iPhone-tråden

Qwerty

Livs drömmare
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Piaggio Liberty 2T
:lol
Ärlighet varar längst. :)
Just när man rippar samlingsalbum gäller det att ha tungan rätt i mun - det håller jag med om.

Nä men när det gäller Itunes och när det gäller Ipååne. Är man inte teknikgud så är man rökt och det är så jag känner mej. Kanske ska ta till en Doro Easy eller nått...
 

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Ort
Stockholm
Hoj
CBR1000RA
Eller så rippar du bara dina skivor, vilket du måste göra i vilket fall oavsett telefon.
Enkelt och snabbt.

När du rippar eller kopierar in ditt nedladdade album så markerar du låtarna du har i albumet och väljer att det är en samling, voila så funkar det som du vill.

Vill du ha låtarna i rätt ordning så är det viktigt att de taggas så i metadatat.

Så köper man de inte taggade rätt från början får man göra lite jobb själv, sen finns det verktyg som underlättar men inget jag har koll på då jag börjar köpa musiken via iTunes istället då jag anser att det är tillräckligt enkelt och billigt för att jag skall föredra ett lagligt alternativ.
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
Vill slippa blocket...

Säljes:
iPhone 4, 3000 kr. - SÅLD
iPad 3G WiFI: 3000 kr (köpt aug, 2010)
MacBook Pro 15" i5: 12000 kr (du får med AirPort Extreme, trådlöst tangentbord, magic mouse) (köpt Okt 2010)
2.4GHz Intel Core i5
4GB 1066MHz DDR3 SDRM - 2x2GB
320GB Serial ATA Drive @ 5400
SuperDrive 8X DL
MBP 15 HR Antiglare WS Display
No iWork preinstalled
No Final Cut Express preinstd
No Aperture Preinstalled
No Logic Express Preinstalled
No FileMaker Preinstalled
No MSO preinstalled
Mini DisplayPort - DVI Adapter
No VGA Adapter
Keyboard/Users Guide-SWE
Country Kit-SW

Alla kvitton finns såklart.
 
Last edited:

Sb

Nånting händer, det är nåt skumt pågång
Gick med
13 Oct 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Suzuki GSX-R1000 K8
typ ljudboks problemet jag har.

Jag har givit upp att försöka få in det som ljudbok. Är det vanliga mp3 böcker du har; markera alla i iTunes. Högerklicka, visa info. Ändra genre från ljudbok till musik. Gör en vanlig spellista. Synka. Voila!
 

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 990 SMR
Min skärm är nu kronslut. Det trillar dock in en del sms i telefonen som jag gärna vill läsa. Någon som vet hur jag kan komma åt dom?

Är det så enkelt att jag kan pilla in simkortet i en annan telebobow o dom finns sparade där?! Troligtvis inte, då den verkar ha rätt stort minne...

Tar gärna emot snabb hjälp, imorrn är det försent... :(
 

Pawel

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 May 2007
Ort
Kävlinge
Hoj
Speed Triple 1050 -05
Min skärm är nu kronslut. Det trillar dock in en del sms i telefonen som jag gärna vill läsa. Någon som vet hur jag kan komma åt dom?

Är det så enkelt att jag kan pilla in simkortet i en annan telebobow o dom finns sparade där?! Troligtvis inte, då den verkar ha rätt stort minne...

Tar gärna emot snabb hjälp, imorrn är det försent... :(

Du kan ta backup-filen som du gör med iTunes och öppna som en SQL-databas. Där hittar du rätt.

Googla för att hitta rätt beroende på om du kör en Mac eller en PC.
 

sportbike

Guest
Nån som kör med TomTom:s navigation på sin iPhone?
Råkade hålla fingret en sekund på kartan och platsen markerades med en flagga, hur i hela friden får man bort flaggan?
 

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 990 SMR
Någon som använder iOS 5?

Hur fungerar det? Jag är duktigt sugen...

EDIT: Man kan visst inte ringa med den... :huvet
 
Last edited:

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Ort
Stockholm
Hoj
CBR1000RA
Hur fixar man iOS 5?

Man är developer eller hittar en developerkopia.

Det många inte fattar är att dessa är tidskodade samt instabila, man skall alltså inte pilla med sånt om man inte vet vad man håller på med.
Många forum är fulla av folk som grinar om hur alla deras SMS, bilder och info är borta efter att deras iOS5 buggat ur eller låst sig... well, tough shit säger jag.

Sen är det ju faktiskt inte lång tid kvar tills den kommer i skarp version, ryktas om slutet av september.
 

valmers

@valmersofficial
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Man är developer eller hittar en developerkopia.

Det många inte fattar är att dessa är tidskodade samt instabila, man skall alltså inte pilla med sånt om man inte vet vad man håller på med.
Många forum är fulla av folk som grinar om hur alla deras SMS, bilder och info är borta efter att deras iOS5 buggat ur eller låst sig... well, tough shit säger jag.

Sen är det ju faktiskt inte lång tid kvar tills den kommer i skarp version, ryktas om slutet av september.
OK, som jag trodde.
 

HELLFIRE666

Med lem
Gick med
11 Jul 2006
Ort
Skogen
Hoj
Hayabusa -00
Någon som använder iOS 5?

Hur fungerar det? Jag är duktigt sugen...

EDIT: Man kan visst inte ringa med den... :huvet

Har använt det sen beta 6 kom ut och inget har försvunnit än, kör backup lite då och då och har återställt ett par ggr, man får ju vara beredd på det men hittills har det gått fint. Ringa går naturligtvis alldeles utmärkt.


Sent from my Telephone using My Fingers
 
Nyheter
BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Top