Kåpor efter vurpa?

coti86

Ny medlem
Gick med
10 Jan 2012
Ort
Upplands väsby
Hoj
Suzuki GSX-R 1000 k3
Hej alla på sporthoj!
Jag la min cykel (gsx-r k3) ner för några dagar sen och det vart fina skrapmärken på höger sida. Nu undrar jag om det möjligtvis är värt att köpa nya orginalkåpor eller ska man satsa mer på kinakåpor och hoppas på det bästa? Jag har tittat en hel del på kinakåpor och jag hittar inte riktigt min färgkombination. Så då undrar jag om det finns någon som vet att det är värt att byta färg på hojen och därmed byta tank och kåpor eller ska man köpa orginal? Jag kan även tilläga att det får kosta lite mer om jag slipper mecka så mkt! Men jag hittar inge sidor som säljer orginal och därav har jag ingen aning om priset. :/

Tack på förhand :)
 

StiFf

Ny medlem
Gick med
16 Jun 2005
Ort
Västerås
Hoj
Suzuki Gsxr 750 k2
När jag åkte i backen med min så såg jag det som en ursäkt att köpa en begagnad sidokåpa och lacka om det själv, sen skaffa egna dekaler för att få en lite unikare hoj, men kanske inget för dig ifall du säger att du hellre betalar mer än arbetar själv :)
 

coti86

Ny medlem
Gick med
10 Jan 2012
Ort
Upplands väsby
Hoj
Suzuki GSX-R 1000 k3
Tackar så mkt svaren!
Men såg idag att mitt ena fäste i ramen för fotpinnen har gått av. Vet inte om man på något sätt kan rädda det här eller om det räknas som en skada som man inte får reparera. Med tanke på att det är ramen som påverkats men en ytterst liten del. :tungan
 

coti86

Ny medlem
Gick med
10 Jan 2012
Ort
Upplands väsby
Hoj
Suzuki GSX-R 1000 k3
Har faktiskt inte tänkt i dom banorna.. skulle man kunna göra :)
Får fråga om hur man gör för att åtgärda fästet för fotpinnen. :)
 

Culpa

Ny medlem
Gick med
24 Jun 2011
Ort
SsS
Hoj
XT600-89 GG300ec-07 Crf450-11
Tackar så mkt svaren!
Men såg idag att mitt ena fäste i ramen för fotpinnen har gått av. Vet inte om man på något sätt kan rädda det här eller om det räknas som en skada som man inte får reparera. Med tanke på att det är ramen som påverkats men en ytterst liten del. :tungan
Ingen ovanlig skada o går alldeles utmärkt o svetsa. Se till att personen som svetsar kan svetsa o har koll på matrialet bara;)
 
Nyheter
KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Top