Jaa!! Pengar tillbaka på skatten!!

Linkan

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
I ett bajsbrunt hus
Hoj
sätaekserr sjufemti
Chefen Alabama skrev:
Fick "bara" 2.800:-.
Går det att få ut den asap?
I så fall hur?

Svårt som fan och i ditt fall omöjligt...Fick tebax omkring 16kkr förra året och sökte om tidigare utbet. men fick stora nobben..
Iår blev det bara 5700 :( men det är ju alltid ngt..
 

Zana

gotta love it
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
ktm 660 2003 - 4 life
Linkan skrev:
Svårt som fan och i ditt fall omöjligt...Fick tebax omkring 16kkr förra året och sökte om tidigare utbet. men fick stora nobben..
Iår blev det bara 5700 :( men det är ju alltid ngt..


Tycker det är skit! Det är ju förihelvete nu man (jag) behöver pengarna, i höst har jag flyttat och kommer inte behöva betala hyra osv...

Jävla idioter på skatteverket!

Varför, varför, vaaaarföööör!!!!!!!! :huvet
 

Kawwa

Sporthojsnörd
Gick med
13 Mar 2004
Ort
Flytt Sthlm
Hoj
Sukka gixxer 600 K6
Zana skrev:
Ett tips till alla skattebetalande arbetare!

Gå ur svenska kyrkan! Vet du att DU betalar 0,80% direkt till kyrkan!

För många innebär det att man betalar ca 2000:- per år till en förening man inte tror på/vill vara med i...

Jag har skickat iväg avhoppningsblanketten som finns att ladda hem på: http://www.humanisterna.org/uturkyrkan/


GÅ UR NU!

Var inte så djävla snål !!!!
Se till att bidra till vårat svenska kulturarv, annars så finns det snart bara moskee´r över allt. Värna om den svenska kulturen, försök att bevara den.
 

Blackninja

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Superfast
Kawwa skrev:
Var inte så djävla snål !!!!
Se till att bidra till vårat svenska kulturarv, annars så finns det snart bara moskee´r över allt. Värna om den svenska kulturen, försök att bevara den.

Se till o minska invandringen istället, kyrkan ser ju till att alla får stanna och bygga sina moskeer.

Fick tillbaks 4500:- innan avdragen så att säga
 

MikkE

Guest
fan. har fått betala 67 kr efter en strax över sexsiffrig inkomst förra året.. kan jag inte få tillbaka som många andra får..
 

Sonab

Sporthojsnörd
Gick med
2 Dec 2003
Ort
Norrort
Hoj
Africa Twin 1100 A.S. - 2020 + Suzuki GSX-S 2022
Dee_cati skrev:
Buhuuuu, fick betala tillbaka!!!!! :( 4 jävla spänn! fyra kronor!? Varför tjafsa om nåt sådant? Hursomhelst så tänker jag ICKE ge dem fyra kronor, de ska få tjata och tjata och hota med indrivning, får jag endast ett brev så har det kostat dem mer i porto än vad de får av mig nästan :D
Sen att man har undanhållit dem en massa pengar gör att deet känns lite bättre iaf. Första året jag får pynta, har alltid fått tillbaka en del av det de har stulit.


...du behöver inte betala belopp under 100:-
 

Knorten

NCS
Gick med
11 Jan 2004
Ort
Trbg
Hoj
Grön ZX6R-03*borta* Orange XT660X-06*borta* Kawasaki ER6-n-09
5700:- tillbaka , skönt o slippa betala för en gångs skull !
 

Zana

gotta love it
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
ktm 660 2003 - 4 life
Kawwa skrev:
Var inte så djävla snål !!!!
Se till att bidra till vårat svenska kulturarv, annars så finns det snart bara moskee´r över allt. Värna om den svenska kulturen, försök att bevara den.

Hur många gånger går du i kyrkan under din livstid då? Som inte är påtvingade dvs...

Snacka om att pladdra på... Jävla nasse.


:FU
 

Qwerty

Livs drömmare
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Piaggio Liberty 2T
Zana skrev:
Hur många gånger går du i kyrkan under din livstid då? Som inte är påtvingade dvs...:FU

Jo då bröllop, dop och andra trevliga stunder tillbringar jag där. Inget som är påtvingat utan oftast så är det glada stunder. Att betala 2800:- som jag gör till våra uteliggare, ensamma, utstötta och andra människor som har det svårt tycker jag är värt varenda krona. Ett litet plus i kanten är ju att jag slipper bry mej om dom för jag betalar för att någon annan gör det.
Sen kan jag ju säga att jag betalar inte en spänn till andra organisationer.
 

Josef

Blicken framför allt!
Gick med
20 Dec 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Kievskiy Mototsikletniy Zavod K750 -59, Enfield Taurus 325 diesel -00
I år betalade kyrkan MIG 3000 spänn, helt ok "kyrkskatt" eller?
Klok som hon är tog min mor mig ur kyrkan vid födseln, tyckte jag kunde få bestämma själv om jag ville vara med...

Fick btw 3500 tebaks
 
Last edited:

Zana

gotta love it
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
ktm 660 2003 - 4 life
Josef skrev:
I år betalade kyrkan MIG 3000 spänn, helt ok "kyrkskatt" eller?
Klok som hon är tog min mor mig ur kyrkan vid födseln, tyckte jag kunde få bestämma själv om jag ville vara med...

Fick btw 3500 tebaks


Man tycker ju att alla borde få bestämma själva. Det brukar ju vara så att om man vill vara med i en förening så söker man väl upp den själv och blir medlem... Att man sen inte väljer själv hur mycket man vill skänka är en annan sak...

Att pengarna inte på något sätt är öronmärkta är en annan. Jag tänker fan inte betala sånt som är åt helvete fel...

Behöver jag nämna att jag ej är religös (vet fan inte ens hur det stavas) :huvet
 

Nettan

Nettan
Gick med
28 Oct 2003
Ort
Västmanland, köping
Hoj
Honda cbr blade -95 (min man gasar o jag sitter bakpå)
Skatte återbäringen

Jag får tillbaks 2150 kr i agusti, blev skitgalad :banana :lol . För det är det största belopp jag fått tillbaks någonsin.
Vadå, om man går ur kyrkan får man tillbaks de där ca 1800 kr det handslar om när man får tillbaks på skatten varja år ? Ska gifta mej först nu i Juni, gubben e Norsk medborgare så han e inte med så jag får nog vackert stanna ett tag till. :4skrika :mad:
 

Suomalainen

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
såld... :(
Josef skrev:
I år betalade kyrkan MIG 3000 spänn, helt ok "kyrkskatt" eller?
Klok som hon är tog min mor mig ur kyrkan vid födseln, tyckte jag kunde få bestämma själv om jag ville vara med...

Fick btw 3500 tebaks


PERKELE.. dom jävlarna snor 3070 spänn av mig! nu blire till o gå ur fort som fasen...det är ju en hel uppsättning däck för bövelen!! :4skrika

tack för tipset..har inte en susning om att man betalar för nåt man överhuvudtaget inte bryr sig om. :tummenupp
 

rainman

...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Örebro
Hoj
*
Nu har man äntligen fått deklarationspapprena!
Vart som väntat faktiskt... varken nöjd eller besviken.
skönt att det blir 3000 mer nästa år när man slipper kyrkoskatten eftersom man gick ur innan november! :banana
 

stony

Yes!! Nu ännu drygare
Gick med
30 Jun 2003
Ort
Borta
Hoj
Sålda
Jag fick mitt besked först igår. 8000 sen ska jag dra 15-18k för resor :tummenupp
 
Nyheter
Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top