jordens mest underliga kopplingsproblem!

Olle

....................
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Södertälje/Åkersberga
Hoj
Nissan Cherry Turbo -85
hojen dör så fort jag släpper kopplingen minsta lilla! så fort lamellerna vidrör varandra så är det som att stänga av tändningen...

oftast kan man komma iväg genom att varva upp till 7-8000 varv och sedan släppa kopplingen, men det är ju inte så kul att behöva varva så jävligt hela tiden...

detta händer bara 1 gång per "tur". om jag tex ska tanka så händer det inte i vanliga korsningar men när man har stått stilla i nån minut vid macken så blir det så igen... helt sjukt!!

tacksam för svar!!
/Olle
 

ulf_lundin

Ge f-n i att ändra här !
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
R 1200 GS, XR600
Tror att den får för lite soppa på tomgång. Varför bara ibland vet jag inte. Kanske flottörhuset inte fylls som det ska när den står stilla. Kolla flottörnivån o feta upp blandningen på tomgång lite; blandnings/luftskruven.
Om det nu inte är tändningen som lägger av pga trasslande strömbrytare vid kopplingshandtaget (om du har nån sån).
/u
 
Last edited:

Olle

....................
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Södertälje/Åkersberga
Hoj
Nissan Cherry Turbo -85
ulf_lundin skrev:
Tror att den får för lite soppa på tomgång. Varför bara ibland vet jag inte. Kanske flottörhuset inte fylls som det ska när den står stilla. Kolla flottörnivån o feta upp blandningen på tomgång lite; blandnings/luftskruven.
Om det nu inte är tändningen som lägger av pga trasslande strömbrytare vid kopplingshandtaget (om du har nån sån).
/u

ok, tack!

jag va inne på något spår att den inte fick bensin som den ska... igensatt bränslefilter?
 

ulf_lundin

Ge f-n i att ändra här !
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
R 1200 GS, XR600
Filtret ? Njae, då borde den trassla hela tiden o framförallt på mycket gas när den behöver mycket soppa. Tror som jag sa mer på nåt tomgångsproblem el att flottören fastnar ibland el dyl.
/u
 

Olle

....................
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Södertälje/Åkersberga
Hoj
Nissan Cherry Turbo -85
ulf_lundin skrev:
Filtret ? Njae, då borde den trassla hela tiden o framförallt på mycket gas när den behöver mycket soppa. Tror som jag sa mer på nåt tomgångsproblem el att flottören fastnar ibland el dyl.
/u

ok, jag är ingen höjdare på sånt här så det är skönt att ni finns, ni som kan lite...

ska kolla upp det!

tack!
/Olle
 
Nyheter
Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Top