Kökörning, I love it !

Napoleon

Vill ha en riktig sporthoj
Gick med
11 Jul 2003
Ort
I en 2'a
Hoj
ZZ-R
Jag näst intill söker köer när ja' kör hoj, vissa bilister tål inte att man glider fram utan blir sketsura :D

Igår, på en 2-filig väg kom jag åkandes mellan bilarna, kön kröp i 10 km/h, varpå jag ser en Van lite längre fram. Denna glider mot mitten & slickar vänster kant (ligger i högerfilen). Till väster om Van'en åkte en lastbil. Lägger mig bakom Vanen eftersom han verkar 'elak'. :1pajas

En Custom åkare försöker åka emellan men lyckas väll sådär, med tanke på att Van'en vägrar släppa fram honom. Jag kör om till höger om idioten eftersom det finns gott om plats där, vilket även Customåkaren gör till slut. :mad:

Van-nissen va' ju helt körd, trodde han skulle stoppa oss, tji fick han :rock

/n
 
Last edited:

Wimanski

Råttárd for life!
Gick med
7 Jun 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Råttárd
Råkar ut för det hela tiden när jag köar ifrån jobbet.

Men som du skrev så är det en underbar känsla att kunna knäppa de på fingarna och bara köra om på andra sidan.
 

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna, Stockholm
Hoj
MTS1200s
Ändå tycker jag mig märka att de flesta faktiskt flyttar på sig när man kommer. Kör åt sidan och säpper fram en i kön. Det är mer sällan att de försöker stänga in en...

Även fast det händer.
Stog bredvid en taxi häromdagen i kö (2 lastbilar framför.. för smalt att köra mellan)
han drog ner rutan och skrek att man inte fick köra mellan bilarna.
Jag lutade mig ner och skrek "Vaaaa???"
Taxin "Du får inte köra mellan bilarna!!!"
Jag "Jag hör inte vad du säger.. jag har öronpluggar i!"
Taxin "jo jag sa att du FÅR INTE KÖRA MELLAN BILARNA!"
Jag "Tack ändå, men det finns gott om plats"
Sen körde jag imellan lastbilarna (som flyttat lite på sig under tiden).
 

Mattiaz

Värmlandspöjk
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bergen, Norge
Hoj
2017 KTM Super Adventure S
amullo skrev:
Ändå tycker jag mig märka att de flesta faktiskt flyttar på sig när man kommer. Kör åt sidan och säpper fram en i kön. Det är mer sällan att de försöker stänga in en...

Även fast det händer.
Stog bredvid en taxi häromdagen i kö (2 lastbilar framför.. för smalt att köra mellan)
han drog ner rutan och skrek att man inte fick köra mellan bilarna.
Jag lutade mig ner och skrek "Vaaaa???"
Taxin "Du får inte köra mellan bilarna!!!"
Jag "Jag hör inte vad du säger.. jag har öronpluggar i!"
Taxin "jo jag sa att du FÅR INTE KÖRA MELLAN BILARNA!"
Jag "Tack ändå, men det finns gott om plats"
Sen körde jag imellan lastbilarna (som flyttat lite på sig under tiden).

Haha, va gött! :rock
 

Napoleon

Vill ha en riktig sporthoj
Gick med
11 Jul 2003
Ort
I en 2'a
Hoj
ZZ-R
Jag måste hålla med amullo, dom flesta e faktiskt shyssta, men det är dom onda man kommer ihåg, och älskar att retas med :crash

Känslan att sicksacka i trafiken är nästa lika härlig, hojjen tar ju faktiskt inte så mycket plats :D men vissa bilister tycker nog man kör som idiot :skrämd eftersom dom själva inte har så god koll på läget.

/n
 

medium976

Violently happy
Gick med
16 Jul 2003
Ort
Linköping
Hoj
CR500, Fzr1000
Jag fastnade i köer och den vanlige eftermiddags rusningen ur staden idag. Och som några av ovanstående här så försökte även jag att lite försiktigt glida mellan köerna på en 2-filig väg. Det gick i knapp krypfart 2-3 km/h eftersom det var lite trångt.. Helt plötsligt tappar jag balansen och vinglar lite till höger. Det var lugnt efter som det gick så sakta satte jag bara ner foten och vände mig om och ser till min stora förvåning att det var en gubbe som tagit tag i mitt högra bakre handtag på hojen och försökte välta mig.. han hade tappat greppet med rullade framåt och sträckte sig ut för att få tag igen.. Jag blev så förvånad så jag skrattade till och då skrek han åt mig nästa i falsett att "jag minsan inte skulle komma här och tränga mig!"
Nu började min förvåning övergå till att jag blev riktigt förbannad så jag varvade upp hojen snabbt med en liten snärt på gasen läs. runt 8000 varv ur ett devil highpipe helsystem.. snacka om att det måste ringa i öronen på den gubben ett bra tag.

sen fortsatte jag framåt i kön och när jag kom fram till bilen framför så satt där ett par i 30års åldern och gav tummen upp :tummenupp

Jag slutar aldrig att förvånas över vad vissa människor får för sig att göra i trafiken... :eek:
 

flöjt

Ny medlem
Gick med
13 Jul 2003
Ort
Gävle
Hoj
GSR 750 -12
medium976 skrev:

Nu började min förvåning övergå till att jag blev riktigt förbannad så jag varvade upp hojen snabbt med en liten snärt på gasen läs. runt 8000 varv ur ett devil highpipe helsystem.. snacka om att det måste ringa i öronen på den gubben ett bra tag.


:rock :rock :rock :rock
 

Napoleon

Vill ha en riktig sporthoj
Gick med
11 Jul 2003
Ort
I en 2'a
Hoj
ZZ-R
Det var lugnt efter som det gick så sakta satte jag bara ner foten och vände mig om och ser till min stora förvåning att det var en gubbe som tagit tag i mitt högra bakre handtag på hojen och försökte välta mig.. han hade tappat greppet med rullade framåt och sträckte sig ut för att få tag igen..

Fy f*#n va' sur jag blivit, vilken jäv*a idiot :kocko jag hade nog visserligen oxo varvat upp hojjen :skrämd :finger

/n
 

Vapor

Hojgalen
Gick med
23 Jun 2003
Ort
Kristianstad
Hoj
R1 -06, KTM525sx-03, Yamaha XS400se -82
medium976 skrev:
Helt plötsligt tappar jag balansen och vinglar lite till höger. Det var lugnt efter som det gick så sakta satte jag bara ner foten och vände mig om och ser till min stora förvåning att det var en gubbe som tagit tag i mitt högra bakre handtag på hojen och försökte välta mig..
// så jag varvade upp hojen snabbt med en liten snärt på gasen läs. runt 8000 varv ur ett devil highpipe helsystem.. snacka om att det måste ringa i öronen på den gubben ett bra tag.


Vad fan håller vissa människor på med. Eftersom gubben hade rutan vervevad så hade jag lagt en burn precis vid hans bil så det luktat gott ett tag. Inte det lättaste att få bort den lukten.

Har man mc så kan man köra förbi i kö. Blir gubben så avundsjuk kan han väl oxå skaffa mc... svårare än så är det inte. Man får ha lite hjärna också! :fatta!
 

Lime

Hackkyckling
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Aprilia Tuono Factory "Olivia"
Stod och pratade med en MC-polis om detta i våras och han konstaterade bara att om du kör om en bil till vänster och håller dig i samma fil och inte kör så att du kan upplevas som farlig för mötande bilar (tränger) eller för bilar i fil till vänster om dig med samma körriktning så är det en korrekt omkörning.

Om bilarna står stilla är det "passerande av hinder" och då får man köra om på vilken sida som helst.
 

Robban W

Ny medlem
Gick med
26 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
cbr600, gsx750r, xrv750
medium976 skrev:
Jag slutar aldrig att förvånas över vad vissa människor får för sig att göra i trafiken... :eek:

Har märkt att ambulans förare kan var riktigt jävliga vid ett flertal tillfällen. Konstigt dom om några borde ju försöka undvika olyckor.

Skulle köra mellan filerna på huddingevägen vid slakthusrondellen å det är ju ganska tajt där. Då kommer en ambulans j****el å verkligen tok tränger mig.
Då lessna jag å drog över kantsten å ut över en gräsmatta så jag kunde fortsätta min hemresa efter cykelvägen....Tur att man kör en @ :D ambulanspersonalen var lagomt roade när jag tittade ner i bilen innan jag drog vidare ut i naturen :slicka
 

955i

[Reklamplats uthyres]
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
En röd
Dom flesta är dock hyggliga och många flyttar på sig.

Dock har jag en en polare som blev torpederad av en bildörr som av någon mystisk anledning öppnades precis när han var i höjd med bilen... på Huddingevägen där ingen normalperson går av, sen smet dom... beware!
 

M@ZE

Jorå så att e ....
Gick med
19 Aug 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Inte direkt en sporthojj dårå :)
Jag kör genom stan varje dag i köerna och det är fan lika kul och glädjande varje gång hehe. Nu råkar ju jag äga en Kawa 1500 Mean Streak med en Pro Pipe som låter nått grönjävligt högt så det är ytterst få som inte flyttar på sig faktiskt. Låter som ett jävla jumbojet i tunnlarna. Ibland är det faktiskt skönt med en Custom även om ni inte håller med :)

Förmestadels så är det oftast lastgammla gubbkukar och äldre tanter som inte hänger med i backspeglarna och ser vad som kommer bakom dom. Men sen finns det folk som bara vill jävlas som ni säger också tyvärr.

Kör väl inte direkt snällt med gasen på min hojj typ hehe :)

Fan många sköna inlägg att skratta åt här asså, några tips skall jag ta med mig här faktiskt. Öronpropp tricket rocka :) Även tokgasa när dom har öppet fönster äger hehe.
 
Last edited:

Zana

gotta love it
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
ktm 660 2003 - 4 life
Ibland sticker dom upp fingret när man närmar sig, då brukar jag lägga ett varvtalsstopp i höjd med deras nervevade ruta.. =)

Har man tur knallar åskan ut ur min urblåsta "ljuddämpare" då kan man med lite tur skrämma skiten ur dom blåsta idioterna... :) :)

Eeeeeevil! hehe



/Zana
 

EBS

The one and only
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Crime Village
Hoj
S1000RR -12, GSXR 1000 -07, RMX 250 -94
medium976 skrev:
Jag fastnade i köer och den vanlige eftermiddags rusningen ur staden idag. Och som några av ovanstående här så försökte även jag att lite försiktigt glida mellan köerna på en 2-filig väg. Det gick i knapp krypfart 2-3 km/h eftersom det var lite trångt.. Helt plötsligt tappar jag balansen och vinglar lite till höger. Det var lugnt efter som det gick så sakta satte jag bara ner foten och vände mig om och ser till min stora förvåning att det var en gubbe som tagit tag i mitt högra bakre handtag på hojen och försökte välta mig.. han hade tappat greppet med rullade framåt och sträckte sig ut för att få tag igen.. Jag blev så förvånad så jag skrattade till och då skrek han åt mig nästa i falsett att "jag minsan inte skulle komma här och tränga mig!"
Nu började min förvåning övergå till att jag blev riktigt förbannad så jag varvade upp hojen snabbt med en liten snärt på gasen läs. runt 8000 varv ur ett devil highpipe helsystem.. snacka om att det måste ringa i öronen på den gubben ett bra tag.

sen fortsatte jag framåt i kön och när jag kom fram till bilen framför så satt där ett par i 30års åldern och gav tummen upp :tummenupp

Jag slutar aldrig att förvånas över vad vissa människor får för sig att göra i trafiken... :eek:

Sådant beteende brukar sluta med att bilföraren får böta ett stycke backspegel eller blinkers. :mad:
 
Nyheter
Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top