Israel vs. Palestina

Vems fel är det att två träter?


  • Antal röstningar
    0

Sporthojarn

Oasexuell
Gick med
8 Dec 2006
Ort
Skåne
Hoj
600 Diversion -96 (jeTTetriMad)
FN och de omkringliggande länderna bär det största ansvaret, och Palestina och Isreal är lika stora kålsupare båda två.

Hade inte omkringliggande länder varit så jävla giriga och börjat skjuta på Isreal så fort FN stack, och sedan varit så dåliga att Isreal kunde slå tillbaka och ta över (ja vilka områden det nu var) så hade situationen varit annorlunda nu troligtvis, då hade palestinerna haft större område att leva på åtminstone.
 
Last edited:

Torrfarfar

Torrfarfar
Gick med
29 Dec 2006
Ort
Malevik (GBG)
Hoj
Svart Kawa
Palestinierna har bott där i all tid, å sen helt plötsligt ska de vara Israel. Typ som om Sverige helt plötsligt skulle bli Finskt:mad:
 

Sporthojarn

Oasexuell
Gick med
8 Dec 2006
Ort
Skåne
Hoj
600 Diversion -96 (jeTTetriMad)
Palestinierna har bott där i all tid, å sen helt plötsligt ska de vara Israel. Typ som om Sverige helt plötsligt skulle bli Finskt:mad:

Mja, ska man vara noga så var väl judarna där först va? ;) Dessutom fick dom väl en rätt begränsad yta från början. Att dom sedan har ockuperat fler områden beroende på krig som dom mot sin vilja blev indragna i, är väl inte deras fel?
 

Nexor

Full gas, mera ras?
Gick med
4 Oct 2004
Ort
I en våt kartong
Hoj
Ruski motard
Mja, ska man vara noga så var väl judarna där först va? ;) Dessutom fick dom väl en rätt begränsad yta från början. Att dom sedan har ockuperat fler områden beroende på krig som dom mot sin vilja blev indragna i, är väl inte deras fel?

Förklara för mig hur det inte är ens eget fel att man ockuperar andras mark samt förpassar de som bor där och river deras hus samt terroriserar i allmänhet så lyssnar jag gärna. :)
 

Torrfarfar

Torrfarfar
Gick med
29 Dec 2006
Ort
Malevik (GBG)
Hoj
Svart Kawa
Mja, ska man vara noga så var väl judarna där först va? ;) Dessutom fick dom väl en rätt begränsad yta från början. Att dom sedan har ockuperat fler områden beroende på krig som dom mot sin vilja blev indragna i, är väl inte deras fel?

Stryk de jag sa pallar inte sånt här, bara vi får all olja när krigen där nere är över så e jag nöjd.
 

Bärgren

Förtidspensionerad bonnläpp
Gick med
30 Jul 2005
Ort
Eskilstuna/Åre
Hoj
Sykkeljävel, RS250, RD500 och CBR600RR
3185537 Förklara för mig hur det inte är ens eget fel att man ockuperar andras mark samt förpassar de som bor där och river deras hus samt terroriserar i allmänhet så lyssnar jag gärna. :)
Om din granne tömmer sitt dass i din soptunna så blir du förmodligen fly förbannad och dumpar hela innanmätet i soptunnan på hanses tomt utan att ha sorterat hans avföring från dina egna sopor.

Eller? :)
 

Nexor

Full gas, mera ras?
Gick med
4 Oct 2004
Ort
I en våt kartong
Hoj
Ruski motard
Om din granne tömmer sitt dass i din soptunna så blir du förmodligen fly förbannad och dumpar hela innanmätet i soptunnan på hanses tomt utan att ha sorterat hans avföring från dina egna sopor.

Eller? :)

Va? Vad har din liknelse med något att göra? Förklara dig.
 

Tarasus

Ny medlem
Gick med
29 May 2007
Ort
Timrå
Hoj
Gsx-R 1100 -86 (såld)
Vadå, det har varit krig i det där området i flera tusen år mellan diverse troende, vad spelar dom senaste 60 åren för roll egentligen :va

Det är RELIGONENS fel alltihopa, du glömde det alternativet så skrota denna poll :rolleyes:
 

Nexor

Full gas, mera ras?
Gick med
4 Oct 2004
Ort
I en våt kartong
Hoj
Ruski motard
Vadå, det har varit krig i det där området i flera tusen år mellan diverse troende, vad spelar dom senaste 60 åren för roll egentligen :va

Det är RELIGONENS fel alltihopa, du glömde det alternativet så skrota denna poll :rolleyes:

Jag tycker inte det är det minsta fel på någon av religionerna. Att skylla på dem är en lat ursäkt för att spä på ännu mer hat åt fel hål. Det är personen och människor som håller gevär och granater i sina händer. Sen att ena sidan gör det gerilla-style kämpandes för sin överlevnad när någon försöker invadera och ta precis allt som är deras och andra sidan sitter i tanks och får fett betalt för att skjuta prick är en annan sak.
 

Sporthojarn

Oasexuell
Gick med
8 Dec 2006
Ort
Skåne
Hoj
600 Diversion -96 (jeTTetriMad)
Förklara för mig hur det inte är ens eget fel att man ockuperar andras mark samt förpassar de som bor där och river deras hus samt terroriserar i allmänhet så lyssnar jag gärna. :)


Jag ska erkänna att jag inte är riktigt insatt i konflikten, som så många andra, men så vitt jag vet så är dom "ockuperade" områdena tagna i alla dom olika krig som har startats av diverse arabländer som inte tålde/tåler judarna.


Isreal är och har alltid varit i en väldigt trängd sitaution och dom har alltid fått slåss för att över huvud taget få finnas till. Det är ju inte för inte som dom besitter den fjärde största krigsmakten i världen. När folk då spränger isrealiska kvinnor och barn i luften på bussar i deras huvudstad, kan man förvänta sig rejäla reprisalier.* Om detta sedan är rätt eller fel är en annan femma.

Liknelse:
*Träng in en björn i ett hörn och börja bitchslap:a den så ska du få se att den bryter varenda ben i kroppen på dig.

Jag tycker inte det är det minsta fel på någon av religionerna. Att skylla på dem är en lat ursäkt för att spä på ännu mer hat åt fel hål. Det är personen och människor som håller gevär och granater i sina händer. Sen att ena sidan gör det gerilla-style kämpandes för sin överlevnad när någon försöker invadera och ta precis allt som är deras och andra sidan sitter i tanks och får fett betalt för att skjuta prick är en annan sak.


Skolboksexempel på svart eller vitt-resonemang!
 
Last edited:

Tarasus

Ny medlem
Gick med
29 May 2007
Ort
Timrå
Hoj
Gsx-R 1100 -86 (såld)
3185592 Jag tycker inte det är det minsta fel på någon av religionerna. Att skylla på dem är en lat ursäkt för att spä på ännu mer hat åt fel hål. Det är personen och människor som håller gevär och granater i sina händer. Sen att ena sidan gör det gerilla-style kämpandes för sin överlevnad när någon försöker invadera och ta precis allt som är deras och andra sidan sitter i tanks och får fett betalt för att skjuta prick är en annan sak.
Skojar du lr?
Vet du vad dom krigar om där nere?????? :va:va:va:va:va

It's all about religion dude!
 

Gabor

Guest
Hela felet är att Hitler och hans anhang inte fick utrymme att lösa judeproblemet en gång för allapå -40 talet.














:rolleyes:
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Frågan är ganska uttjatad men fortfarande rolig att träta om. Tack Kuritas. :)

Det finns hur många länder som helst att vilja på om man vill bo i en islamistisk terroriststat, varför inkräkta på den enda demokratin i regionen?
 

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
religion i en hand och vapen i andra = dom förtjänar all olycka och ett avgarv från mig.
 
Nyheter
2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Top