Kåpor, lampor, andra diverse detaljer [Honda NSR 125 -92]

Alanthor

Ny medlem
Gick med
12 May 2010
Ort
nynäs
Hoj
KÖPES
en äldre helsvart hoj i org färg kommer va svårt o sälja kan ja lova, behåll dekalerna och gör inget du nte kan fixa själv :tummenupp

du verkar nte ha alls mycket erfarenhet och då ska du inte ge dig på saker såsom lackering osv, men du hade ju ett tidigare inlägg med att ta bort pluggen på org röret, går alltid att strypa igen,

även ostrypt är en hoj lättsåld :)

Okej, funderar dock på ta bort alla dekaler med olika färger så den blir svart :)
 

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Ort
I skogen utanför Uppsala
Hoj
Skitliv
Ja strypningen är gentligen en småsak att ordna igen om det behövs.

Är den CDI strypt vilket de ju bör vaar så tror jag knappast nån nånsin kommer märka skillnaden om du stryper den i kröken igen.

Egentligen är ju CDI stryypningen bara en accelerationsdämpning som inte sänker effekten nåt mer än mellan vissa varvtal, toppeffekten blir oförändrad.

Personligen tycker jag det är en rent löjlig åtgärd av Honda att använda sig av, detta är ju inte precis hojar som sliter av en armarna av sin enorma kraft.

Det hade gott räckt med enbart strypbricka i kröken.
 

petolvan

Kejsare, Kung OCH Michael Jackson
Gick med
21 Jan 2010
Ort
Värmdö
Hoj
Bensindriven
Ja strypningen är gentligen en småsak att ordna igen om det behövs.

Är den CDI strypt vilket de ju bör vaar så tror jag knappast nån nånsin kommer märka skillnaden om du stryper den i kröken igen.

Egentligen är ju CDI stryypningen bara en accelerationsdämpning som inte sänker effekten nåt mer än mellan vissa varvtal, toppeffekten blir oförändrad.

Personligen tycker jag det är en rent löjlig åtgärd av Honda att använda sig av, detta är ju inte precis hojar som sliter av en armarna av sin enorma kraft.

Det hade gott räckt med enbart strypbricka i kröken.

Vad menar du med accelerationsdämpning? :va Allt CDIn styr är när den skall tända och den kan antingen ändra när den tänder och om hur mycket förtändning det skall finnas. På NSRer så gör CDIstrypningen så att förtändningen stängs av vid 10500 vilket stör toppeffekten markant.
 

aikadam

Ny medlem
Gick med
27 Jun 2008
Ort
stockholm
Hoj
honda nsr -98
Ett effektrör ger ett enligt mig mycket fränare sound, ger lite acceleration också. Har ett effektrör från gianelli liggande som du kan få köpa ;) Skicka PM vid intresse!
 
Nyheter
Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top