Jag röstar rött nästa val

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Dålig stämning det var här då, är det här vetet håller till?
Agnarna är i grannkanalen ->

Jävla öm tå det här tydligen, folk grinar ihjäl sig för att man startar insamling. Löjligt. :lol

Tror jag inte ett skit på, det är ju här och nu de sänker pensionen och så vitt jag vet så sitter det en borglig regering.
Men som sagt vilket parti vill betala ut pensioner som gamlingarna kan leva gott på.

Vissa saker kan man träta om, vissa andra inte. Att nuvarande pensionssystem är detsamma som tidigare och att det är konsekvensen av en blocköverskridande överenskommelse hör inte till den första kategorin. Man kan ifrågasätta om systemet är bra däremot.

:hej
 
Last edited:

Ankan

Perfektare.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
R6 -05
Dålig stämning det var här då, är det här vetet håller till?
Agnarna är i grannkanalen ->

Jävla öm tå det här tydligen, folk grinar ihjäl sig för att man startar insamling. Löjligt. :lol

Det är faktiskt ganska anmärkningsvärt att en god gärning inte bara kan få vara god i lugn och ro.:va
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Det värsta är ju ändå "Det här köpte jag idag"-tråden. Hade det inte varit för att Fredda-Gädda var trådstartare hade jag applåderat TS avslutade konto :(

Vet du, den har jag aldrig klickat på sedan den kom till i princip.
Är det folk som lägger upp sina skrytgrejer där? Troodde det var ännu en sådan där tidsfördriv-evighets-tråd där folk lägger upp foto på sina tortillabröd eller tändstift typ. Om den innehåller skryt kanske man skulle tillgodogöra sig lite av informationen i den. Skämskudde nödvändig?

FreddaGädda var på tv förra helgen, långfilm!
 

Ankan

Perfektare.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
R6 -05
Det kommer du inte att göra heller.

Och även om så vore så är det skäl nog för dig att inte bidra?

Jag sätter in slantarna så fort Markus har klämt ur sig ett konto för ändamålet. Jag räknar med att han redovisar min betalning här så småningom.:)
 

tommi

Guest
Min mamma hade 6000 i pension innan hon dog nyligen, och hur fan kan nån livs levande människa tycka det är okey att sänka pensionerna.

Är en forbollsspelare värd 170 miljoner

djävla marknadskrafter :mad::mad:

Röstar rött som fan.

Så du tycker inte att det är 40 talisternas fel att dom inte såg till att det finns tillräckligt med pengar i systemet medan dina kära rödingar styrde så nu ska alla vi andra betala dubbelt så mycket åt dom och ÄNDÅ kommer vi inte säkert ha egna pengar när tiden kommer???


skyll på moderater och lev med skygglappar på bara :rolleyes:
 

tommi

Guest
Kort sagt är att alla lever på marginalen eller där under :fakta

Fattiga får det ännu fattigare

Arbetslösa har inga jobb att söka

Unga kommer således inte ut till arbetslivet

Sjukas ersättning är ett skämt

Borgarna pissar ogenerat på pensionärerna

Till råga på eländet ska hybris Björklund strö pengar på försvaret igen ..

etc etc etc ...

Så med det menar du att alla i sverige är anställda av moderaterna eftersom det är deras fel att det inte finns några jobb??:D

En fråga bara har du körkort? för med skygglappar för ögonen är du ingen lämplig förare!

Glömde det!

Cancersjuka mår bara bra av att jobba :tummenupp

Rent allmänt är det ju bättre att göra nåt istället för att vara hemma och tycka synd om sig själv det gagnar ingen och givetvis finns det cancersjuka som ÄR för sjuka men om folk känner att dom gör nytta känner dom sig oftast bättre.
 
Last edited:

WEST

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Apr 2006
Ort
Katrineholm
Hoj
Honda Gold Wing 1500/6 89
skyll på moderater och lev med skygglappar på bara :rolleyes:

nej jag skyller inte på nån igentligen, men nog fan kan vi som jobbar och har inkomst betala några kronor till i skatt så man slipper se fattiga få betala för andras välfärd.
Ett ivärldsproblem tycker jag, att man inte kan ta hand om sina gamla.
 

Maax

Maax
Gick med
24 Aug 2005
Ort
Halmstad
Hoj
4 hjul o en gräsklippare
Jag ser inte ditt namn i den här tråden.:hej
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?p=4587072&posted=1#post4587072
Ännu en som pratar mycket, men inget gör när det kommer till kritan.


Du kan ju inte vara riktig någonstans.

Dina poster i den här tråden och eran vackra "katastrofhjälp"-tråd utgör den enskilt största ansamlingen gödsel jag sett på senare år.

Katastrof är ett understatement.:död:rofl:rofl

Högre nivån av arrogans får man leta efter, med ljus o lykta.


Men va fan, billiga poäng är bättre än inga, eller hur.:tungan


P.S. Känn dig inte tvingad att kommentera, är rätt säker på att du har noll o ingenting av intresse att förmedla.:krama:D
 
Last edited:

Ankan

Perfektare.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
R6 -05
Du kan ju inte vara riktig någonstans.

Dina poster i den här tråden och eran vackra "katastrofhjälp"-tråd utgör den enskilt största ansamlingen gödsel jag sett på senare år.

Katastrof är ett understatement.:död:rofl:rofl

Högre nivån av arrogans får man leta efter, med ljus o lykta.


Men va fan, billiga poäng är bättre än inga, eller hur.:tungan


P.S. Känn dig inte tvingad att kommentera, är rätt säker på att du har noll o ingenting av intresse att förmedla.:krama:D

Gödsel är nödvändigt för att få saker att växa vet du väl.:7peta

Jag har i åtskilliga inlägg i den här tråden faktiskt försökt få igång en seriös diskussion. Detta har visat sig vara omöjligt. Ingen som inte delar mina åsikter har gjort ett försök att på ett seriöst sätt bemöta det jag anför eller överhuvudtaget anföra argument för sin ståndpunkt. Icke underbyggda påståenden är legio här, tyvärr.

Då är det rätt lätt att hemfalla till argumentation i den stil man möts av. Och nu kommer du, ytterligare en med bestämda åsikter men utan argument. Vill du till skillnad från de med vänstersympatier som skrivit i den här tråden tidigare, delta i en politisk diskussion utan pajkastning och andra oseriösa inslag, så ställer jag gärna upp på den.:)

Men du ägnar dig kanske hellre åt inlägg av bland annat den typ du kritiserar mig för?? Det är ju faktiskt ett sådant jag nu kommenterar.
 

EmiliosFantomen

Guest
Den som inte är röd som ung har inget hjärta och den som inte blir blå som vuxen har ingen hjärna, var det nån som sa.

Jag tänker rösta på VPK tills dess att jag uppnår en ålder av 40 år, sen får vi se.
 

riverrafter

En afrikansk pungråtta
Gick med
6 Feb 2005
Ort
7:e våningen
Hoj
äldre Yamaha
Gödsel är nödvändigt för att få saker att växa vet du väl.:7peta

Jag har i åtskilliga inlägg i den här tråden faktiskt försökt få igång en seriös diskussion. Detta har visat sig vara omöjligt. Ingen som inte delar mina åsikter har gjort ett försök att på ett seriöst sätt bemöta det jag anför eller överhuvudtaget anföra argument för sin ståndpunkt. Icke underbyggda påståenden är legio här, tyvärr.

Då är det rätt lätt att hemfalla till argumentation i den stil man möts av. Och nu kommer du, ytterligare en med bestämda åsikter men utan argument. Vill du till skillnad från de med vänstersympatier som skrivit i den här tråden tidigare, delta i en politisk diskussion utan pajkastning och andra oseriösa inslag, så ställer jag gärna upp på den.:)

Men du ägnar dig kanske hellre åt inlägg av bland annat den typ du kritiserar mig för?? Det är ju faktiskt ett sådant jag nu kommenterar.

Det finns en viss skillnad i att kritisera och anklaga en person som har motsatt uppfattning mot att själv argumentera för sin egen. Det första är ju bara drygt och odrägligt medan det andra berikar och stärker diskussionen. Istället för att själv tro att man vet hur de andra menar kanske man kan försöka förklara hur man själv tänker.

Men det är ju bara en allmän objektiv synvinkel jag noterat. Jag diskuterar själv gärna med de som lyssnar och sedan berättar hur de själva ser på saker och ting. Till skillnad mot de som bara är ute efter billiga poäng och floskler ämnat mot de som håller med en själv. Ryggdunkande och tummen upp bakifrån från de som inte vågar säga nåt själv, eller stå upp för nåt man tror på.

Tänkte bara nämna att jag påstår inte att du Ankan har gjort varken det ena eller adnra för det har jag inte koll på, jag menar bara allmänt.
 
Last edited:

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
nej jag skyller inte på nån igentligen, men nog fan kan vi som jobbar och har inkomst betala några kronor till i skatt så man slipper se fattiga få betala för andras välfärd.
Ett ivärldsproblem tycker jag, att man inte kan ta hand om sina gamla.

Jag tror alla är överens om att några kronor är en väl värd investering för att ta hand om sina gamla. har faktiskt aldrig hört någon som tycker motsatsen som framstår som mentalt frisk.

Vad sägs om att diskutera verkliga motsättningar istället för påhittade? ;)
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Är det nått som är påhittat så säg det, jag tycker bara att en vettig fördelningspolitik gynnar samhällsekonomin.

Även det tycker väl varenda kotte, sedan skiljer det sig lite i vad som definierar en vettig-, återhållsam- eller slösaktig sådan.

Om man får 75% eller 80% i a-kassa är liksom inte världens största grej, egentligen.
 
Nyheter
Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

Top