Jag tycker den är skitfin och bra på alla sätt trots att jag bara provat den i ca 15 minuter. Den är så bra att den nästan är klinisk. Men ska jag klaga på nånting så känns den väl så "toppig" i motorn jämfört med t.ex. nya ZX10:an som jag provade samtidigt som BMW:n. Den hade betydligt bättre drag i motorn i mellanregistret tyckte jag. Upplevde också att den hade lite sämre känsla i gasreglaget (mer på/av känsla) än Kawan. Traction controllen och allt det där är svårt att kvantifiera vid gatkörning men visst fasen fungerar dom bra. ABS:en likaså.
Sittställningen var också bra men Kawan var skönare. (187cm lång, 100kg+ fet)
Sen har det väl funnits lite rapporter om motorproblem. Hög effekt och höga varvtal innebär ökat slitage på motorn och det medför givetvis risker, speciellt om man tänkt behålla hojen mer än en säsong.
Tål att nämnas att ingen av dessa hojar kommer till sin rätt på gatan när det gäller att göra en "korrekt" bedömning. Jag hade inte köpt nån 1000cc sporthoj för att ha som gatmaskin. Då hade jag satsat på en lämplig nakenhoj / halvkåpehoj eller en sport-tourer.
Som folk brukar säga i den här typen av trådar:
provkör och avgör själv!
Det finns så mycket mer än bara sittställning och effekt som spelar in. Hojen ska kännas rätt för dig. Vad jag eller någon annan tycker är våra intryck. Du måste bilda dig en egen uppfattning också.