Istället för motard

tukkla

Sporthojsnörd
Gick med
27 May 2008
Ort
jöttebårj
Hoj
SD 1290
Gillar min KTM 660 skarpt men den har en svaghet, är sådär att transportera sig i motorvägsfart ngn längre sträcka.
Stora fördelar är att den är smidig, kanonkul att köra på småvägar som svänger kraftigt och vridmomentet.

Finns det någon annan hoj som har motardens fördelar men även helt ok att köra på motorväg?

Gillar utseendet på Honda CB1000R men den har ju inte alls vridet som en motard har. Har ingen uppfattning om hur smidig denna är.
 

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Ort
Landskrona
Hoj
Tillsvidare hojlös
Korta svaret är: nej.

Långa svaret: det beror på vad du har motarden till. Jag tycker t.ex. FZ1 eller Z750 (de jag har provat av nakenhojar) är riktigt trevliga men de är aldrig lika smidiga eller lekfulla som en motard. Så kör du mycket bakhjul, grusvägar och go-cartbanor så kan du inte ersätta motarden men kör du snirkliga småvägar, stadskörning och en del touring, eller längre sträckor, så kan du absolut köra en lite större nakenhoj.
 

Tom123

Ny hoj!
Gick med
20 Dec 2008
Ort
Solna
Hoj
hojlös
Åk och prova en 690 smc också. Allt det roliga från 660n och mer men det är inte alls samma vibrationer vilket gör längre körningar bra mycket mer behagliga.
 

-JP-

Are you dead yet?
Gick med
28 Sep 2007
Ort
Lidingö
Hoj
Äjjett me kjåssplejn kjänktjaaaft
Testa SuperDuke eller SuperDuke R. Som en motard på anabola.
 

Mike.L

Mike.L
Gick med
9 Feb 2011
Ort
STOCKHOLM
Hoj
KTM 890 r-2022
Håller me Tom123,, Kolla in 690n om?? det är mer bus än Touring..du e ute efter? Har haft både Motard o en Ny 2010 års cb 1000ra (sålde Motarden p.g.a samma tankar som du) me pc Yoshi bänkat o allt som går!!! Jätte kuL NOT! :huvet sålde cbn oxå köpte Gixxer istället BÄSTA ja gjort, Jag tror att du ska tänka om! jag saknar min motard massor men vet som Du att blir jävligt jobbigt om man kanske vill köra lite längre sträckor.. Mitt tips 1 köp sporthoj,,, :D 2 köp en beggad ombyggd Street Fighter Tex, Kawas z6, e Honda cbr 600.. Bus hoj som du kan köra vanligt me oxå o Billiga i försäkring... cb 1000r e väl ok men Tung o Dyr!!!! (att klota me:crash ) Å vill du köra framhjul? Glöm Ra modellen (ABS) hade ett helvete att få till snygga framhjuls åk :mad: .......När jag får Råd :va ska jag köpa Motard igen/och ha landsvägs hoj oxå,, Hm! Bla Bla Bla,,, o vidare :D
 

magnus123

Ny medlem
Gick med
5 Jul 2009
Ort
Västra götaland
Hoj
Vtr Firestorm
Håller me Tom123,, Kolla in 690n om?? det är mer bus än Touring..du e ute efter? Har haft både Motard o en Ny 2010 års cb 1000ra (sålde Motarden p.g.a samma tankar som du) me pc Yoshi bänkat o allt som går!!! Jätte kuL NOT! :huvet sålde cbn oxå köpte Gixxer istället BÄSTA ja gjort, Jag tror att du ska tänka om! jag saknar min motard massor men vet som Du att blir jävligt jobbigt om man kanske vill köra lite längre sträckor.. Mitt tips 1 köp sporthoj,,, :D 2 köp en beggad ombyggd Street Fighter Tex, Kawas z6, e Honda cbr 600.. Bus hoj som du kan köra vanligt me oxå o Billiga i försäkring... cb 1000r e väl ok men Tung o Dyr!!!! (att klota me:crash ) Å vill du köra framhjul? Glöm Ra modellen (ABS) hade ett helvete att få till snygga framhjuls åk :mad: .......När jag får Råd :va ska jag köpa Motard igen/och ha landsvägs hoj oxå,, Hm! Bla Bla Bla,,, o vidare :D


Varför köpa sporthoj när det är motardegenskaperna han vill åt ?
Kanske en aprilia tuono eller nåt åt det hållet kan vara nåt ?
 

Murdoc

Ge mig pengar!
Gick med
16 Apr 2010
Ort
Tungelsta
Hoj
Banhoj GSX-R 750 -04, Superduperduke 990 -05
Provkör en ktm 990 supermoto! Betydligt mer ork, funkar utmärkt på motorväg men även bra på små slingriga motardvägar.
 

Mike.L

Mike.L
Gick med
9 Feb 2011
Ort
STOCKHOLM
Hoj
KTM 890 r-2022
Varför köpa sporthoj när det är motardegenskaperna han vill åt ?
Kanske en aprilia tuono eller nåt åt det hållet kan vara nåt ?

OM man har en 660 o vill ha dom Egenskaperna på annan hoj och Även palla köra längre sträckor????? Men hallå,, jag menar som så att man får nog Tänka om i sitt val av hoj ordentligt om MAN KÖR MOTARD o då Menar jag En lätt o smidig bus hoj,, visst man kan köpa en KTM 990 smr men hua va klumpig... Men jag personligen Tänker att Motarder (BUS) skall vara ktm 525/660 Husaberg eller Husqvarna 510/450 Ber om Ursäkt att jag missuppfattat Innlägget :D Men köp en Honda xrv 750 africa twin,, kannon hoj :tummenupp :hihi
 

Pinhead

Ny medlem
Gick med
11 Jul 2008
Ort
Luleå
Hoj
CB1000R -09
KTM har ju några 990 modeller,superduke och SMR annars finns ju Ducati hypermotard också.
Annars tycker jag cb1000r ären trevlig hoj som är lagom busig för mig.
(Men jag är ju partisk då jag äger)
 
Nyheter
BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Top