ISLE Of MAN - racerapport!

bg

"Probably the best Bear in the world"
Gick med
9 Jan 2005
Ort
Västkusten
Hoj
BMW S1000RR (BG-edition)
Kollar lite på Erno Kostamo, en flygande finne.
De nämnde honom på radion när han hade nionde träningstid ett tag.

View attachment 484914

Hoppas på Peter Hickman i Supersport. :tummenupp
Erno har potential. Hicky är grym men jag hoppas att han får lite ordentligt motstånd från Michael Dunlop i år. Ser lovande ut så här långt. /BG
 
Last edited:

bg

"Probably the best Bear in the world"
Gick med
9 Jan 2005
Ort
Västkusten
Hoj
BMW S1000RR (BG-edition)
Å HÄR KOMMER TV4:s VERSION AV ATT UPPMÄRKSAMMA ÅRETS TT!


IMG_3300.jpg
På återhörande!
/Björn
 

oops164

Smed
Gick med
13 Aug 2003
Ort
Göinge Fridhem/ Kristianstad
Hoj
Tösernas leksaker,
Erno har potential. Hicky är grym men jag hoppas att han får lite ordentligt motstånd från Michael Dunlop i år. Ser lovande ut så här långt. /BG
Ja nytt inofficiellt rekord på kvalet är inte kattpiss precis. Vädret verkar ha varit riktigt bra under veckan och då blir det mycket körning. Tror rekordet ryker imorgon.
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Å HÄR KOMMER TV4:s VERSION AV ATT UPPMÄRKSAMMA ÅRETS TT!


View attachment 484925
På återhörande!
/Björn

Har du sökt för det där? :hihi
Fast du är väl motorcykelpolis och fd tävlande? Rubriksättning kan vara svårt när det går snabbt!
Gott att du ger en annan bild än den gällande att det är självmordsbenägna idioter som tävlar.:tummenupp

Erno tror jag också på, en kommande stjärna.

1685736942381.png
 

silja

Ljuset i tunneln kan vara ett tåg!
Gick med
16 Jan 2006
Ort
Örebro
Hoj
Min Honda RVF400 -94 vid Point of Ayre, Isle of Man. Såld numera.
2023 kom ett nytt absolut varvrekord igen. Peter Hickman på tredje och sista varvet med flygande start och mål i RL360 Superstock TT Race 2. Rekordet sattes 9/6 2023. Tid: 16.36.114. Snittfart: 136,358 m.p.h. eller 219,45 km/h på en BMW M1000RR K66 superstockhoj. Helt galet!!! Flera förare körde över 200 m.p.h i fartfällan på Sulby straight. Det är över 322 km/h!
 

Tebax

Kör mindre än önskat
Gick med
14 Mar 2021
Hoj
Hoj med vingar & Kawasaki GPZ500S -96
2023 kom ett nytt absolut varvrekord igen. Peter Hickman på tredje och sista varvet med flygande start och mål i RL360 Superstock TT Race 2. Rekordet sattes 9/6 2023. Tid: 16.36.114. Snittfart: 136,358 m.p.h. eller 219,45 km/h på en BMW M1000RR K66 superstockhoj. Helt galet!!! Flera förare körde över 200 m.p.h i fartfällan på Sulby straight. Det är över 322 km/h!
Snubblade precis över en video på tuben med hans rekordvarv!
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar

MGP 2023 SCHEDULE*​

Sun 20 AugLightweight: Fast Laps - All Laps
Ultra Lightweight: Fast Laps - All Laps
Classic Senior: Fast Laps - All Laps
Junior: Fast Laps - All Laps
Senior: Fast Laps - All Laps
Classic Superbike: Fast Laps - All Laps
Mon 21 Aug18:00: Roads Close
18:30: Senior & Classic Superbike Qualifying
19:15: Junior, Lightweight & Classic Senior Qualifying
Tue 22 Aug18:00: Roads Close
18:30: Senior & Classic Superbike Qualifying
19:15: Junior, Lightweight & Classic Senior Qualifying
Wed 23 Aug18:00: Roads Close
18:30: Senior & Classic Superbike Qualifying
19:15: Junior, Lightweight & Classic Senior Qualifying
Thu 24 Aug18:00: Roads Close
18:30: Senior & Classic Superbike Qualifying
19:15: Junior, Lightweight & Classic Senior Qualifying
Fri 25 Aug12:30: Roads Close
13:00: Senior & Classic Superbike Qualifying
13:30: Junior & Classic Senior Qualifying
14:40: Sure Lightweight Manx Grand Prix - 3 laps
Sat 26 Aug11:00: Roads Close
11:30: Warm Up Lap
12:45: Carole Nash Classic Senior Manx Grand Prix - 4 laps
15:00: 'Made at the Manx Grand Prix' Parade - More details
16:00: MGP Supporters Club Junior Manx Grand Prix - 4 laps
Mon 28 Aug09:30: Roads Close
10:15: Warm Up Lap
11:30: Mylchreest Group Senior Manx Grand Prix - 4 laps
14:15: RST Classic Superbike Manx Grand Prix - 4 laps

Direktsänds naturligtvis.:tummenupp

 

silja

Ljuset i tunneln kan vara ett tåg!
Gick med
16 Jan 2006
Ort
Örebro
Hoj
Min Honda RVF400 -94 vid Point of Ayre, Isle of Man. Såld numera.
Lånad bild från TT Website Forum. Nickname Rutolander postade där. God Jul och Gott Nytt År!
 

Bifogat

  • temp-Image-J2x-LSJ.jpg
    temp-Image-J2x-LSJ.jpg
    244.9 KB · Visningar: 19

bg

"Probably the best Bear in the world"
Gick med
9 Jan 2005
Ort
Västkusten
Hoj
BMW S1000RR (BG-edition)
Lånad bild från TT Website Forum. Nickname Rutolander postade där. God Jul och Gott Nytt År!
God jul och Gott nytt år till dig också Silja och alla övriga "sporthojare"!
/BG
Nu är detta förvisso en Isle of Men-tråd, men kanske nästa utmaning för dig Björn, kan vara i La Baneza i Spanien på någon Classic-bike?



Skickat från min iPhone med Tapatalk
Nja, jag visserligen haft ögonen på den här tävlingen i Spanien och undrar faktiskt om inte Axxess här på forumet kanske har varit där och kört med en Nordgren-125:a(?). Själv är jag dock inte lika attraherad av den här typen av "gatrace" som går i städer. Tackade faktiskt till och med nej till ett erbjudande om att köra Macau GP 2018. För mig är det de höga farterna på de vidsträckta landsvägarna som varit grejen. Hade starttillstånd på Northwest 200 år 2009 och var faktiskt där i depån, men kom aldrig ut till träning på grund av en trilskande hoj. Sedan blev det som bekant 6 säsonger på Isle of Man istället. Är det någon annan landsvägsbana som jag väldigt gärna skulle velat kört på, eftersom den har stora likheter med TT-banan på Isle of Man, så är det Dundrod på Nordirland där Ulsters GP avgjorts.

Men jag hade gärna besökt den spanska tävlingen du länkat till ovan som åskådare. Verkar vara ett häftigt event.
/BG
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
God jul och Gott nytt år till dig också Silja och alla övriga "sporthojare"!
/BG

Nja, jag visserligen haft ögonen på den här tävlingen i Spanien och undrar faktiskt om inte Axxess här på forumet kanske har varit där och kört med en Nordgren-125:a(?). Själv är jag dock inte lika attraherad av den här typen av "gatrace" som går i städer. Tackade faktiskt till och med nej till ett erbjudande om att köra Macau GP 2018. För mig är det de höga farterna på de vidsträckta landsvägarna som varit grejen. Hade starttillstånd på Northwest 200 år 2009 och var faktiskt där i depån, men kom aldrig ut till träning på grund av en trilskande hoj. Sedan blev det som bekant 6 säsonger på Isle of Man istället. Är det någon annan landsvägsbana som jag väldigt gärna skulle velat kört på, eftersom den har stora likheter med TT-banan på Isle of Man, så är det Dundrod på Nordirland där Ulsters GP avgjorts.

Men jag hade gärna besökt den spanska tävlingen du länkat till ovan som åskådare. Verkar vara ett häftigt event.
/BG
Men Imatra måste du väl gillat även om det är en väl kort landsvägsbana?
Det har varit kända ryttare från Ön alla gånger när jag varit där.
I år mest känd måste väl Peter Hickman vara.
Gillar man landsvägstävlingar men tycker att Ön ligger lite långt bort finns det närmare. :tummenupp
Horice är trevligt också där jag sett vår vän Axxess köra! :tummenupp

.
 

bg

"Probably the best Bear in the world"
Gick med
9 Jan 2005
Ort
Västkusten
Hoj
BMW S1000RR (BG-edition)
Men Imatra måste du väl gillat även om det är en väl kort landsvägsbana?
Det har varit kända ryttare från Ön alla gånger när jag varit där.
I år mest känd måste väl Peter Hickman vara.
Gillar man landsvägstävlingar men tycker att Ön ligger lite långt bort finns det närmare. :tummenupp
Horice är trevligt också där jag sett vår vän Axxess köra! :tummenupp

.
Det var jättekul att tävla på Imatra när de öppnade upp igen efter ett trettioårigt uppehåll eftersom det var en gigantisk publikfest med över 30 000 åskådare, ett stolt historiskt arv som den sista landsvägsbanan i GP-VM, vackert väder och bra startersättningar. Dock visade den sig inte ha särskilt mycket gemensamt med Mountain Course på Isle of Man. Hade en förhoppning om att jag skulle kunna använda Imatra för att testa fjädring etc. inför TT men blev snabbt varse att att det var en mer av en start&stopp-bana med flera nybyggda chikaner. Ett Northwest 200 (som den banan tyvärr ser ut nu för tiden med alla nya chikaner) i miniatyr kanske man kan likna den vid...

Men som sagt, jättekul att ha erfarenheten av att tävlat på Imatra också, även om den banan nog är häftigare från åskådarplats än från sadelplats. Åtminstone om man jämför med IoM och Ulster.
/BG
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
God jul och Gott nytt år till dig också Silja och alla övriga "sporthojare"!
/BG

Nja, jag visserligen haft ögonen på den här tävlingen i Spanien och undrar faktiskt om inte Axxess här på forumet kanske har varit där och kört med en Nordgren-125:a(?). Själv är jag dock inte lika attraherad av den här typen av "gatrace" som går i städer. Tackade faktiskt till och med nej till ett erbjudande om att köra Macau GP 2018. För mig är det de höga farterna på de vidsträckta landsvägarna som varit grejen. Hade starttillstånd på Northwest 200 år 2009 och var faktiskt där i depån, men kom aldrig ut till träning på grund av en trilskande hoj. Sedan blev det som bekant 6 säsonger på Isle of Man istället. Är det någon annan landsvägsbana som jag väldigt gärna skulle velat kört på, eftersom den har stora likheter med TT-banan på Isle of Man, så är det Dundrod på Nordirland där Ulsters GP avgjorts.

Men jag hade gärna besökt den spanska tävlingen du länkat till ovan som åskådare. Verkar vara ett häftigt event.
/BG

Dundrod Den här videon är sevärd tycker jag.
 
Nyheter
Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Top