Jävla klåpare...Stulet MC-kapell

Falcon

BikerBoyz medlem
Gick med
11 Apr 2005
Ort
Vendelsö
Hoj
Z1000 -04, Hornet 600 -01
:mad: :mad: :mad: Att man aldrig kan få ha sina grejer ifred :( ....ja hojen stod kvar så visst är jag glad men det är ändå så jävla trist att behöva slänga ut pengar på ett nytt kapell....jag måste bara skriva av mig lite.
 

Probotector

Piratiserad
Gick med
20 Apr 2006
Ort
Tågstationen
Hoj
Zebraröd Honda Eldblad
Riverpool skrev:
2189089 :mad: :mad: :mad: Att man aldrig kan få ha sina grejer ifred :( ....ja hojen stod kvar så visst är jag glad men det är ändå så jävla trist att behöva slänga ut pengar på ett nytt kapell....jag måste bara skriva av mig lite.

Vad dåligt, nu måste man väl också börja låsa sina kapell :mad:
 

rBy

Med lem
Gick med
2 Sep 2004
Ort
Los Angeles CA
Hoj
Zipp zapp nada, no more.
Riverpool skrev:
2189089 :mad: :mad: :mad: Att man aldrig kan få ha sina grejer ifred :( ....ja hojen stod kvar så visst är jag glad men det är ändå så jävla trist att behöva slänga ut pengar på ett nytt kapell....jag måste bara skriva av mig lite.

Tänk så här: Har du kapellet på så sätt att det kan bli stulet och det blir stulet, så är det någon som behöver kapellet mer än dig.
Kanske nån hemlös som inte har täcke?
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
rBy skrev:
2189311 Tänk så här: Har du kapellet på så sätt att det kan bli stulet och det blir stulet, så är det någon som behöver kapellet mer än dig.
Kanske nån hemlös som inte har täcke?
Eh, du menar att det sitter på hojen utomhus? :va Allt går att sno, å då är det ok om det går att sno alltså, för då behöver nån annan grejerna bättre? :va
 

Itssoeasy

Medlem
Gick med
25 Feb 2005
Ort
Norrköping
Hoj
Kawasaki ZX6R -11
rBy skrev:
2189311 Tänk så här: Har du kapellet på så sätt att det kan bli stulet och det blir stulet, så är det någon som behöver kapellet mer än dig.
Kanske nån hemlös som inte har täcke?

Precis! Jag menar, varför stjäl människor saker överhuvudtaget annars? Om inte därför! :tummenupp

/I
 

Lister

Slösare
Gick med
8 Jun 2005
Ort
Framsidan så klart
Hoj
En stor stark
Fan va ni är smarta! :gnissla Tro fan nån behöver det mer, men det är fortfarande inte deras . :fatta!

edit: tänk så här. Att du hade kommit på personen i fråga när den gjorde det och att personen i fråga hade en lapp på ryggen där det stod : sparka mig .
Kanske gör dig lite gladare :)
 
Last edited:

RR_Jonas

#63 Supermoto
Gick med
19 Sep 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Aprilia SXV550
Blåste det inte som f*n i sthlm igår också? Här i U-a var det nästan stormvarning. Var nere och kollade lite på mitt kapell och jo visst det höll på att lämna hojen. Så har du tur så är det inte stulet utan har blåst av cykeln och ligger någonstans i närheten. Kolla runt lite med grannar och sånt ifall det är någon som har sett det.
 

rBy

Med lem
Gick med
2 Sep 2004
Ort
Los Angeles CA
Hoj
Zipp zapp nada, no more.
Nej inte rätt att sno andras saker...
Menar bara att om man inte tex låser fast kapellet, så det går att sno, så behöver du antagligen inte kapellet nog mycket...
Kan inte fatta att jag säger detta :huvet
Men nån sorts logik finns det i det hela?
 

TukTuk

Fullända
Gick med
16 Mar 2005
Ort
Malmö
Hoj
Hornet 606
rBy skrev:
2190045 Nej inte rätt att sno andras saker...
Menar bara att om man inte tex låser fast kapellet, så det går att sno, så behöver du antagligen inte kapellet nog mycket...
Kan inte fatta att jag säger detta :huvet
Men nån sorts logik finns det i det hela?

Låser du fast din bil/barnvagn/barn/hund/katt osv?

Stöld kan/ska aldrig tolereras i ett samhälle! :4skrika
 

rBy

Med lem
Gick med
2 Sep 2004
Ort
Los Angeles CA
Hoj
Zipp zapp nada, no more.
TukTuk skrev:
2190081 Låser du fast din bil/barnvagn/barn/hund/katt osv?

Stöld kan/ska aldrig tolereras i ett samhälle! :4skrika

Har inget av ovanstående! INTE rätt med stöld... vet inte hur min hjärna fungerar jusst nu :huvet
Skyller på jetlag:p
FÖRLÅT mig :Bugar
 

Kahobe

Guaranteed Carbon Free
Gick med
20 Mar 2003
Ort
in da bush
Hoj
KAwasaki, 5½xHOnda, 3xBEnelli, m fl..
rBy skrev:
2190045 Nej inte rätt att sno andras saker...
Menar bara att om man inte tex låser fast kapellet, så det går att sno, så behöver du antagligen inte kapellet nog mycket...
Kan inte fatta att jag säger detta :huvet
Men nån sorts logik finns det i det hela?
Finns åtskilliga här (på SH) som tycker att stöld är helt OK!! Det har ju diskuterats i trådar förut.
Den marxistiska devisen "av var och en efter förmåga, åt var och en efter behov" legitimerar stöld till 100%. Tycker man att man har mera behov av prylen än ägaren så är det ju bara att ta..Ägaren har - jag har inte.
Skulle tro att ca 25% av svenska folket omfattar detta tyckande..
Dock inte jag... :huvet
Tänker till avgörandet i sept motarbeta allt sådant tjafs.
 

rBy

Med lem
Gick med
2 Sep 2004
Ort
Los Angeles CA
Hoj
Zipp zapp nada, no more.
KGK skrev:
2190126 snackar om snygga poliser också, man blir nog lite konstig av jetlag :lol

Jiddra fan inte om mina polisguzzar län! :7peta
Jäklar du... ljuger inte om jag fortfarande sitter o väntar på att hon ska höra av sig!!! :tuttar
(även om jag djupt inne vet att hon inte kommer det :3freak )

Vad är risken(chansen i mitt läge) att jag kommer åka in i hennes poliskoll en gång till?
 

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Ort
fjollträsk
Hoj
KGK
rBy skrev:
ljuger inte om jag fortfarande sitter o väntar på att hon ska höra av sig!!! :tuttar
(även om jag djupt inne vet att hon inte kommer det :3freak )

Vad är risken(chansen i mitt läge) att jag kommer åka in i hennes poliskoll en gång till?

:va börjar undra om du inte talar sanning, men jag tror fortfarande att du lider av jetlag :lol

kan man ringa polisen och be att få en line-up på alla tjejer som jobbar där så vi kan få några bevis alt. näste man som blir tagen av dom får slänga upp en bild :tuttar
 

Kahobe

Guaranteed Carbon Free
Gick med
20 Mar 2003
Ort
in da bush
Hoj
KAwasaki, 5½xHOnda, 3xBEnelli, m fl..
Visa lite go!

KGK skrev:
2190718 :va börjar undra om du inte talar sanning, men jag tror fortfarande att du lider av jetlag :lol
kan man ringa polisen och be att få en line-up på alla tjejer som jobbar där så vi kan få några bevis alt. näste man som blir tagen av dom får slänga upp en bild :tuttar
Aktivera dig lite, ring polisen och kolla upp vem hon är, skyll på vad som helst, och i nödfall kan du ju erkänna verkliga skälet till telefonsamtalet....
Resulterar antingen i att det funkar - eller ett he-s stort gapflabb! Om hon är värd risken - gör ett fösök..
Du kanske kan få jobba under-cover åt polisen :rolleyes:
 

suzuki01

suzuki01
Gick med
19 Jun 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K1
Det var "the other way around" för min del. Kapellet var kvar, men inte hojen. Och en sak kan jag säga dig.... Jag hade gärna bytt med dig :)
Trist ändå förstås.
/ J
 

Falcon

BikerBoyz medlem
Gick med
11 Apr 2005
Ort
Vendelsö
Hoj
Z1000 -04, Hornet 600 -01
suzuki01 skrev:
2190915 Det var "the other way around" för min del. Kapellet var kvar, men inte hojen. Och en sak kan jag säga dig.... Jag hade gärna bytt med dig :)
Trist ändå förstås.
/ J
Surt....vad ska du ha för kapellet :p

Det blir en tur till Biltema idag för att köpa ett nytt....skönt att det är sånt skitväder när man inte har något kapell....förhoppningsvis så kanske någon uteliggare har överlevt och är torr...hellre det än att ett moppefucko har en torr leksak :hihi
 
Nyheter
Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Top