IRC kanal?

Wargen

Fjollhoj medlem
Gick med
18 Oct 2005
Ort
Borås
Hoj
DT 125 R -02*krashad* NSR 125 -96 *krashad*
Hej jag tycker forumet är toppen men det jag saknar är en IRC kanal till sporthoj. Jag tror det skulle få folk ännu mer aktiva.

För den som inte vet vad en IRC kanal är så är det att du använder ett program där du kan gå in i olika kanaler (rum) o chatta med folk. Alltså ungefär som MSN fast man kan sitta hur många som helst samtidigt o snacka om allt möjligt. Det är jättebra tidsfördriv o man kan få hjälp på bara några sekunder. Det är alltså hur kul som helst :tummenupp

Jag är tyvärr ingen hejare på IRC men om ingen annan vill ta på sig det o admins gillar iden kan jag ta hjälp av en polare som kan hjälpa mig.
 

Nypan83

Ny medlem
Gick med
6 Dec 2005
Ort
Skaraborg
Hoj
Jag ska ha en RSV
Ett annat alternativ kan ju vara en "lowshare" "reghub" för dc, fungerar ju dessutom utomordentligt som chatt. Fanns väl något åt det hållet förut...

Fördelar: Chattfunktion, Share, Reg - dvs bara sporthojare.
Nackdelar: UpphovsrättL, men vi kommer ju självklart bara dela vårt "egna" material.

Tyvärr är inte jag heller någon guru inom området så nån får ju gärna rycka tag i det hela. Det innebär ju dessutom att personen som gör det blir någonsorts überadmin.
 

Klubba

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Apr 2007
Ort
Borås
Hoj
1290GT, K1200S
L-bot? quknet?, waaah, no wai att jag någonsin vågar joina quknet

sen gjorde jag en sånhär tråd igår eller förrgår kanske det va o_O
 

Klubba

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Apr 2007
Ort
Borås
Hoj
1290GT, K1200S
duger inte Sege's nät som irc.sporthoj.com redirectar till? :)
 

frekke

TWIN ÜBER ALLES!
Gick med
3 May 2004
Ort
Skogen
Hoj
Sålda fifan
Nej, Seges nät duger inte längre. Vi vill ha nytt irc-warez o fetare takeovers!!!!
 

Wargen

Fjollhoj medlem
Gick med
18 Oct 2005
Ort
Borås
Hoj
DT 125 R -02*krashad* NSR 125 -96 *krashad*
Last edited:

Wargen

Fjollhoj medlem
Gick med
18 Oct 2005
Ort
Borås
Hoj
DT 125 R -02*krashad* NSR 125 -96 *krashad*
Varrå, funkar inte alla bokstäver där eller? :confused:

ne men e man mkt i irc så skaffar man sig autoinloggning o highlight med mera, o det gör det hela mkt bättre enligt mig, men man måste ha det för att förstå hur skönt det är
 

Gustav1

Vem var det som kastade?
Gick med
29 Aug 1982
Ort
Växjö
Hoj
Suzuki SV650S -03
ne men e man mkt i irc så skaffar man sig autoinloggning o highlight med mera, o det gör det hela mkt bättre enligt mig, men man måste ha det för att förstå hur skönt det är

Jaha.
Jag är nästan aldrig där, så jag vet inte.
 

Klubba

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Apr 2007
Ort
Borås
Hoj
1290GT, K1200S
20:31 -!- Irssi: Unable to connect server irc.sporthoj.com port 6667 [Name or service not known]

Vart är ni @Goffen @gluffis och vad han nu hette med sin sunkiga prilla som pajade hela tiden :rofl
 

ething

Med lem
Gick med
22 Jul 2003
Ort
Stenungsund
Hoj
Husaberg FS650, KTM SXF 450
Är det IRC som gäller numer om man inte skall få hälften av användarna emot sig för att man har "fri tolkning" om hastighet?
 

Klubba

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Apr 2007
Ort
Borås
Hoj
1290GT, K1200S
Är det IRC som gäller numer om man inte skall få hälften av användarna emot sig för att man har "fri tolkning" om hastighet?
Hälften av användarna är oftast AFK, så krävs ganska mycket för att få hälften av användarna emot sig i IRC kanalen ;)
 

Klubba

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Apr 2007
Ort
Borås
Hoj
1290GT, K1200S
Undrar när IRC ska bli inne igen.

Det ÄR ju inne, användarbasen har väl ökat ganska konstant sen tidigt 90-tal, men används väl av betydligt färre privatpersoner nu än år 2000.
Däremot används det av en hel del företag på privata servrar, finns många fördelar, t'ex Google använde ju IRC för intern kommunikation fram tills för ett par år sedan
 

Sniglom

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Nov 2013
Ort
Göteborg
Hoj
Knallgul S1000RR -11, CBR600FS -02
Det ÄR ju inne, användarbasen har väl ökat ganska konstant sen tidigt 90-tal, men används väl av betydligt färre privatpersoner nu än år 2000.
Däremot används det av en hel del företag på privata servrar, finns många fördelar, t'ex Google använde ju IRC för intern kommunikation fram tills för ett par år sedan
Jag körde IRC privat förr, men tyckte de flesta servrarna/kanalerna jag hängde i blev så döda att det inte var värt besväret att starta upp irssi-screenen längre.

I arbetet har jag inte sett någon IRC på 10 år nu, känns som slack stal en rejäl bit av den kakan.

Det är möjligt att användarbasen växer i absoluta tal, men det är inget jag personligen upplever varken i arbetslivet eller privat.
 
Nyheter
Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Top