Jaha, så har det hänt igen.....

Aero

PBR
Gick med
23 May 2003
Ort
Pennybridge
Hoj
Stor, go & tysk
Fick samtal av en kompis ikväll, som undra om jag hade läst om olyckan i helgen? Eftersom jag inte varit hemma, så hade jag varken läst eller hört något.

Då berättade han om sina polare som varit ute och åkt i trakterna runt Hallsberg. Som så ofta när det gäller sporthojar, så hade olyckan skett utan "någon annans inblandning". Han körde väl helt enkelt för fort, svängde inte när vägen svängde, mejade ned ett viltstängsel, och landade ute i skogen. När dom andra kom fram till honom var han medvetslös och hade svag puls. Ambulansgänget kom fram fort, men hans liv gick inte att rädda.

Nu kan man ju lätt dra slutsatsen att det var nån pojkspoling, på en r-hoj som han inte behärska? Så var faktiskt inte fallet, killen var drygt 60 och hade rätt stor hoj-erfarenhet såvitt jag förstår. Hojen var iofs en sprillans Busa, men detta hade lika gärna kunnat hänt med en Wild Star eller Hornet.

Att vi skall slippa läsa om fler sådana här händelser i år, är naturligtvis en utopi. Men av respekt för den som har gått bort, och hans familj, så kan vi väl i alla fall ha detta i minnet resten av säsongen? Nånting måste vi lära oss, för det är så himla lätt hänt att såna här tragiska saker sker. Framför allt i dom farter som vi ofta far fram i. Själv så kommer jag säkert att fortsätta köra alldeles för fort, men jag kommer tänka efter om VAR, NÄR och HUR jag gör det. Snälla, gör det ni också. Jag vill inte få fler såna här samtal om någon som jag känner, eller som står mig nära.

/Sigge
 

NoicE

.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gödeborg
Hoj
Hornet
...

Jag ryser i hela kroppen.
I alla fall jag kommer välja ett annat tempo i fortsättningen, jag har lärde mig en läxa 2003.


R.I.P
 

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Örebro.
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Tragiskt. Så jäkla tragiskt :( :( :(

Var det en vän även till dig Sigge? Beklagar dubbelt isf :(
 

Tengil

PENNYBRIDGERIDERS
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Örebro
Hoj
TL1000s -97
Tragiskt. :(

Jag föreslår att vi fortsätter köra med våra alltför dyrköpta regler.
Inga fler kracher i år!
 

Aero

PBR
Gick med
23 May 2003
Ort
Pennybridge
Hoj
Stor, go & tysk
Nej , jag kände honom inte. Men min polare Tommy, kände honom sen länge, och var naturligtvis jä#§igt låg. Ett förtydligande kanske krävs; det var INTE Nisse P. Jag förstår att en del av oss har åkt med, eller känner Nisse, men han var det alltså inte. Nisse var inne på jobbet igår, i allra högsta grad levande!
@ Blom: det är inte så mycket att säga, bara att göra egentligen. Vi kommer väl alltid att köra för fort, men vi kan väl göra det "Schnygggt"? Som när du skall lära mig att köra på slangen, så behöver vi ju inte göra det inne stan kanske? Eller i rusningstrafiken mellan Marieberg o stan? Bara en tanke... :)
 

blom

I DO IT BECAUSE I LOVE IT
Gick med
6 Mar 2003
Ort
nu med 4st tjejer
Hoj
HOT AND BLUE
:( ja va ska jag säga..

motorvägs segla är trevligt men det brukar bli ganska höga farter då...
ja vi har varit med om allt för tragiska saker faktiskt :(
 
Nyheter
Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top