Jag mot diskmaskinen!!

Josef

Blicken framför allt!
Gick med
20 Dec 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Kievskiy Mototsikletniy Zavod K750 -59, Enfield Taurus 325 diesel -00
Jag har fått liv i en gammal maskin med stopp i cirkpump/ledningar genom att slå i hetvatten och maskinrengöring och låta den gå ett långt program.
Observera att de flesta maskiner börjar med att pumpa ut ev vatten så det gäller att sätta igång programmet först, låta den tömma och sedan hälla på hetvattnet isf kallvattnet den själv vill fylla på med. Gäller också att se upp med ev fördisk så den inte pumpar ut den dyra rengöringen efter ett par minuter.

Hur hett vatten att alla delar i maskinen klarar tar jag inget ansvar för men jag slog på nykokt utan problem i min.
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Kolla så att den övre armens tätning funkar, alt tryck till övre korgen lite extra när du stänger.

Trycket kan man kolla enkelt genom att slita upp luckan när den jobbar som bäst, får du vatten i ansiktet och taket är det mest sannolikt ganska bra.
 

Steffo_b

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2007
Ort
Järfälla
Hoj
2006, Honda VFR 800FA
Kolla så att den övre armens tätning funkar, alt tryck till övre korgen lite extra när du stänger.

Trycket kan man kolla enkelt genom att slita upp luckan när den jobbar som bäst, får du vatten i ansiktet och taket är det mest sannolikt ganska bra.

Det är dock ett test som bara skall göras om man inte har maskindiskmedel eller andra rengöringsmedel i maskinen. Maskindiskmedel i ögat kan leda till permanenta skador på ögonen om man får stänk där. För att inte tala om smärtan medan det fräter.
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Det är dock ett test som bara skall göras om man inte har maskindiskmedel eller andra rengöringsmedel i maskinen. Maskindiskmedel i ögat kan leda till permanenta skador på ögonen om man får stänk där. För att inte tala om smärtan medan det fräter.

Ja, eller så tar man på sig snorkel och cyklop.
 

Steffo_b

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2007
Ort
Järfälla
Hoj
2006, Honda VFR 800FA
Ja, eller så tar man på sig snorkel och cyklop.

Det är ju en idé. Då får man användning för dom grejorna också nu när sommaren börjar lida mot sitt slut.
Snorkel kanske är lite överkurs. Om man inte är rädd att man ska få för sig att smaka förstås. :3freak
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Det är ju en idé. Då får man användning för dom grejorna också nu när sommaren börjar lida mot sitt slut.
Snorkel kanske är lite överkurs. Om man inte är rädd att man ska få för sig att smaka förstås. :3freak

På köpet sköljer man bort saltet och får dom rena inför vintern.:tummenupp
 
Nyheter
Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Top