Paul Newman gick för mer än ca 100 000 kr på den tiden. Lite synd att man inte var mer intresserad och insatt på den tiden.
 

Lindquist

TeamLindquist.se
Gick med
20 Mar 2009
Ort
Big City
Hoj
690 SMC-R
Om nån är intresserad av att köpa klocka med rabatt så kan ni skicka ett pm. Svensk klocka med kvitto och garanti.
Ca 30% rabatt!
Valfri märkes klocka. Utom Rolex
 

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Stockholm
Hoj
4e 690n står i garaget, nu SMC
Någon som vet om det har tillverkats en submariner med blå urtavla och stållänk? är inte supersugen på att hosta upp för en i vitt guld...
 

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Ducati
Någon som vet om det har tillverkats en submariner med blå urtavla och stållänk? är inte supersugen på att hosta upp för en i vitt guld...

Kolla på chrono24 och specificera stål och blå urtavla så dyker det upp två stycken, men jag tror att det är frågan om specialbeställning eller att ägarna bytt urtavla och ring på sin klocka. De allra flesta med blå urtavla jag sett har varit guld/stål kombination.
 

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Stockholm
Hoj
4e 690n står i garaget, nu SMC
Kolla på chrono24 och specificera stål och blå urtavla så dyker det upp två stycken, men jag tror att det är frågan om specialbeställning eller att ägarna bytt urtavla och ring på sin klocka. De allra flesta med blå urtavla jag sett har varit guld/stål kombination.

Tackar, den sidan kände jag inte till faktiskt. Som du säger så verkar det vara custom som dyker upp med de kriterierna.
 

ReoReo

Proud member of Lucius fan club!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bangkok
Hoj
Kawasaki minimotard i Bangkok.
Håller med Harmon Rabb. Daytonan blev hypad. "Dyrast vinner" samt trenden "size +42" gjorde att den fick siitt uppsving.
I

MEN, vem orkar med Tudor? Vad erbjuder Tudor som inte en solid Omega gör?
 
Last edited:

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Ducati
MEN, vem orkar med Tudor? Vad erbjuder Tudor som inte en solid Omega gör?

Du ställer fel fråga. En klocka är en personlig sak. Vissa vill ha lite "Bond" image och köper en Seamaster från Omega. Andra kanske vill ha "motorsport" imagen för dem släppte Tudor sin Heritage Chrono. Vad båda märkena egentligen gjorde var ett försök att starta upp intresset för märkena. Innan filmerna kom ut med Pierce Brosnan som Bond bärandes på en Seamaster var Omega inte särskilt inne. Tudor har också varit ute under ett par år.
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Låna till en klocka? Det kallas väl lyxkonsumtion.

Nu var iofs citatet svar på nåt om lån på hojen men skillanden är väl bara som om man plockar pengar ur höger eller vänster ficka.
Så länge man har lån på bostad, bil, ifån på avbetalning eller någon annan form av skuld är klockköpet lånade fjädrar.
 

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Ducati
Nu var iofs citatet svar på nåt om lån på hojen men skillanden är väl bara som om man plockar pengar ur höger eller vänster ficka.
Så länge man har lån på bostad, bil, ifån på avbetalning eller någon annan form av skuld är klockköpet lånade fjädrar.

Ska man se det på det viset så lever nog majoriteten av svenska folket på lånade fjädrar.
 
Nyheter
”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Top