Jönköping KTM 625, 640, Duke

mikaelnilsson77

Ny medlem
Gick med
20 Mar 2010
Ort
Jönköping
Hoj
2004 KTM 640 SM
Hej

Jag skulle behöva testa en CDI box i en KTM 640 LC4 2003-2004 för att se om den fungerar. 625 och Duke borde även fungera om jag inte missuppfattat något.

Får ingen gnista i min egen. Har felsökt elsystemet i evigheter men kan inte hitta vad som är fel, testade byta box men det hjälpte inte.

Så om det finns någon hjälpsam själ i Jönköping med omnejd som har någon av dessa hojar och vågar låta mig testa min box i din hoj vore jag ohygglofantligt jättetacksam.

Jag kan inte se hur detta skulle kunna skada en annan hoj ifall boxen är paj, rätta mig ifall jag har fel...
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Om CDI är trasig så är dend et av ett skäl, ytterst sällan de rasar utan yttre åverkan. Av just den anledningen lånar jag inte ut CDI för att testa...
 

mikaelnilsson77

Ny medlem
Gick med
20 Mar 2010
Ort
Jönköping
Hoj
2004 KTM 640 SM
Om CDI är trasig så är dend et av ett skäl, ytterst sällan de rasar utan yttre åverkan. Av just den anledningen lånar jag inte ut CDI för att testa...


Javisst. Jag var mest intresserad av att testa min cdibox på en annan hoj för att verifiera att den verkligen är trasig.

Regulatorn ska enl. mätning vara ok. Kan statorn/pickupen bränna cdiboxen? Kan man mäta sig till eventuell överbelastning på något sätt?
 

KiMotard

Ny medlem
Gick med
3 Nov 2007
Ort
södermalm
Hoj
KTM 625 SXC - 05
du har ohm mätt statorn och pickupen? För mig var det pickupen som gått när jag inte fick gnista.
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Javisst. Jag var mest intresserad av att testa min cdibox på en annan hoj för att verifiera att den verkligen är trasig.

Regulatorn ska enl. mätning vara ok. Kan statorn/pickupen bränna cdiboxen? Kan man mäta sig till eventuell överbelastning på något sätt?

Min gissning skulle snarare ligga i kondensator och tändhatt/spole....
 

mikaelnilsson77

Ny medlem
Gick med
20 Mar 2010
Ort
Jönköping
Hoj
2004 KTM 640 SM
Min gissning skulle snarare ligga i kondensator och tändhatt/spole....

Tändspolen är mätt och motstånden verkar stämma iaf.

Får ingen gnista mellan tändkabel - jord heller. Även testat med annan tändhatt.

Har kondensatorn någon direkt inverkan på tändsystemet alls, jag trodde den var mest för lyset?

Ingen aning om vad som skulle kunna döda CDI-boxen? Som jag ser det kan det bara vara felaktig regulator eller någon överbelastning från pickupen, om det ens är fysiskt möjligt...?
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top