iPhone-tråden

mr_sundstrom

Firefighter
Gick med
27 Jun 2008
Ort
Aneby
Hoj
SV650S -05
Fick ett microsim på posten och ett SMS med kollinr idag!
Väntar på SMSavin nu eftersom paktet är framme på utlämningsstället :dreggel
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
Enda jag hade önskat iPhonen kunnat just nu är att kunna markera alle email som lästa. Puckat att det inte går.
 

PinkPassion

Member of the Pink Ladies
Gick med
14 Aug 2008
Ort
Malmö
Hoj
kawasaki er6n -12, Suzuki rm 125 -99
det är många sidor att tugga igenom så jag tänkte ta mig en genväg.
Jag är en "oskuldsiPhonare" och kan ingenting om min telefon o jag hatar det.
jag köper nästan ingenting utan att kunna allt om varan/tjänsten.
Jag tog över sambons första iPhone 3G 8gb version 3.0. Om jag förstått detta riktigt är den jailbreakad men har ingen aning med vilket program. Telefonen var låst till Telenor men jag har Tele2.
Jag vill ha möjligheten till o ladda ner uppdateringar till telefonen, hur gör jag?
Jag vill också ha reda på varför min telefonen hänger sig stup i kvarten, blir ju galen av det! Tar sjukt lång tid innan den kommer igång igen.
Heeeelp! haha!
 

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
Om man som jag har pajjat sin telefon genom att vattenskada den, kan man fortfarande inte köpa en obunden 4G genom Telia där jag är bunden i 13 månader till?

Konstigt..

Telia säljer den utan abonemang, men den är ju fortfarande låst till telia. Finns unlock ute nu dock.
 

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Ort
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
3Gs är nyare och har bättre hårdvara än 3G, det är skillnaden. Ska du köpa en kines så se till att kolla den i verkliga livet först; Kina är grymma på piratkopior och en del är riktigt dåligt gjorda. Låter det för bra för att vara sant är det troligen det.

iPhone 4 har ännu bättre hårdvara än 3Gs, ny design och en rejält mycket bättre skärm med dubbelt så hög upplösning som de tidigare. Om det är värt det är helt upp till dig—testa och se är mitt tips.

Fyran har också en betydligt bättre kamera (inte för att jag tycker den jag har på 3gs:en är dålig men 5 megapixel är snäppet värre).:)

Jag är fortfarande nöjd med 3gs:en men den gamla 3G:en är betydligt långsammare.
 

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Borensberg
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Va så jag menade, hade otur när jag skrev :gnissla

Men jag som använder den med mitt Telenorjobbabbonemang måste då handla en hos telenor?

Vad kostar möget utan abbonnemang? Måste jämföra innan jag handlar en Desire (Kör Android idag och är nöjd, men är inte rädd att ändra mig)

/ Jens
 

mr_sundstrom

Firefighter
Gick med
27 Jun 2008
Ort
Aneby
Hoj
SV650S -05
Hehe, min 4 ligger och synkar nu! Har nästan lite förståelse för dom där gossarna på apple när dom kallar den för Magical i alla presentationer!
 

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Ort
Landskrona
Hoj
Tillsvidare hojlös
Men jag som använder den med mitt Telenorjobbabbonemang måste då handla en hos telenor?

Vad kostar möget utan abbonnemang? Måste jämföra innan jag handlar en Desire (Kör Android idag och är nöjd, men är inte rädd att ändra mig)

/ Jens

Japp, eller Jailbreaka. Vet inte vad Telenor tar kontant men 3 tar 6195 för 16 GB och 7195 för 32 GB.

Jag vill se G5 Android innan jag bestämmer mig men efter att fått leka lite med iPhone 4 i helgen så måste HTC komma med nåt riktigt magiskt för att locka över mig. Gärna ännu slickare design än Legend och bättre hårdvara (framförallt skärm) än Desire.
 

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Skogen
Hoj
Tillfällligt utan
Men jag som använder den med mitt Telenorjobbabbonemang måste då handla en hos telenor?

Vad kostar möget utan abbonnemang? Måste jämföra innan jag handlar en Desire (Kör Android idag och är nöjd, men är inte rädd att ändra mig)

/ Jens

Jailbreaka är väl enklast annars :tummenupp

Körde android innan och visst det va ganska stor skillnad på min tattoo och min 3gs, men det som gör att jag inte kommer köra android igen är framförallt att uppdateringarna av android inte är garanterade. På apple har man varit duktiga på att ialla fall göra så det går att tanka in senaste oset. Enda luren ios4 inte gick att installera på är väl 2g och den är ju äldre än mig typ :gnissla

Det har kommit massa klagomål att 3g funkar segt med ios4 men det går ju att köra ialla fall.. Min tatto fick t ex bara android 1.6 sen sket htc att uppdatera den mer och släppte en ny modell istället. Det har väl varit lite bättre på de dyrare modellerna men inte lika klockrent som med iPhone
 

Trötter

Ny medlem
Gick med
14 Mar 2005
Ort
Stockolm/Tullinge
Hoj
på gång
Jag fick idag min första Iphone, har knappt använt en förut, mest lajat lite med polarns och kollat på när dem har använt sina, jag beställde min i onsdags på tele2 i en av deras butiker, fick den idag, det är 4an 32gb, riktigt nöjd med den, men har ett problem, jag får inte kontakterna i den, hade en sony ericsson w995 innan, jag kopierade alla kontakterna till bådde minneskortet i den och till simkortet, har båda inkopplade i burken och båda är igång, Iphonen är reggad hos apple och synkad i Itunes osv, men jag kommer inte åt mina kontakter i Itunes, kan bara välja microsoft contacts, goole contacts och nått till som jag inte kommer íhåg nu (sitter på jobbet och kan inte kolla), hur skall jag göra för att lyckas?, har många kontakter så skriva in dem manuellt är inte o föredra men är sista utvägen, jag har förstått att man typ skall synka båda och då skall itunes känna av på nått sätt och föra in dem, men hur skall jag göra då?, gärna ett steg för steg guide och vore tacksam sånafall för direkt länkar till ställena om jag behöver ladda ner nått, om det påverkar valet av os i datorn så har jag windows 7 ultimate 64 bitas.
 

T509

Spondon rider!!!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Malmo
Hoj
Spondonbygge, vikt: 168kg tankad o klar! GSXR 750 -03
Jag fick idag min första Iphone, har knappt använt en förut, mest lajat lite med polarns och kollat på när dem har använt sina, jag beställde min i onsdags på tele2 i en av deras butiker, fick den idag, det är 4an 32gb, riktigt nöjd med den, men har ett problem, jag får inte kontakterna i den, hade en sony ericsson w995 innan, jag kopierade alla kontakterna till bådde minneskortet i den och till simkortet, har båda inkop........

Synca din Sony Ericsson med Outlook (det finns program på SE hemsida) sen koppla in iPhone och synca igen med Outlook och voila....
 

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Skogen
Hoj
Tillfällligt utan
Synca din Sony Ericsson med Outlook (det finns program på SE hemsida) sen koppla in iPhone och synca igen med Outlook och voila....

Like he said!

Eller så kopierar du över alla från sim till telefonen. Men då finns risken att du måste redigera alla kontakter för att de ska se bra ut i telefon. Men det gör du i outlook i så fall.

I itunes kan du inte göra nått med kontakterna i sig, men den säkerhetskopierar de åt dig.
 

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Skogen
Hoj
Tillfällligt utan
Enda jag verkligen saknar med android är swedeoid.se Finns det nån liknande sida för iPhone?
 

Trötter

Ny medlem
Gick med
14 Mar 2005
Ort
Stockolm/Tullinge
Hoj
på gång
Like he said!

Eller så kopierar du över alla från sim till telefonen. Men då finns risken att du måste redigera alla kontakter för att de ska se bra ut i telefon. Men det gör du i outlook i så fall.

I itunes kan du inte göra nått med kontakterna i sig, men den säkerhetskopierar de åt dig.

Jag har sony ericsson pc suite 6.0 och har säkerhets kopierat mina kontakter och lagt dem i windows contacts, har gått in i outlook express sync men den hittar inte filen eftersom det verkar vara fel format, pc suite har sparat dem i DBK format och outlook express pratar nått om dbx:S så den hittar dem inte om jag inte gör om formatet eller?
 
Nyheter
Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top