Jag fick 1 mån fängelse för fortkörning!

lasse kongo

Ny medlem
Gick med
28 Jul 2005
Ort
västkusten
Hoj
honda cbr600, suzuki dr350,denper 650, k140cc
fy fan va sjukt att du fick fängelse... bättre att köra över folk full med bil
 

knutten10

Älskar kurviga vägar.
Gick med
5 Apr 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha R1 07
War-psycho skrev:
2166299 Bara 12 mån indragning ?? Alltså får du tillbaka kortet om ett år.

Där ser man...

Hur fort/vårdslöst måste man köra för att man ska behöva ta om kortet kan man ju undra ?

Btw... är inte skadeglad, hade hellre sett att du kommit undan.

Vad jag vet så måste han ta om ALLA behörigheter om han nu hade det efter att ha blivit av med lappen i 12 månader. 11 månader klarar man det på men inte 12. Så lycka till oh hoppas att du inte hade allt för många behörigheter på lappen. Är det någon som kan rätta mig om jag har fel.
 
Gick med
14 Oct 2005
Ort
Hamburger Hill
Hoj
GSXR1100-91, Z650-77 och en HD-chopper -77
knutten10 skrev:
2526718 Vad jag vet så måste han ta om ALLA behörigheter om han nu hade det efter att ha blivit av med lappen i 12 månader. 11 månader klarar man det på men inte 12. Så lycka till oh hoppas att du inte hade allt för många behörigheter på lappen. Är det någon som kan rätta mig om jag har fel.
Ok, då rättar jag dig. :)

Upp t.o.m. 12 månader = körkortet tillbaka efter spärrtiden.

MER än 12 månader = måste ta om körkortet.

Alltså 12 månaders indragning betyder att man får tillbaka lappen. :mattias

Så är det. :)
 

bmwjohan

För farlig för allmänheten
Gick med
17 Jun 2003
Ort
Kazakhstan
Hoj
Yamaha yzf450 -09
knutten10 skrev:
2526718 Vad jag vet så måste han ta om ALLA behörigheter om han nu hade det efter att ha blivit av med lappen i 12 månader. 11 månader klarar man det på men inte 12. Så lycka till oh hoppas att du inte hade allt för många behörigheter på lappen. Är det någon som kan rätta mig om jag har fel.

jag behöver inte ta om kortet.

kurre3 skrev:
2526739 Du är ju störd i huvvet.

för att jag körde för fort?
 
Last edited:

glib

Wannabe member...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Husaberg 650 -04 *Såld*
Pejo skrev:
2175746 200+. Det var det fallet jag tänkte på. Du ser, dom går inte alls rakt igenom. :tungan

Det är ju inte varje dag bilar står parkerade på tvären på motorvägar heller. Den där bilen är ju påkörd rakt i sidan.
 

Padde

Bacon och ägglikör
Gick med
12 Sep 2003
Ort
-
Hoj
-
Tråden är till för att diskutera hur polisen har fällt honom och vad som tydligen krävs för att få fängelse för fortkörning/smitning för er som frågade det gång på gång.

Det är väl inte så svårt att fatta varför du stack, vet man att kortet redan är kört, varför stanna? Försöka går alltid, och köra ifrån en bil är inga stora problem, dock att det finns folk som ringer in och tipsar går ju aldrig att se förbi. Vet man att kortet redan är kört skulle nog iaf jag satsat på att sticka, det är ingen större konst om man har en vettig hoj. Att klanka ner på honom för han stack och "du" skulle stannat hör inte hemma här. Starta då en tråd där du vill berätta att "ja jag skulle iaf stannat", jag tror dom flesta sticker när möjligheten är framme.

"Det är tillfället som gör tjuven".
 

Linusp3

Ride me like you stole me!
Gick med
22 Aug 2005
Ort
Mölndal
Hoj
Honda XRV 750
bmwjohan skrev:
2179687 Det jag ångrar är att jag chansade och lyckades välja den enda av 23 avfartsvägar som gör att man kan åka fast. Hade jag valt någon av de 22 andra så hade jag kommit undan.

Japp! Eller dött :mattias
 

[- sNaIjK -]

Sporthojsnörd
Gick med
7 Sep 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Stulen
bmwjohan skrev:
2166312 Jag blev dömd för grov vårdslöshet i trafik. Det enda jag gjort var att köra fort. Jag har kört så här i elva år och jag har aldrig varit i närheten av att orsaka några olyckor, så tydligen kör jag grovt vårdslöst hela tiden.


Säg det den dagen du orsakar en olycka.
 
Nyheter
Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top