Köp av bur och delar till cbr f2

Respray

Ny medlem
Gick med
11 Jan 2013
Ort
Sverige
Hoj
1990 suzuki gsx 600
Tjena!

Har köp mig en cbr f2 och letar nu krashbur och andra delar som jag kan behöva för att ge stuntåkning ett försök.

Har hört att sickinnivations, racing 905 mm ska va bra men dom är dyra och måste beställas från usa, visserligen brukar man få det man betalar för men har också hittat den här sidan med delar så jag undrar om nån vet något om dom och om dom är något att ha.

http://www.forstunt.home.pl/en/honda-cbr-600-f2-f3/58-klatka-na-silnik-honda-cbr-600-f2-f3.html

Kommer jag behöva större bakdrev och vilken storlek i så fall??
 

axelsson_vpg

Guest
Prova bygg egen bur lr köp beggad om du känner att de är dyrt. Jag kör med 56t bakdrev i min cbr just nu. (skulle behöva ett 60t också)
 

Respray

Ny medlem
Gick med
11 Jan 2013
Ort
Sverige
Hoj
1990 suzuki gsx 600
Prova bygg egen bur lr köp beggad om du känner att de är dyrt. Jag kör med 56t bakdrev i min cbr just nu. (skulle behöva ett 60t också)

Jo köpa beggad vore helt perfekt men svårt att hitta nån och just till en f2..

Om jag köper den från forstunt, vad finns det för risker med att kanske krasha med en sämre bur mot en bra? Kan ramen/fästen bli sne/spricka?


En sista fråga, ja vill kunna få däcksläpp lätt för att öva "drifting", vet att det säkert kommer ta ett bra tag att lära sig men vad behöver jag för det? Hårda däck och stort drev?
 

axelsson_vpg

Guest
Hello!

Hmm tror inte de skilljer sig så mkt mellan olika stålburar. Spricker den/går av av någon riktigt hård smäll finns det ju alltid svetsar :)

Ang. däcksläpp: Låsa bakhjulet och svänga och släppa upp och ge bra med gas. Tydligen ska däckmärket "makadam" vara ett bra driftdäck till mc. Har dock aldrig provat och kör lika bra med vilket som helst... :va
 

Respray

Ny medlem
Gick med
11 Jan 2013
Ort
Sverige
Hoj
1990 suzuki gsx 600
Hello!

Hmm tror inte de skilljer sig så mkt mellan olika stålburar. Spricker den/går av av någon riktigt hård smäll finns det ju alltid svetsar :)

Ang. däcksläpp: Låsa bakhjulet och svänga och släppa upp och ge bra med gas. Tydligen ska däckmärket "makadam" vara ett bra driftdäck till mc. Har dock aldrig provat och kör lika bra med vilket som helst... :va

Okej tack för tipset! Men gör ett störrebakdrev det mycket lättare att få hjullet att släppa?
 

Larse

Ny medlem
Gick med
3 Apr 2009
Ort
Hofors
Hoj
Gsxr 600 K7 stunt
Jo köpa beggad vore helt perfekt men svårt att hitta nån och just till en f2..

Om jag köper den från forstunt, vad finns det för risker med att kanske krasha med en sämre bur mot en bra? Kan ramen/fästen bli sne/spricka?


En sista fråga, ja vill kunna få däcksläpp lätt för att öva "drifting", vet att det säkert kommer ta ett bra tag att lära sig men vad behöver jag för det? Hårda däck och stort drev?
Inte för att låta negativ men det är sjuktsjukt svårt att hitta en beggad bur till f2/f3 här i sverige..

Klotar du rejält med en sämre bur så bör buren bli krökt eller spricka i någon svetsning före du skadar hojens ram :)

Det enda du egentligen behöver är träningstid, det är lättare att lära sig drifta i blött (för min del iaf, regnade mycket i höstas så hade inte mycket till val heller.. :rolleyes).
Gör som axelsson beskrev, stuntbums har en bra video där dom lär ut stegen med
 

Respray

Ny medlem
Gick med
11 Jan 2013
Ort
Sverige
Hoj
1990 suzuki gsx 600
Nej att hitta en beggad bur blir svårt så får nog köpa den från forstunt. Hade tänkt dra till parkeringshuset i centrum och öva, lite slätare än asfalt. Ja tänkte mest försöka lära mig drifta så om ja lägger ner hojen så blir det inte en jättesmäll mot vad det kan bli om hojen står på bakan och faller åt sidan.
 
Nyheter
Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Course 3-i-1 Paketpris – Förarens val

I den spännande världen av ...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Distinguished Gentlemans Ride 2024 körs 19 maj

Söndag 19 maj är det dags f...

Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Top